Maleno električno vozilo nalik studentskim formulama kakve su se krajem kolovoza natjecale u Hrvatskoj zove se Mythen
Rimac Nevera je srušila gotovo sve rekorde ubrzanja koje je bilo moguće srušiti, no da od najboljeg uvijek postoji bolji dokazali su studenti Sveučilišta primijenjenih znanosti u Luzernu u Švicarskoj koji su napravili maleni "automobil" koji do 100 km/h ubrzava čak dvostruko bolje od Nevere. Precizno, od nula do stotke za nevjerojatnih 0,956 sekundi.
Maleno električno vozilo nalik studentskim formulama kakve su se krajem kolovoza natjecale u Hrvatskoj zove se Mythen, a dugačko je samo 280 cm. Ima samo 140 kilograma ali i 326 KS i taj odnos snage i mase je presudan za fantastično inicijalno ubrzanje. Na vozilu su studenti i njihovi mentori radili gotovo godinu dana, a sada je stigla službena potvrda Guinnessove knjige rekorda čime je vozilo je postavilo novi rekord ubrzanja za električna vozila.
Za volanom je bila studentica Kate Maggetti, koja nije trebala previše daleko voziti za obaranje rekorda. Nevjerojatno, ali već nakon 12,3 prijeđenih metara automobilčić je dostigao 100 km/h. Time je osjetno nadmašen prethodni svjetski rekord od 1,461 sekunde kojeg je prije samo godinu dana postavio tim sa Sveučilišta u Stuttgartu. Ako ova vremena usporedimo s ubrzanjima cestovnih električnih automobila postaje jasno koliko je ovaj maleni bolid brz: dva trenutno najbrža modela dvostruko su sporiji: Tesla Model S Plaid do 100 km/h treba 2,1 sekundu, a Rimac Nevera sa više od 1900 KS treba 1,97 sekundi.
Sve komponente rekordnog vozila razvili su sami studenti. Sve je počelo s tiskanim pločama i proširilo se na kućište i bateriju oko kojih je napravljena lagana konstrukcija s puno karbona i aluminija. Autić ima četiri motora koje su također razvili studenti. Oni su smješteni u glavčini kotača i tako ih izravno pokreću.
"Kod rekorda ubrzanja, nije samo izvedba ta koja igra važnu ulogu, već i kako možete učinkovito prenijeti snagu na tlo. Osim omjera snage i težine, trakcija igra glavnu ulogu - posebno kod laganih vozila, gdje je kontaktni pritisak prirodno manji", naglasio je Dario Messerli, stručnjak za aerodinamiku tima koji je oborio rekord.
I dok sportski i trkaći auti za prianjanje koriste stražnja i prednja krila, ovo vozilo ima svojevrsni ventilator/usisavač koji ga "lijepi" za podlogu i tako osigurava trakciju. I taj sustav su razvili studenti, no to nije ništa novo. Još davno je upotrijebljen u Formuli 1 da bi ubrzo bio zabranjen, a koristi ga i fantastični McMurtry Spéirling, električni auto koji je prošle godine srušio rekord brdske staze na legendarnom Goodwoodu. Podaci o bateriji nisu objavljeni, no vjerujemo da je ona dovoljna samo za jedno ubrzanje do 100 km/h zbog jako male mase čitavog vozila.
Tim studenata iz Švicarske već je dvaput postavio rekord ubrzanja za električne automobile - jednom 2014. i drugi put 2016. godine, da bi ga kasnije preoteo tim sa Sveučilišta u Stuttgartu. Sada se svjetski rekord vratio u Švicarsku i studenti su uvjereni da ga se neće morati odreći u skorije vrijeme. U međuvremenu Rimac se ne mora bojati, Nevera je i dalje najbrže ubrzavajući serijski cestovni automobil, jer se autić iz Švicarske nikako ne može svrstati u tu kategoriju.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.