Test Dacije Sandero Journey 1.0 TCe 90 otkriva koliko daleko može stići pametno osmišljen gradski automobil uz minimalne kompromise i prihvatljivu cijenu
U vremenima kad novi automobili sve više postaju stvar prestiža, softvera i nepotrebno komplicirane tehnologije, Dacia Sandero ostaje kao simbol zdravog razuma. Nema digitalne pretjeranosti, ne razbacuje se snopovima ambijentalnog svjetla niti vas tjera da tri puta dotaknete zaslon da biste namjestili klimu. Umjesto toga, Sandero daje ono što većini stvarno treba: jednostavan, funkcionalan i korektno opremljen automobil koji vas neće natjerati da "prodajete organe" da biste ga kupili. Sandero smo do sada testirali već nekoliko puta, a sada nam je stigla jedna od najprestižnijih verzija koja se nudi u Hrvatskoj, konkretno Sandero Journey 1.0 TCe 90, model s najbogatijim paketom opreme i jedinim motorom u ponudi uz koji ne ide plin.
Izgled: Vizualna klasika koja još uvijek prolazi
Iako u osnovi još uvijek jednostavan automobil, Sandero u Journey izvedbi izgleda dovoljno ozbiljno da vas nitko više neće pitati jeste li ga uzeli na rasprodaji bijele tehnike. Rebranding Dacije učinio je svoje, prepoznatljivi logotip, efektnije boje poput Oxide zelene metalik (560 eura) i 16-colni aluminijski naplatci daju mu dozu karaktera. I dalje je jasno da je riječ o modelu koji prije svega želi biti jeftin, ali uz ovakvu opremu izgleda kao promišljena odluka, a ne nužno zlo.
Dacia Sandero ne pokušava dizajnerski impresionirati niti šokirati i to je upravo njezina prednost. Klasična silueta hatchbacka, s jednostavno "krojenim" linijama, i dalje izgleda svježe, zahvaljujući detaljima poput LED dnevnih svjetala u obliku slova Y i markantne maske. Nema vizualnih trikova, ali sve izgleda skladno i funkcionalno, upravo onako kako kupci auta iz ovog segmenta to i žele.
Unutrašnjost: Praktičnost ispred pompe
Unutrašnjost je možda i najbolja strana Sandera, ne zbog luksuza ili dizajna već zbog racionalnosti, kompletne opreme bez ičega nepotrebnog i dobre ponude prostora. Plastika je tvrda, ali dobro izrađena i sklopljena. U Journey paketu dobivate automatski klima-uređaj s klasičnim i praktičnim okretnim kotačićima koji nas podsjećaju na to kako je nekada sve bilo jednostavnije i praktičnije nego u ovim vremenima digitalnih zaslona.
No, naravno i zaslon je tu, ima 8 inča, infotainment sustav Media Nav koji podržava Apple CarPlay i Android Auto. Ako, kao u našem testnom autu, doplatite još 465 eura za navigaciju i 390 eura za električnu parkirnu kočnicu, sjedalo vozača podesivo po visini i naslon za ruke, kabina postaje i funkcionalna i ugodna za duža putovanja. Dodamo li tome i rezervni kotač, prošli smo kroz svu dodatnu opremu koju Dacija nudi za ovaj model i to jako dobro oslikava jednostavnost ovog auta...
Od serijske opreme tu su i brojni priključci: dva USB priključka sprijeda (jedan klasični, jedan USB-C), još jedan USB-C straga, te 12V utičnice sprijeda i straga. Ne zvuči spektakularno, ali auto ima sve što je potrebno. Spomenimo i analogne instrumente s malim digitalnim ekranom u sredini koji djeluju poznato, pregledno i funkcionalno. U svijetu digitalnih instrumenata koji su danas u skoro svim autima, ova jednostavnost izgleda gotovo osvježavajuće i nekako prestižnije.
Ponuda prostora: Sasvim dovoljno za obiteljsku svakodnevicu
Unatoč kompaktnim dimenzijama (408 x 184 x 150 cm), prostor u kabini je više nego zadovoljavajući. Naprijed je vrlo prostrano, a i straga će dvije odrasle osobe sjediti bez negodovanja. Djeca ionako imaju više prostora nego u nekim skupljim malim SUV-ovima. Sjedala su jednostavna i izgledaju skromno, ali su udobna.
Prtljažnik ima kapacitet od 410 litara, s dvostrukim dnom i prostorom za rezervni kotač ako za njega doplatite. Utovarna površina može biti ravna, no stražnji prag ostaje nezaštićen limeni rub, detalj koji otkriva gdje su povučene budžetske granice i koji je osjetljiv na ogrebotine prilikom utovara.
Vožnja: Uglađena jednostavnost
Tri cilindra, turbo punjač, 999 cm3, 91 KS i 160 Nm. Nema tu čuda ni "vatre", ali motor pruža više nego dovoljno za svakodnevnu upotrebu. Mjenjač je 5-stupanjski, s prilično dugačkim prijenosima, što podsjeća na neka prošla vremena. Motor je živahan u gradu, ne muči se na otvorenoj cesti, a jedino na uzbrdicama treba češće posegnuti za ručicom mjenjača. Ubrzanje do 100 km/h traje 11,7 sekundi, a najveća brzina je 180 km/h, više nego dovoljno za sve realne potrebe. Tko želi više nema baš izbora jer jedini drugi motor za Sandero je 1.0 Eco-G koji donosi tvorničku plinsku instalaciju i 100 KS. Malo je snažniji no to se u praksi ne primjeti tako da, ako želite voziti Sandero, morate biti spremni na skromnije performanse.
Posebno treba pohvaliti ovjes koji solidno prigušuje neravnine. Na lošijem asfaltu osjetit ćete poneki udar, ali ništa alarmantno. Buka se javlja tek pri višim brzinama, no to je očekivano u ovom segmentu. Upravljač je korektno izbalansiran, ni premekan, ni preosjetljiv, taman za opuštenu vožnju.
Potrošnja: Umjereno žedan, ali sposoban za štednju
Testirana Dacia Sandero pokazala se kao prilično umjeren potrošač. Na otvorenoj cesti na testu je ostvarila izvrsnih 4,9 litara na 100 kilometara, što potvrđuje da trocilindrični 1.0 TCe zna biti vrlo racionalan kada nema potrebe za čestim pretjecanjima. Ukupni prosjek testa zaustavio se na 6,1 litru, dok je u gradskim gužvama potrošnja narasla na oko 7 litara. Autocesta donosi očekivano veći apetit, između 7 i 8 litara, ovisno o tempu. S obzirom na, za ovu klasu veliki, 50-litarski spremnik goriva, Sandero može prevaliti zavidnu kilometražu bez čestih posjeta benzinskim postajama.
Zaključak: Više nego dovoljno za racionalne vlasnike
Sandero Journey 1.0 TCe 90 donosi iznimnu vrijednost za novac. Testna verzija s bogatim Journey paketom te doplatnim opcijama poput Oxide zelene metalik boje (560 €), navigacije (460 €) i paketa Udobnost s električnom parkirnom kočnicom i naslonom za ruke (390 €), doseže cijenu od 17.850 eura. U vremenima kada je teško pronači bilo što za manje od 20.000 eura, kopletno opremljeni Sandero pruža zaista dobar odnos uloženoga i dobivenoga
Dacia Sandero Journey 1.0 TCe 90 možda je najpovoljniji novi automobil koji se trenutno može kupiti, ali to ne prati je stigma jeftinoće i kompromisa. Današnji Sandero donosi solidnu razinu udobnosti, prostranosti i opremljenosti, upakiranu u racionalan i pregledan dizajn bez dizajnerskih egzibicija. Upravo ta odmjerenost, u izgledu, tehnici i cijenama, čini ga toliko privlačnim velikom broju kupaca, kako u Hrvatskoj, tako i diljem Europe gdje je trenutno najprodavaniji auto.
U konačnici, Sandero nije automobil za one koji traže prestiž, već za one koji traže pametan, učinkovit i financijski održiv izbor. I upravo zato ga se na cestama i vidi u tolikom broju, jer ljudi sve teže mogu opravdati plaćanje tisuća eura više za nešto što im realno ne treba. Sandero nije više samo "pametna kupnja", nego u današnjim okolnostima - rijetka racionalna.
Plus:
+ Omjer uloženog i dobivenog
+ Ponuda prostora za ovu klasu
+ Udoban ovjes
Minus:
− Buka pri višim brzinama
− Mjenjač ima samo pet brzinaž
− Nezaštićen rub prtljažnika
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
Masa: 1125 kg
Dimenzije: 408 x 184 x 150 cm
Motor: 3-cilindrični benzinski, 999 cm³
Snaga: 91 KS
Okretni moment: 160 Nm
0–100 km/h: 11,7 s
Najveća brzina: 180 km/h
Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva
Potrošnja: 5,1–5,9 l/100 km (WLTP)
Cijena: 17.850 € (testni model), 16.500 € (bez dodatne opreme), 14.400 € (osnovni Sandero)
Važnija oprema testrana Dacia Sandero Journey 1.0 TCe 90
Aluminijski naplatci 16", automatska klima, LED prednja svjetla, dodirni zaslon 8", navigacija, 6 zvučnika, kamera za vožnju unatrag, električna parkirna kočnica,...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.