Ništa od 365 dana s Mitsubishijem ASX 1.6 Intense. Odvozili smo posljednje kilometre sa crnim SUV-om, bio je petak 13., brojač je pokazivao 20.013 km, bilo je točno 22 sata i 13 minuta...
U petak 13. ožujka vraćali smo se iz Trebura u Njemačkoj, nakon posjeta Mitsubishijevu dizajnerskom studiju za Europu. Bila je večer, u 22.13 sati, polako smo krstarili autocestom, tridesetak kilometara nadomak Passau-a.
Krenimo ispočetka.
U Njemačkoj na autocestama načelno nema ograničenja brzine, no samo kada su vozačima na raspolaganju četiri vozne trake. Ona kojom smo se vozili te večeri bila je zavojita i imala samo dvije dostupne takve trake. Pametnim Nijemcima bilo je to dovoljno da ograničenje brzine tu zacementiraju na 100 km/h.
Prošavši blagi desni zavoj počeli smo naglo kočiti, jer je cesta ispred nas bila posve neprohodna zbog prometne nesreće u kojoj je sudjelovalo nekoliko vozila, potom razbacanih po cijeloj širini kolnika. Bili su tu kombi s njemačkim pločicama i BMW 3 karavan iz Čakovca, s prikolicom na kojoj je prevozio tek kupljeni rabljeni Mercedes E klase.
Vozač kombija je bio zaspao u vožnji, udario u stražnji dio prikolice ispred sebe te prouzročio krš i lom. Kad smo naišli vozač iz Čakovca upravo je postavljao sigurnosni trokut 50-tak metara od mjesta sudara, gdje je već bilo zaustavljeno i jedno vozilo s njemačkih pločicama s upaljena sva četiri žmigavca.
Zaustavili smo Mitsubishi desetak metara ispred njega i upalili sva četiri žmigavca. Ni minutu potom osjetili smo silni udarac! Straga je u lijevi kraj našega auta velikom brzinom udario BMW 5 s austrijskim registarskim pločicama. "Podvukao“ se pod našeg ASX-a, zarotirao ga i s nama dvojicom odbacio 15 m udesno, u jarak, na lijevi bok. Tu smo se, hvala Bogu, zaustavili.
Nasreću, ubrzo su pritrčali ljudi iz okolnih vozila, vratili naš auto na kotače, a kolegu koji je osjećao jake bolove u vratu izvadili su oprezno iz auta. Tada je stigla hitna pomoć. Kolega je "dobio" šancov ovratnik. Pri izlasku iz vozila zgrabili smo samo osobne isprave. Kada sam pokušao doći do ostalih stvari netom pridošla policija me je spriječila zbog očevida koji je tek trebao uslijediti.
Jedan policajac mi je ipak dodao laptop iz vozila, no do ostalih stvari, uključujući jaknu i kolegine isprave, nismo uspjeli doći. Vozilom hitne pomoći prevezeni smo u bolnicu, gdje su nam napravili ultrazvučnu snimku abdomena, potom su nam snimili vratne kralježnice. To nas je stajalo 75 EUR po osobi, a kreditne kartice nisu primali. Po plaćanju, vrata bolnice zatvorila su se za nama. Nasreću, prošli smo bez ozbiljnijih ozljeda. Vani je temperatura bila -3 stupnja C, a kolega obučen samo u košulju.
Smatrajući da je nastradao više nego ja, a jako ga je boljela glava, dao sam mu svoju jaknu. Do najbližega hotela pješačili smo oko dva kilometra.
Pogađate, u hotelu kartice nisu primali. Dinersom možete platiti samo danju, a bilo je oko tri ujutro! Da biste dobili sobu morate platiti račun unaprijed. Gotovinom! Potrošili smo, dakle, još 85 EUR-a, a hotel nije imao niti punjač za mobitel. Srećom, kolege su iz Zagreba već sljedećega dana došle po nas. Prije toga morali smo poći na policiju po zapisnik te smo s njim otišli do Autohaus Ortner u Passau, privatnoga prijevoznika koji je naše razbijeno vozilo dovukao u svoje dvorište.
Tu je uslijedilo novo iznenađenje. Nisu nas pustili do vozila da uzmemo osobne stvari i isprave, bez nekoga razumnog objašnjenja. Nakon natezanja od sat i pol te naših najava da ćemo obavijestiti policiju, ipak su nas pustili do Mitsubishija. Opet šok! Imali smo što vidjeti: unutar vozila bilo je nabacano pola kubika piljevine natopljene uljem te kanister od 5 litara Delta 3 ulja i hrpa razbijenih dijelova najrazličitijih vozila, uključujući i neka Fiatova (sa značkicom!). U nevjerici pokupili smo svoje stvari i dokumente i krenuli ka Zagrebu.
Naknadno smo saznali da je to uobičajeno postupanje kod vozila koja dolaze s „istoka“. Nesavjesni njemački "handleri" ciljaju novija, teže oštećena vozila, namjerno uništavaju njihov interijer kako bi dobro zaradili na ostalim dijelovima olupine - motoru, mjenjaču, xenon svjetlima, 7 zračnih jastuka (otvorio se samo jedan), prednjem ovjesu,...može se dobro, dodatno zaraditi. Osiguranje ionako plaća totalnu štetu.
Ovoga puta su se ipak prevarili. Budući da je riječ o testnom vozilu, hrvatski distributer Mitsubishija organizirao je transport vozila natrag u Hrvatsku. Poslije noći, uvijek dolazi dan, poslije kiše zasja sunce... Tako će se novi Mitsubishi ASX 1.6 Intense, ovaj put u redizajniranoj verziji, naći na našem novom, "popravnom" hard testu, već tijekom sljedećeg mjeseca.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.