Činjenica je da identitet klasične Alfe u ovom automobilu jako otupio, ali to ne bi trebalo smetati kupcima koji nisu tradicionalni Alfisti
Alfa je već više od tri godine u vlasništvu Stellantisa, no do sada nije imala neki model koji bi tehnički bio povezan s drugim automobilima ovog koncerna. Sve se mijenja s Juniorom koji koristi platformu na kojoj su do sada nastali milijuni Peugeota, Citroëna, Opela i drugih modela iz "čarobnog šešira" diva koji je dijeljenje tehnologija doveo do ekstrema. Je li to opasno za Alfu i koliko Alfe je ostalo u malom Junioru isprobali smo testom top verzije s benzinskim motorom, modela Junior Ibrida Speciale.
Alfa Junior je predstavljena prije otprilike godinu dana i od početka je bilo jasno da će naići na neke prepreke. Prvu je postavila talijanska vlada koja je prijeteći zakonskim mjerama "zabranila" Stellantisu da auto nazove Milano. Bio je to mali skandal jer sve se odigralo nakon premijere auta. Talijanska vlada nije dopustila da talijansko ime nosi auto koji se ne proizvodi u Italiji i Stellantis je ubrzo popustio. Tako je Milano postao Junior. Ta epizoda je sada već pomalo zaboravljena, a Junior se sada treba dokazati na tržištu. Hoće li mu to uspjeti još je teško predvidjeti, no nakon testa smo zaključili da tradicionalni Alfisti sigurno neće biti oduševljeni, ali i da bi Alfa mogla dobiti mnogo novih kupaca koji toliko ne mare za naslijeđe slavne talijanske marke, već samo za konkretan proizvod. Jer po mnogočemu Junior je vrlo dobar i privlačan automobil.
Junior zaista po mnogim stvarima nema veze s Alfinom tradicijom. Počnimo s motorom. Pogon je 1,2-litreni blagi hibridni trocilindrični motor (postoje i dvije električne izvedbe sa 156 i 280 KS) i to je isti motor kojeg ćete naći u mnogim drugim modelima Stellantisa. Snaga pogona je 136 KS, a maksimalni okretni moment 230 Nm. Uz to, tu je i elektromotor s 28 KS i 55 Nm integriran u 6-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom i baterija od 0,9 kWh.
Ovaj blagi hibridni pogon definitivno nije "Cuore Sportivo" u Alfinoj tradiciji ali je odličan i trezveni pogonski stoj koji se već dokazao u mnogim automobilima koje smo ranije testirali. Pogon nudi vrlo pristojne performanse na papiru i Junior Ibrida se doima dovoljno brzim u praksi. U stanju je povremeno pokretati automobil i samo na struju što donosi dodatnu uštedu. Junior, uz nježnu nogu na gasu u gradu bez problema može trošiti oko 5 l/100 km, a test smo završili s kombiniranom potrošnjom od 5,7 l/100 km. Na autocesti auto troši oko 7 l/100 km.
Vanjski dizajn je, s druge strane, tipičan za Alfu. Junior je prvo velikoserijsko djelo trenutačnog Alfinog direktora dizajna Alejandra Mesonero-Romanosa koji je uzeo mnogo elemenata iz povijesti marke ali uveo i neke nove. Prednji i stražnji dio auta izgledaju prilično uzbudljivo, silueta je vrlo atraktivna, a tu su i vrlo lijepi kotači u novoj interpretaciji tipičnog stila Alfe.
S druge strane tu je jedna stvar oko koje se lome koplja, a to je plastični Scudetto na prednjoj maski koji donekle doprinosi asimetriji automobila.
No realno, ukupno gledano, mislimo da dizajn nije mogao ispasti mnogo bolje jer ovo nije skupa sportska limuzina, niti superautomobil, već mali SUV dugačak 417 centimetara kod kojeg postoje ograničenja za dizajnere, kako financijska, tako i praktična. Naposljetku, usporedimo li Junior s konkurencijom u klasi shvatit ćemo da se ipak ističe i da u odnosu na većinu konkurenata izgleda atraktivnije i prestižnije.
Junior je prilično mali automobil u okvirima svoje klase, tek malo duži od nekih klasičnih gradskih auta pa u unutrašnjosti ne možemo očekivati čuda. No prostranost zapravo nije nimalo loša. Sprijeda mjesta ima dovoljno, a straga će se udobno smjestiti osobe do oko 180 cm, pod uvjetom da sprijeda nije netko viši od 190 cm. Ni prtljažnik od 415 do 1280 litara nije malen, a njegova podnica može se podesiti na tri razine. Sve u svemu, Junior može poslužiti i kao obiteljski automobil za one koji imaju malo skromnije zahtjeve ili mlade obitelji.
Za Alfine standarde, malo nas je razočarala količina plastike u unutrašnjosti čiju monotonost razbijaju neke površine koje su meke na dodir i izgledaju profinjeno. No Alfin najmanji automobil, s druge strane, skuplja bodove s puno praktičnosti i promišljenosti. U police na vratima stanu i veće boce, a tu je i veliki pretinac za vaš mobilni telefon s bežičnim punjačem. Također pohvalno, ispod središnjeg 10,1-inčnog ekrana našao se prostor za klasične tipke a podešavanje svih funkcija klime i kontrolu glasnoće. Još jedan plus je činjenica da se iznad zaslona nalazi još tipki, a među njima je i ona za prelazak na početnu stranicu infotainmenta, kao i tipka koja služi kao prečac za gašenje zvučnih signala sustava pomoći u vožnji.
Sam infotainment sustav će biti dobro poznat vlasnicima drugih novijih Stellantisovih vozila, no radi vrlo dobro i relativno je jednostavan za korištenje. Zaslon s instrumentima, koji ima dijagonalu zaslona od 10,25 inča lijepo je ukomponiran u tradicionalne Alfine "dalekozore" i dobro ih oponaša. Zaslon je pregledan, može se mijenjati i konfigurirati, te njegov prikaz izgleda vrlo lijepo. Dobro izgledaju i tipke na upravljaču koje su uz to i vrlo funkcionalne i brzo se naučite njima služiti.
Iako se Alfa potrudila zadržati što više osobnosti pogled na konzolu među sjedalima otkriva kojem koncernu pripada i koliko taj koncern voli dijeliti komponente. Umjesto dosadašnjeg okretnog DNA prekidača za izbor načina vožnje auto ima "generički prekidač" kakav ćete pronaći u mnogim Peugeotima, Citroënima i Opelima, a tu je i dobro poznata ručica mjenjača i start/stop tipka za pokretanje automobila koju smo već vidjeli u desecima drugih automobila.
U vožnji nas je Junior dosta podsjetio na druge Alfe. Dok je upravljač prilično neutralan, ovjes ostavlja vrlo odličan dojam. Automobil se minimalno naginje, vrlo je neutralan u vožnji i omogućava prilično opuštene brze prolaske kroz zavoje. Također, vrlo je udoban na lošijim cestama.
Zaključak:
Iako u ovom automobilu o odnosu u na dosadašnje Alfe nedostaje malo inspiracije, malo sportskog duha i malo razigranosti, ukupni dojam je vrlo dobar. Osim ako niste zagriženi Alfist. Činjenica je da identitet klasične Alfe u ovom automobilu jako otupio, ali to ne bi trebalo smetati kupcima koji nisu tradicionalni Alfisti i koji samo traže malo prestižniji i atraktivniji mali SUV. Tu svrhu Junior obavlja odlično i sigurno će privući nove kupce koji jako trebaju ovoj marki.
Plus:
Pogonski sustav i potrošnja
Dinamičan i udoban ovjes
Praktičnost unutrašnjosti
Minus:
Djelomično tvrda plastika
Mnogo komponenti iz drugih auta Stellantisa
Jako različit auto od dodadašnjih Alfi
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1305 kg
dimenzije: 417 x 178 x 153 cm
obujam motora: 1199 cm3
snaga: 100 kW/136 KS
0-100 km/h: 8,9 s
najveća brzina: 200 km/h
potrošnja: 4,8 l/100km
cijena: 32.869 € (testni model), 30.490 € (bez dodatne opreme), 28.490 € (Osnovna Alfa Junior)
Važnija oprema testirana Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale 1.2
Aluminijski naplatci 18", automatski klima uređaj, sjedala presvučena u kombinacijii umjetne kože i tkanine, električno namjestiva i grijana prednja sjedala, sjedala presvučena kombiancijom kože i tkanine, kamera za vožnju unatrag, dodirni zaslon 10,1", navigacija, digitalni instrumenti 10,25", ambijentalno osvjetljenje, električna vrata prtljažnika...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.