McLaren ponovo namjerava revolucionirati segment hiperautomobila svojim najsnažnijim cestovnim automobilom dosad
Godine 1992. McLaren F1 je postavio temelje za sve što danas nazivamo hiperautomobilima. Dvadeset godina kasnije, 2012. stigao je njegov nasljednik P1, koji je napravio revoluciju u klasi sa svojim hibridnim pogonskim sustavom, a sada McLaren ponovo namjerava revolucionirati segment svojim najsnažnijim cestovnim automobilom dosad. Ovo je novi McLaren W1.
Za pogon je zadužen novi 4,0-litreni biturbo V8 s električnom potporom. Ima snagu sustava od 1.275 KS i 1.340 Nm okretnog momenta. Sprint od 0 do 100 km/h traje 2,7 sekundi, 0-200 km/h postiže za nevjerojatnih 5,8 sekundi, a nakon samo 12,7 sekundi brzinomjer pokazuje 300 km/h. Elektronički ograničena najveća brzina je 350 km/h.
Benzinski motor nazvan MPH-8 je razvijen od nule. Ima 928 KS (sam osmocilindrični motor premašuje cjelokupnu izlaznu snagu sustava P1) i, s 233 KS po litri obujma, ima najveću snagu po litri od svih motora koje je McLaren ikada proizveo. Vrti se do 9200 okretaja u minuti i uglavnom je izrađen od aluminija.
Novi V8 motor nadopunjen je električnim modulom koji se sastoji od elektromotora s radijalnim fluksom, upravljačke jedinice motora i baterije od 1,4 kilovat-sata. Snagu benzinskog motora nadopunjuje s dodatnih 347 KS, a čisto električni domet od 2 kilometra je zanemariv. Mnogo impresivnije je da nova električna pogonska jedinica teži samo 20 kilograma. Ukupna težina svih hibridnih komponenti smanjena je za 40 kilograma u usporedbi s P1 i Britanci su zapravo uspjeli zadržati suhu masu W1 ispod 1400 kilograma. S 1.399 kilograma, novi automobil teži samo četiri kilograma više od P1 .
Snaga se prenosi isključivo na stražnje kotače putem automatskog mjenjača s osam stupnjeva prijenosa, dok za se za vožnju unatrag koristi samo električni motor. Tu je i elektronički kontrolirani diferencijal s ograničenim proklizavanjem.
Srce auta je McLarenova nova monokok šasija "Aerocell", koja kombinira fiksni položaj sjedenja s podešavanjem upravljača i papučica. Fiksni položaj sjedala pomogao je McLarenu uštedjeti 7,1 centimetar međuosovinskog razmaka, dok su nova vrata poboljšala protok zraka preko prednjih branika. McLaren je proveo više od 350 sati u zračnom tunelu s W1 i testirao više od 5000 pojedinačnih točaka kako bi se uvjerio da je to najaerodinamičniji superautomobil koji je tvrtka ikada napravila.
W1 ima stražnje krilo "Active Long Tail" inspirirano F1 GTR-om iz 1997. Namijenjeno je smanjenju otpora zraka i povećanju potisne sile u isto vrijeme. McLaren kaže da ovaj automobil ima "sposobnosti mijenjanja oblika". Aktivni usisnik na krovu usmjerava svježi zrak u prostor motora, dok aktivna prednja i stražnja krila u trkaćem načinu rada osiguravaju 350 kilograma potisne sile na prednjoj osovini i 650 kilograma potisne sile na stražnjoj osovini. U najboljem slučaju, W1 generira 1000 kilograma potisne sile u brzim zavojima.
U trkaćem načinu udaljenost vozila od tla se smanjuje za 3,7 centimetara sprijeda i 1,7 centimetara straga, dok se dugi stražnji spojler produžuje do 30 centimetara kada se aktivira. On također djeluje kao zračna kočnica pri naglom kočenju. Ispod karoserije nalazi se McLarenova nova Race Active Chassis Control III, koja se može konfigurirati u tri postavke: Comfort, Sport i Race. Kovane čeljusti sa šest klipa sprijeda i čeljusti sa četiri klipa straga s karbonsko-keramičkim diskovima pomažu W1 da se pouzdano i brzo zaustavi Iz brzine od 100 km/h automobil bi se trebao zaustaviti za 28,9 metara, a iz 200 km/h za manje od 100 metara.
Kontakt s cestom osiguravaju gume Pirelli P Zero Trofeo RS dimenzija 265/35 sprijeda i 335/30 straga. McLaren također nudi gume P Zero R za normalnu vožnju na cesti i gume Pirelli P Zero Winter 2.
Kokpit ima 8,0-inčni zaslon osjetljiv na dodir s Apple CarPlay i Android Auto kompatibilnošću, kao i USB-A i USB-C priključke. Mala polica iza sjedala nudi 117 litara prtljažnog prostora.
McLaren navodi da je cijena W1 oko 1,9 milijuna eura bez poreza, iako "konačni trošak ovisi o razini personalizacije". Britanci će proizvesti samo 399 primjeraka svog najnovijeg hiperautomobila i svi su već rasprodani.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.