Početna Auto 239 pregleda

Test Hyundai Ioniq 6: Spektakularna pojava na cesti i mnogo više od toga

FOTO: Dubravko Kolarić

Ima malih nedostataka, no Ioniq 6 je jedan od najboljih električnih auta koje smo do sada testirali

"Pa što je sad ovo?" Izraz lica mnogih prolaznika i drugih vozača jasno je otkrivao što im prolazi kroz glavu kada bi ugledali naš testni Hyundai Ioniq 6, automobil koji je i nas, koji vozimo praktično sve novo što dođe na tržište ostavio bez riječi. Svaka čas Hyundaiju što su se odlučili dizajnirati nešto ovako originalno i staviti to na tržište, iako će, naravno, biti i onih kojima će ovo biti pretjerano ili im se jednostavno neće svidjeti. Ioniq 6 jednostavno nije "vaš obični auto iz susjedstva", no glavni razlog za takav dizajn je težnja prema savršenoj aerodinamici, karakteristici koje je kod električnih auta jedan od najvažnijih. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Koeficijent otpora Ioniqa 6 od 0,21 rekord je za neki serijski Hyundai u povijesti. To je omogućeno, između ostalog, vrlo ravnim prednjim dijelom, aktivnim zračnim zaklopkama integriranim u odbojnik i kamerama umjesto retrovizora.  Aerodinamičkim svojstvima  Ioniqa 6 također pridonosi i stražnji dio, a upravo ovim dijelom koji malo je napravljen stilu Porschea 911 automobil privlači najveću pažnju. Izgleda originalno, no kakav je u "dubini duše". To smo provjerili sedmodnevnim testom najsnažnije i najbogatije opremljene verzije koja se nudi na našem tržištu, izvedbe Ioniq 6 AWD Ultra. S obzirom na to da je srodan s Ioniqom 5, kojeg smo već ranije testirali i svrstali među najbolje električne aute koje smo ikada vozili, očekivanja su bila itekako velika. Je li ih Ioniq 6 opravdao saznajte u nastavku. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

U unutrašnjosti prvo zamjećujemo obilje mjesta za noge, no tu dolazimo i do prvog "ali".  Sprijeda ima dovoljno mjesta za dvometraše, i isprva se čini se da je prostor straga još raskošniji. Sjedi li sprijeda osoba visine 180 do 185 cm, straga teoretski ima mjesta i za ekstremno visoke "košarkaške centre" od 220 cm visine. No ovo "teoretski" smo dodali u prethodnu rečenicu zbog prostora za glavu koji je malo ograničen zbog specifične padajuće linije krova. Realno, već s visinom od oko 180 cm dodirujete oblogu krova, što nije previše loša ponuda prostora za glavu, no nikako nije u skladu s ponudom prostora za noge. Težnja za što boljom aerodinamikom ovdje je glavni krivac za to. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Previše pohvaliti ne možemo ni prtljažnik. Volumen od 401 litre u autu dugačkom skoro pet metara sam je po sebi dosta malen, no ono što ovdje potpuno kvari praktičnost su činjenice da je prtljažnik izdužen i plitak te da je utovarni otvor relativno malen. Stvar donekle spašava dodatni prtljažnik ispod prednje "haube" u koji stane 40 litara i u kojim barem možete spremiti kablove i druge sitnice da vam se ne "motaju" po "pravom prtljažniku". 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Što se tiče dizajna unutrašnjosti on je vrlo moderan i pomalo impresivan, iako ne previše različit od Ioniqa 5. Dominiraju dva spojena  zaslona, jedan za instrumente, a drugi dodirni, kao i u Ioniqu 5, no još više u oči upadaju dva dodatna zaslona na lijevom i desnom rubu prednjih armatura koji zamjenjuju retrovizore i na kojima se prikazuje slika s vanjskih kamera. Moramo biti iskreni i priznati da su nam klasični retrovizori uvijek draže rješenje, no i da su ovo najbolji "retrovizori-kamere" koje smo do sada isprobali na nekom autu. Slika na zaslonima je vrlo dobra, a njih položaj prilično prirodan što smanjuje period navikavanja. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Pohvalno je što automobil, uz mnogo digitalizacije ima i dosta fizičkih tipki, pa tako i klasične kontrole za klimu koje dosta rijetko viđamo u novim električnim automobilima. Pohvalne su i mnoge praktične i izdašne mogućnosti za pohranu u masovnoj središnjoj konzoli između sjedala. Sjedala sui iznimno udobna, presvučena kožom, električni pokretana, grijana i hlađenja. Dakle s te strane dobiva se maksimalni luksuz. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kada je riječ o materijalima, u unutrašnjosti Ioniq 6 je vrlo dobar, ne i toliko dobar da bi vas to oborilo s nogu. Moglo je i bolje, no veliku ulogu u kvaliteti materijala je možda igrala Hyundaijeva želja da tu ugradi što više recikliranih i održivih dijelova, od kojih neki ne izgledaju baš vrhunski i dosta su tvrdi.. Kvaliteta izrade, s druge strane, je besprijekorna. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Uz sve aerodinamičke trikove i vrhunski koeficijent otpora zraka Ioniq 6 je prilično štedljiv auto. Test, koji se odvijao po skoro idealnim temperaturama za električne aute, smo završili s prosjekom potrošnje od 15,0 kWh na 100 km što je vrlo dobra vrijednost za ovako velik i težak auto. To bi u praksi značilo doseg od oko 500 kilometra u kombiniranoj vožnji. U gradu, Ioniq 6, može uz lakšu nogu na gasu ostvariti i 590 kilometara dosega, a na autocesti doseg uz brzine od oko 130 km/h iznosi oko 340 kilometara. Šteta što je baterija kapaciteta "samo" 74 KWh, jer uz malo više kapaciteta i dosezi bi bili još impresivniji. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

S obzirom da je jedan od rijetkih automobila na tržištu koji koristi tehnologiju od 800 V, Ioniq 6 omogućuje i izuzetno velike snage punjenja pa smo na ultra brzom punjaču trebali samo dvadesetak minuta da napunimo dovoljno struje za oko 350 kilometara, što je zaista prihvatljivo.  Svidjela nam se i funkcija Vehicle-to-Load koja omogućuje punjenje ili pokretanje bilo kojeg električnog uređaja, što je idealno za napajanje tijekom kampiranja, izleta u divljinu ili tijekom eventualnog nestanka struje. Dostupne su ukupno dvije utičnice , jedna s vanjske strane vozila u priključku za punjenje koja zahtijeva adapter i jedna u unutrašnjosti ispod stražnjeg sjedala za punjenje prijenosnih računala, mobitela i drugih uređaja. Ona se može koristiti i kada vozilo miruje i kada se kreće.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ono po čemu je Ioniq 6 najbolji su vozne osobine. Dva motora na prednjoj i stražnjoj osovini zajedno proizvode 325 KS i veliki okretni moment od 605 Nm. Ubrzanja su strelovita, kao u nekom sportskom automobilu i Ioniq 6 će 100 km/h s mjesta uhvatiti za 5,1 sekundu. Još su impresivnija međuubrzanja. Izmjerili smo manje od tri sekunde od 60 do 100 km/h i oko 3,5 sekundi za 80 do 120 što znači da Ioniq 6 preticanja obavlja "kao od šale". Maksimalna brzina od 185 km/h nije u skladu sa svime ovime, ali je još uvijek prilično visoka za jedan električni auto. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ovjes Ioniqa 6 je idealno namješten, čvrst je i odaje dojam sportskog auta, no pritom nije nimalo neudoban. Električni automobil vrlo suvereno drži cestu  i ne smetaju mu uski zavoji ili nagle promjene smjera. U praksi se jako dobro osjeti nisko težište, naginjanja karoserije su gotovo nepostojeća, a samo kada pretjerate s brzinom može doći do malog podupravljanja. Pravocrtna stabilnost na autocesti je besprijekorna čemu pomaže i razmjerno dugačak međuosovinski razmak. Kočnice djeluju prirodno i vrhunske su, a upravljač je vrlo izravan i pruža dovoljno povratnih informacija.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak:

Ima malih nedostataka, no Ioniq 6 je jedan od najboljih električnih auta koje smo do sada testirali. Ipak, moramo priznati da je "bliže našem srcu" još uvijek podjednako ekstravagantni Ioniq 5 jer pruža praktično isto iskustvo vožnje, gotovo identične dosege (osim na autocesti), no uz to je ipak malo praktičniji.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

Vozne karakteristike
Brzina punjenja i potrošnja
Performanse

Minus: 

Mali i nepraktični prtaljžnik
Prostor za glavu straga

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 2095 kg
dimenzije: 486 x 188 x 150 cm
snaga: 239 kW/325 KS
baterija (neto): 74 kWh 
0-100 km/h: 5,1 s
najveća brzina: 185 km/h
doseg kombinirano: 519 km
potrošnja: 16,9  kWh/100 km
cijena:  66.010 € (testni model), 64.490 € (bez dodatne opreme), 46.990 (osnovni model, 151 KS, 52 kWh )

Važnija oprema testirani Hyundai Ioniq 6 AWD Ultra

Aluminijski naplatci 20", Matrix LED svjetla,  automatski dvozonski klima uređaj, sjedala presvučena kožom, grijana i hlađena prednja sjedala, daljinsko parkiranje, BOSE audio sustav, kamere umjesto vanjskih reztrorvizora, panjoramski krov, dodirni zaslon 12,3", digitalni instrumenti 12,3"...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.