Početna Auto 451 pregleda

Test Forthing U-Tour: Obilje prostora i sedam sjedala za fer cijenu

FOTO: Dubravko Kolarić

Dongfeng Forthing U-Tour je izuzetno zanimljiva ponuda za 32.990 eura. Luksuz i prostranost su njegovi najveći aduti, no ne i jedini

Ako redovito pratite Autostart, sjetit ćete se da smo već dva puta testirali kineski kompaktni SUV Forthing T5 EVO koji se pokazao relativno velikim prodajnim hitom u Hrvatskoj. Nakon toga Dongfengov brend Forthing je doveo još jedan model na hrvatsko tržište, sigurno n tako atraktivan kao T5 EVO, no zato vrlo zanimljiv onima koji trebaju mnogo prostora i/ili imaju velike obitelji. S dobrom tehnikom T5 EVO-a, sedam sjedala i vrlo fer cijenom, ovaj auto se "na papiru" doima kao dobar izbor. No kakav je Forthing U-Tour u praksi. To smo provjerili testom jedine izvedbe koja se nudi na tržištu, s izuzetno bogatom opremom Exclusive i 1,5-litrenim benzinskim motorom.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Model Forthing U-Tour, monovolumen sa sedam sjedala ulazi u umirući segment. Monovolumena, pogotovo velikih gotovo da više nema na tržištu i zato će neki sigurno pozdraviti njegov dolazak. Naime, odumiranjem monovolumena oni koji traže aute sa sedam sjedala sve su više prisiljeni prelaziti na SUV-ove, a oni, iako atraktivnije izgledaju, ne nude tu dozu praktičnosti i prostranosti.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Monovolumen dugačak čak 485 centimetara ima, blago rečeno, osebujan dizajn. Nekima se sigurno neće dopasti prednja strana s maskom koja izgleda poput divovskih usta i pomalo podsjeća na Lexusov dizajn. Stražnji dio, s neprekinutom svjetlosnom trakom koja se proteže i pretapa u stražnja svjetla, djeluje ljepše, No općenito, U-Tour nije neki ljepotan, no kao što znamo, ljepota je u oku promatrača, a i monovolumeni, uostalom, nikada nisu bili posebno atraktivnog dizajna. Njih atraktivnim čine unutarnje vrijednosti.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić
I upravo tako, u lijepo dizajniranom interijeru U-Toura odmah se osjećate kao kod kuće. Sjedala su presvučena svijetlom umjetnom kožom, koja se nalazi i na panelima vrata, tu je i imitacija drveta koja izgleda iznenađujuće dobro. Sve u svemu kvaliteta materijala je uglavnom vrlo dobra, mnogo je mekanih površina ugodnih na dodir i relativno malo tvrde plastike.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

A i kvaliteta izrade u ovom Forthingu je zaista vrhunska. Ništa ne škripi, i sve djeluje vrlo čvrsto. Mnogi detalji djeluju izuzetno kvalitetno, na primjer čvrsti sklopivi stolići za drugi red sjedala koji su na razini premium klase i mnogo prestižniji kako mehanizmom tako i površinom od jeftinih plastičnih stolića koji inače obavljaju tu zadaću u većini drugih auta.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Sada kada smo došli do drugog reda sjedala, stigli smo i do najneobičnijeg dijela ovog auta. Za razliku od većine monovolumena i SUV-ova sa sedam sjedala koji nude konfiguraciju sjedala 2-3-2, ovaj auto ima neobičnu konfiguraciju 2-2-3, s dva sjedala u srednjem redu, što je tipičnije za veća kombi vozila.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ova dva pojedinačna sjedala u drugom redu izgledaju vrlo luksuzno, električno su podesiva i, poput vozačevog i suvozačevog sjedala, grijana su i ventilirana. Klimatizacija sjedala može se čak i automatizirati. Može se postaviti tako da se, ovisno o vašim željama, grijanje ili ventilacija automatski pokrenu na određenoj vanjskoj temperaturi. U svakom slučaju, grijanje i ventilacija stražnjih sjedala obično su oprema rezervirana za najskuplje aute, pa je ovo detalj koji zaslužuje "veliki palac gore" za ovaj povoljan monovolumen.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Tu je još jedan neobičan detalj u drugom redu. Naime, do trećeg reda sjedala se dolazi provlačenjem između sjedala u drugom redu koja su bočno klizna te se tako mogu namjestiti za maksimalnu udaljenost između sebe ili, pak da budu udaljenija od vrata. Iako ovaj manevar ulaska u treći red nije nimalo jednostavniji, a ni kompliciraniji od zavlačenja iza preklopnih sjedala u drugom redu, ponuda prostora u trećem redu je, definitivno, iznadprosječna. Odrasli se zapravo mogu razumno udobno smjestiti u Forthing 4, pod uvjetom da straga sjede maksimalno dvije osobe i da sjedala u drugom redu nisu potpuno pomaknuta prema natrag. Kada su sva tri sjedala straga zauzeta, postaje prilično skučeno za odrasle, no za djecu je sasvim OK. Općenito, ne možemo se požaliti na prostor, pogotovo usporedimo li ga u onome u podjednako velikim SUV-ovima. Veliki panoramski krov, koji se također može otvoriti, također pridonosi prozračnom osjećaju. Jedino čime bi ovaj automobil bio još više prijateljski nastrojen prema velikim obiteljima bila bi klizna vrata, kojih, na žalost nema.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kada U-Tour potpuno popunjen putnicima, prtljažnik je, naravno, malen, no ne i minijaturan jer u njega još uvijek stane prihvatljivih 234 litara. Međutim, ako su u autu četiri osobe, prtljažnik Forthinga U-Toura postaje prostorno čudo s ogromnih 1086 litara volumena. Tome ni približno ne mogu konkurirati ni modeli poput Škode Kodiaq koja ima zaista ogroman prtljažnik od 910 litara. Dodatan plus, ako preklopite treći red sjedala, dobit ćete ravni utovarni prostor. S preklopljenim sjedalima u drugom redu u ovaj monovolumen može stati maksimalno 1.960 litara.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Na prednjem redu sjedala, osim u grijanju i hlađenju, vozač također može uživati ​​u funkciji masaže. Brojni prostori za odlaganje su praktični, kao i džepovi na sjedalu i razne kuke, među kojima je i ona za pričvršćivanje držača za mobilni telefon. Pretinac između dva prednja sjedala je čak i klimatiziran. Ispred vozača su solidni, poznato "kineski" digitalni instrumenti koji su pregledni, no ne i previše bogati prikazima. Infotainment je relativno jednostavan, kako količinom sadržaja tako i funkcijama. Sve radi stabilno i dovoljno brzo, no poželjeli bismo možda malo kvalitetniju sliku, kako na dodirnom zaslonu tako i na zaslonu s instrumentima.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

U-Tour pokreće 1,5-litreni četverocilindrični benzinski motor iz Mitsubishija, isti stroj kao i u modelu T5 EVO. On razvija 177 KS i pokreće prednje kotače putem sedmerostupanjskog mjenjača s dvostrukom spojkom koji vrhunski obavlja svoj posao. Tijekom oko 1000 km koje smo napravili s ovim autom, pogon je ostavio dobar dojam. Iako Forthing U-Tour po prirodi nije brz ili dinamičan automobil, definitivno nije preslab. Obiteljskom automobilu ne treba ništa više snage.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ovjes bi također trebao dobro zadovoljiti potrebe većine vozača. Jako dobro "pegla neravnine", ali nije toliko mekan kao što je često slučaj s većim automobilima iz Azije. Upravljač je također dovoljno izravan, a kočnice svoj posao obavljaju vrlo dobro. Sve u svemu, auto je jako dobar suputnik u svim situacijama, od vožnje gradom, preko krstarenja otvorenom cestom do brze vožnje autocestom gdje se zvučna izolacija pokazala sasvim solidnom.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Jedini detalj vezan uz vožnju koji nam se nije toliko svidio je potrošnja goriva. Automobil nam je na testu u kombiniranoj vožnji trošio 7,9 l/100 km, a u gradu malo više od 9 litara na sto kilometara. To nije strašno, no dosta je više nego što smo navikli od usporedivih novih automobila, no potrošnja je i inače mala boljka kineskih auta s benzinskim motorima. Očito još to nisu "ispeglali" poput Europljana.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak

Sve u svemu, Dongfeng Forthing U-Tour je izuzetno zanimljiva ponuda za 32.990 eura. Luksuz i prostranost su njegovi najveći aduti, no ne i jedini. Auto ima živahan motor, odličan mjenjač i lijepo se vozi. Mali nedostaci i malo veća potrošnja detalji su na koje ćete lako zaboraviti kada se sjetite koliko ste za njega platili. Za ilustraciju, od nekog konkurenta koji nije iz Kine ćete za isti novac dobiti kompaktni SUV koji je "za broj manji", i relativno skromno opremljen. Ovo što donosi U-Tour je kod europske konkurencije već "teritorij od 50.000 eura naviše".

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

PLUS

  • prostranost
  • dobar mjenjač i motor
  • bogata oprema i fer cijena

MINUS

  • ograničenost Infotainment sustava
  • dinamičke vozne osobine
  • potrošnja goriva

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1790 kg
dimenzije: 485 x 190 x 172 cm
obujam motora: 1481 ccm
snaga sustava: 130 kW/177 KS
0-100 km/h: 9,6 s
najveća brzina: 180 km/h
potrošnja: 7,1 l/100 km
cijena: 32.990 € (testni model), 32.990 € (osnovni model)

Važnija oprema testirana Dongfeng Forthing U-Tour Exclusive

Aluminijski naplatci 18", automatska klima, digitalni instrumenti 10,25", središnji zaslon 10,25", električno podesiva grijana i hlađena prednja sjedala presvučena umjetnom kožom, vozačevo sjedalo s funkcijom masaže, rijana i hlađena električno podesiva sjedala u drugom redu, sustav kamera za parkiranje s prikazom od 360 stupnjeva, stražnji senzori za parkiranje, handsfree ključ, električno pokretana vrata prtljažnika, panoramski krovni otvor, ambijentalna rasvjeta ...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.