Ima malih nedostataka, no Ioniq 6 je jedan od najboljih električnih auta koje smo do sada testirali
"Pa što je sad ovo?" Izraz lica mnogih prolaznika i drugih vozača jasno je otkrivao što im prolazi kroz glavu kada bi ugledali naš testni Hyundai Ioniq 6, automobil koji je i nas, koji vozimo praktično sve novo što dođe na tržište ostavio bez riječi. Svaka čas Hyundaiju što su se odlučili dizajnirati nešto ovako originalno i staviti to na tržište, iako će, naravno, biti i onih kojima će ovo biti pretjerano ili im se jednostavno neće svidjeti. Ioniq 6 jednostavno nije "vaš obični auto iz susjedstva", no glavni razlog za takav dizajn je težnja prema savršenoj aerodinamici, karakteristici koje je kod električnih auta jedan od najvažnijih.
Koeficijent otpora Ioniqa 6 od 0,21 rekord je za neki serijski Hyundai u povijesti. To je omogućeno, između ostalog, vrlo ravnim prednjim dijelom, aktivnim zračnim zaklopkama integriranim u odbojnik i kamerama umjesto retrovizora. Aerodinamičkim svojstvima Ioniqa 6 također pridonosi i stražnji dio, a upravo ovim dijelom koji malo je napravljen stilu Porschea 911 automobil privlači najveću pažnju. Izgleda originalno, no kakav je u "dubini duše". To smo provjerili sedmodnevnim testom najsnažnije i najbogatije opremljene verzije koja se nudi na našem tržištu, izvedbe Ioniq 6 AWD Ultra. S obzirom na to da je srodan s Ioniqom 5, kojeg smo već ranije testirali i svrstali među najbolje električne aute koje smo ikada vozili, očekivanja su bila itekako velika. Je li ih Ioniq 6 opravdao saznajte u nastavku.
U unutrašnjosti prvo zamjećujemo obilje mjesta za noge, no tu dolazimo i do prvog "ali". Sprijeda ima dovoljno mjesta za dvometraše, i isprva se čini se da je prostor straga još raskošniji. Sjedi li sprijeda osoba visine 180 do 185 cm, straga teoretski ima mjesta i za ekstremno visoke "košarkaške centre" od 220 cm visine. No ovo "teoretski" smo dodali u prethodnu rečenicu zbog prostora za glavu koji je malo ograničen zbog specifične padajuće linije krova. Realno, već s visinom od oko 180 cm dodirujete oblogu krova, što nije previše loša ponuda prostora za glavu, no nikako nije u skladu s ponudom prostora za noge. Težnja za što boljom aerodinamikom ovdje je glavni krivac za to.
Previše pohvaliti ne možemo ni prtljažnik. Volumen od 401 litre u autu dugačkom skoro pet metara sam je po sebi dosta malen, no ono što ovdje potpuno kvari praktičnost su činjenice da je prtljažnik izdužen i plitak te da je utovarni otvor relativno malen. Stvar donekle spašava dodatni prtljažnik ispod prednje "haube" u koji stane 40 litara i u kojim barem možete spremiti kablove i druge sitnice da vam se ne "motaju" po "pravom prtljažniku".
Što se tiče dizajna unutrašnjosti on je vrlo moderan i pomalo impresivan, iako ne previše različit od Ioniqa 5. Dominiraju dva spojena zaslona, jedan za instrumente, a drugi dodirni, kao i u Ioniqu 5, no još više u oči upadaju dva dodatna zaslona na lijevom i desnom rubu prednjih armatura koji zamjenjuju retrovizore i na kojima se prikazuje slika s vanjskih kamera. Moramo biti iskreni i priznati da su nam klasični retrovizori uvijek draže rješenje, no i da su ovo najbolji "retrovizori-kamere" koje smo do sada isprobali na nekom autu. Slika na zaslonima je vrlo dobra, a njih položaj prilično prirodan što smanjuje period navikavanja.
Pohvalno je što automobil, uz mnogo digitalizacije ima i dosta fizičkih tipki, pa tako i klasične kontrole za klimu koje dosta rijetko viđamo u novim električnim automobilima. Pohvalne su i mnoge praktične i izdašne mogućnosti za pohranu u masovnoj središnjoj konzoli između sjedala. Sjedala sui iznimno udobna, presvučena kožom, električni pokretana, grijana i hlađenja. Dakle s te strane dobiva se maksimalni luksuz.
Kada je riječ o materijalima, u unutrašnjosti Ioniq 6 je vrlo dobar, ne i toliko dobar da bi vas to oborilo s nogu. Moglo je i bolje, no veliku ulogu u kvaliteti materijala je možda igrala Hyundaijeva želja da tu ugradi što više recikliranih i održivih dijelova, od kojih neki ne izgledaju baš vrhunski i dosta su tvrdi.. Kvaliteta izrade, s druge strane, je besprijekorna.
Uz sve aerodinamičke trikove i vrhunski koeficijent otpora zraka Ioniq 6 je prilično štedljiv auto. Test, koji se odvijao po skoro idealnim temperaturama za električne aute, smo završili s prosjekom potrošnje od 15,0 kWh na 100 km što je vrlo dobra vrijednost za ovako velik i težak auto. To bi u praksi značilo doseg od oko 500 kilometra u kombiniranoj vožnji. U gradu, Ioniq 6, može uz lakšu nogu na gasu ostvariti i 590 kilometara dosega, a na autocesti doseg uz brzine od oko 130 km/h iznosi oko 340 kilometara. Šteta što je baterija kapaciteta "samo" 74 KWh, jer uz malo više kapaciteta i dosezi bi bili još impresivniji.
S obzirom da je jedan od rijetkih automobila na tržištu koji koristi tehnologiju od 800 V, Ioniq 6 omogućuje i izuzetno velike snage punjenja pa smo na ultra brzom punjaču trebali samo dvadesetak minuta da napunimo dovoljno struje za oko 350 kilometara, što je zaista prihvatljivo. Svidjela nam se i funkcija Vehicle-to-Load koja omogućuje punjenje ili pokretanje bilo kojeg električnog uređaja, što je idealno za napajanje tijekom kampiranja, izleta u divljinu ili tijekom eventualnog nestanka struje. Dostupne su ukupno dvije utičnice , jedna s vanjske strane vozila u priključku za punjenje koja zahtijeva adapter i jedna u unutrašnjosti ispod stražnjeg sjedala za punjenje prijenosnih računala, mobitela i drugih uređaja. Ona se može koristiti i kada vozilo miruje i kada se kreće.
Ono po čemu je Ioniq 6 najbolji su vozne osobine. Dva motora na prednjoj i stražnjoj osovini zajedno proizvode 325 KS i veliki okretni moment od 605 Nm. Ubrzanja su strelovita, kao u nekom sportskom automobilu i Ioniq 6 će 100 km/h s mjesta uhvatiti za 5,1 sekundu. Još su impresivnija međuubrzanja. Izmjerili smo manje od tri sekunde od 60 do 100 km/h i oko 3,5 sekundi za 80 do 120 što znači da Ioniq 6 preticanja obavlja "kao od šale". Maksimalna brzina od 185 km/h nije u skladu sa svime ovime, ali je još uvijek prilično visoka za jedan električni auto.
Ovjes Ioniqa 6 je idealno namješten, čvrst je i odaje dojam sportskog auta, no pritom nije nimalo neudoban. Električni automobil vrlo suvereno drži cestu i ne smetaju mu uski zavoji ili nagle promjene smjera. U praksi se jako dobro osjeti nisko težište, naginjanja karoserije su gotovo nepostojeća, a samo kada pretjerate s brzinom može doći do malog podupravljanja. Pravocrtna stabilnost na autocesti je besprijekorna čemu pomaže i razmjerno dugačak međuosovinski razmak. Kočnice djeluju prirodno i vrhunske su, a upravljač je vrlo izravan i pruža dovoljno povratnih informacija.
Zaključak:
Ima malih nedostataka, no Ioniq 6 je jedan od najboljih električnih auta koje smo do sada testirali. Ipak, moramo priznati da je "bliže našem srcu" još uvijek podjednako ekstravagantni Ioniq 5 jer pruža praktično isto iskustvo vožnje, gotovo identične dosege (osim na autocesti), no uz to je ipak malo praktičniji.
Plus:
Vozne karakteristike
Brzina punjenja i potrošnja
Performanse
Minus:
Mali i nepraktični prtaljžnik
Prostor za glavu straga
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 2095 kg
dimenzije: 486 x 188 x 150 cm
snaga: 239 kW/325 KS
baterija (neto): 74 kWh
0-100 km/h: 5,1 s
najveća brzina: 185 km/h
doseg kombinirano: 519 km
potrošnja: 16,9 kWh/100 km
cijena: 66.010 € (testni model), 64.490 € (bez dodatne opreme), 46.990 (osnovni model, 151 KS, 52 kWh )
Važnija oprema testirani Hyundai Ioniq 6 AWD Ultra
Aluminijski naplatci 20", Matrix LED svjetla, automatski dvozonski klima uređaj, sjedala presvučena kožom, grijana i hlađena prednja sjedala, daljinsko parkiranje, BOSE audio sustav, kamere umjesto vanjskih reztrorvizora, panjoramski krov, dodirni zaslon 12,3", digitalni instrumenti 12,3"...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.