Isprobali smo aktualni model s poboljšanim E-Tech hibridnim pogonom i najbogatijom opremom koji trenutno predstavlja sam vrh ponude s najvišom cijenom. No je li zbog toga i najbolji?
Renault Captur je jedan od najpopularnijih malih SUV-ova na tržištu. Već je godinama drugi najprodavaniji model Renauta s ozbiljnim ambicijama da mu otme prvo mjesto. Trenutno je u drugoj generaciji, a uskoro bi trebao dobiti redizajniranu verziju, a mi smo isprobali aktualni model s poboljšanim hibridnim pogonom i najbogatijom opremom koji trenutno predstavlja sam vrh ponude s najvišom cijenom. No je li zbog toga i najbolji? Odgovor slijedi uskoro.
Testirani Captur za pogon koristi novi i blago izmijenjeni hibridni sustav nazvan E-Tech Hybrid 145 koji obećava vrlo udobnu (nježnu i tihu) vožnju u kombinaciji s vrlo niskom potrošnjom goriva, konkretno 4,7 do 5,1 l/100 km po WLTP-u. Odmah na početku moramo naglasiti da ovo nije najbolja verzija za one kojima su u prvom planu performanse. Benzinac sa 140 KS i blagim hibridnom sustavom bolje ubrzava iz mjesta i sposoban je za mnogo veću maksimalnu brzinu. Također, kada ga vozite žestoko može pružiti mnogo više zabave i bolji opći dojam. No ako tražite kompromis između dobrih performansi i niske potrošnje goriva i veću udobnost vožnje, odnosno manju buku hibrid je zaista najbolji odabir.
E-Tech Hybrid 145 iz mjesta do 100 km/h ubrzava za 9,9 sekundi i nastavlja ubrzavati do 170 km/h. Iako inicijalno ubrzanje iz mjesta do 100 nije tako dobro kao kod benzinca, u međuubrzanjima prilikom preticanja ova dva automobila su negdje na istoj razini.
Hibridni sustav mnogo je kompleksniji i drugačiji od onoga što rade svi konkurenti, uključujući i Toyotu. Sastoji se od uglađenog 1,6-litrenog atmosferskog motora te dva električna motora od kojih je snažniji zadužen za pogon, a slabiji je starter/generator za punjenje baterije. Snaga se prenosi putem kompliciranog Multimode mjenjača bez klasične spojke koji ima 15 različitih načina rada i dvije brzine za električni te četiri za benzinski motor. Baterija ima kapacitet od 1,3 kWh i dovoljna je za to da bi se u gradu čak i do 80 posto vremena vozilo isključivo na struju. Po potrebi se puni pomoću benzinskog motora ili kočenjem. Osim potpuno električnog načina rada, sustav također ima serijski i paralelni hibridni način rada. U prvom, motor s unutarnjim izgaranjem postaje generator električne energije uz pomoć starter generatora, a kotače pokreće električni motor. U paralelnom hibridnom načinu rada, električni motor i motor s unutarnjim izgaranjem zajedno pokreću Captur Hybrid. Bez obzira na stanje baterije ili stisak papučice gasa ovaj hibrid uvijek kreće na struju, što je također jedinstveno.
Sve ovo je komplicirano ali i nevjerojatno efikasno. S testiranim Capturom nije nikakav problem voziti se po gradu s potrošnjom od oko 4 l/100 km. Konkretno, na testu smo u gradu imali prosjek od 4,4 l/100 km, bez da smo se imalo trudili da nešto uštedimo. Uz iznimno štedljivu i pažljivu vožnju potrošnju smo spustili na samo 3,6 l/100 km. Uz agresivnu vožnju u gradu potrošnja teško ide preko pet, šest litara. Kombinirani prosjek testa iznosio nam je 5,1 l/100 km, a na autocesti pri prosječnim brzinama od oko 130 km/h auto troši oko 7 l/100 kilometara. Sve ovo je zaista odlično, no od samih brojka bolje je saznanje da se oko ovog hibrida ne morate previše trusiti ili prilagođavati stil vožnje da biste štedjeli. N jednom drugom hibridnom pogonu to nije tako prirodno kao Renaultovom E-Techu.
Što se tiče dinamične vožnje, već smo naglasili da je benzinac bolji izbor. Sportski orijentiranim mjenjačima neće se svidjeti "premišljanje" mjenjača koji uz normalan stil vožnje funkcionira idealno, ali po opterećenjem primjećujete da može biti spor i "neodlučan". Ovjes je vrlo dobro izbalansiran. S jedne strane iznimno udoban, s druge strane omogućuje itekako dinamičku vožnju. kočnice su odlične, a i upravljač je dovoljno izravan.
Iako Renault s novim modelima (Austral, električni Megane) ima potpuno novi koncept unutrašnjosti, ovaj "stari" u Capturu nam se također jako sviđa. Ergonomija je vrhunska, infotainment funkcionira brzo i besprijekorno, nije kompliciran, a prepun je funkcija. Kvaliteta izrade i materijala je vrhunska za ovu klasu. Posebno nam se sviđaju i pregledni prilagodljivi digitalni instrumenti na kvalitetnom zaslonu ispred vozača. Oni su definitivno među najboljima u ovoj klasi, možda i najbolji. Ponuda prostora na razini prosjeka klase, a prtljažnik je ispod prosjeka klase, no stvar spašava pomična stražnja klupa. Top Oprema E-Tech Engineered je prilično bogata, iako daleko ispod "ekstravagancije" koje u top izvedbama nudi veći Austral.
Zaključak
Za kraj ostaje pitanje je li najskuplji Captur na našem tržištu ujedno i najbolji? Na to je teško odgovoriti jednoznačno. Ako ste ljubitelji hibrida, tražite tihu i udobnu vožnju te malu potrošnju onda je odgovor svakako da. Oni koji žele više uživati u vožnji svakako se neće složiti s time i za njih je bolji odabir benzinac.
Plus:
Vrlo mala potrošnja
Udobna i tiha vožnja
Vrlo dobar ovjes
Minus:
Mala maksimalna brzina
Manji prtljažnik
Osjetno skuplji od benzinca
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1363 kg
dimenzije: 423 x 180 x 158 cm
obujam motora: 1598 ccm
ukupna snaga sustava: 105 kW/143 KS
0-100 km/h: 9,9 s
najveća brzina: 170 km/h
potrošnja: 4,7-5,1 l/100 km
cijena: 33.260 € (testni model), 28.590 € (osnovni Captur E-Tech), 20.890 (osnovni Captur benzinac)
Važnija oprema Renault Captur E-Tech full hybrid 145 E-Tech Engineered
Aluminijski naplatci 18", automatska klima, dodirni zaslon 9,3", navigacija, digitalni instrumenti 10", senzori za parkiranje sprijeda i straga , kamera za vožnju unatrag, grijani upravljač, bežični punjač mobitela, adaptivni tempomat...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.