Apollo RT6 već je u komercijalnoj uporabi u Kini, gdje je od 2022. odradio više od 11 milijuna autonomnih vožnji u 15 gradova
Diljem svijeta robotaksiji postaju ključni dio buduće svakodnevice. No dok se najviše pažnje posvećuje Tesli, Waymu, Volkswagenu, a kod nas i Rimcu, prvi pravi val autonomnih taksija u Europi stiže iz iznenađujućeg smjera i rezultat je suradnje između američkog Lyfta i kineskog tehnološkog diva Baidua. Njihov zajednički projekt donosi u Europu model Apollo RT6, futuristički električni monovolumen razvijen isključivo za samostalnu vožnju.
Apollo RT6 već je u komercijalnoj uporabi u Kini, gdje je od 2022. odradio više od 11 milijuna autonomnih vožnji u 15 gradova. Za razliku od Tesle koja teži potpunoj autonomiji kroz nadogradnje postojećih modela, Wayma koji koristi modificirane Jaguare I-Pace i Volkswagena koji koristi prerađeni ID.Buzz, Baidu je od temelja razvio RT6 kao vozilo bez potrebe za vozačem. U stvarnosti to znači da je riječ o robotaksiju bez kompromisa, opremljenom s čak osam LiDAR senzora, dvanaest kamera i naprednim softverom za autonomnu vožnju.
Lyft je potvrdio kako će se prva vozila u Europi pojaviti u Njemačkoj i Ujedinjenom Kraljevstvu tijekom sljedeće godine, no sve još ovisi o regulatornim odobrenjima. Plan je ambiciozan, nakon inicijalne faze uslijedilo bi širenje diljem kontinenta, s tisućama autonomnih vozila koja će prometovati europskim cestama.
Ono što ovu suradnju čini posebno zanimljivom jest način na koji je Lyft pristupio tehnologiji autonomne vožnje. Umjesto vlastitog hardverskog rješenja, odlučili su se za provjereni kineski sustav i pritom naglasili da neće eliminirati ljudske vozače. Umjesto toga, RT6 bi postao dio hibridne mreže, flote u kojoj će autonomni auti i ljudi zajedno pružati usluge prijevoza.
Iz Lyftovog kuta gledanja, prednosti su višestruke. Partnerstvom s Baiduom dobivaju pristup dokazano funkcionalnoj tehnologiji autonomne vožnje, a pritom mogu brzo i učinkovito odgovoriti na sve strože europske propise. Baidu sa svoje strane dobiva izlog za svoju naprednu tehnologiju na najzahtjevnijem tržištu svijeta.
Lyftov šef David Risher naglašava da je cilj prvenstveno kvaliteta korisničkog iskustva. Uz sigurnost, pouzdanost i diskreciju, autonomna vozila trebala bi postati svakodnevica, ali ne nauštrb postojećih vozača. Pritom dodaje kako je suradnja s lokalnim vlastima ključna za uspješnu integraciju, ali i za prihvaćanje ove nove mobilnosti u zajednicama.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.