Mazdin novi SUV s tri reda sjedala spaja tišinu električne vožnje i prostranost velikog obiteljskog automobila, ali uz cijenu kojoj skoro da cilja premium klasu
Nedavno smo objavili test Mazde CX-80 s velikim dizelskim rednim šesterocilindričnim motorom od 3,3 litre obujma. No Mazda za svoj najveći SUV ima još jedan "adut u rukavu", plug-in hibridnu verziju koja ima osjetno više snage (327 nasuprot 254 KS kod dizelaša) i košta osjetno manje. Više snage, manja cijena, mogučnost dodatne uštede uz vožnju na struju. Na prvi pogled sve ovo zvuči kao da je PHEV verzija "ubojica" novog dizelaša. No kakva je u praksi. To smo provjerili sedmodnevnim testom Mazde CX-80 s bogatim Homura Plus paketom opreme i plug in hibridnim pogonom
Kad biste zamislili kako izgleda savršeni model koji je istodobno obiteljskog SUV i premium automobil vjerojatno biste dobili nešto što je poput ovog automobila. CX-80 se temelji se na elegantnom i zabavnom CX‑60, no narastao je na čak pet metara kako bi primio čak sedam sjedala u kombinaciji s osjećajem odmjerenog luksuza bez pretjerivanja i "automobilskih egotripova".
Dizajn: povećani CX‑60 s dozom karaktera
Na prvi pogled, CX‑80 izgledom jako podsjeća na manjeg brata, i to je sasvim očito jer dvije trećine automobila gotovo su identične. No produženi stražnji kraj i veći međuosovinski razmak od čak 312 cm jasno otkrivaju njegovu namjenu. Prednja maska i svjetla se nastavljaju u poznatom Mazdinom stilu, malo, diskretno klasično i suvereno, dok 20‑colni kotači i dijelovi u sjajnoj crnoj boji dominiraju bokom. Stražnji dio je bez dizajnerskih eksperimenata, nije krik mode, ali je, kao i većina ovog auta, namijenjen da bude skladan, robustan i nenametljiv.
Unutrašnjost: top kvaliteta u ležernoj atmosferi
Mazda je uspjela ono što mnogi propuštaju - unutrašnjost CX‑80 nudi osjećaj udobnosti i sofisticiranosti kojem konkurenti teško pariraju. Međuosovinski razmak od 312 cm daje dovoljno prostora čak i za putnike više od dva metra straga. Meki materijali, elegantna i kvalitetna izrada posvuda, posebice na središnjoj konzoli i fizičke kontrole klima uređaja čine vožnju punim užitkom, čak i na dužim dionicama.
Ne zaboravimo ni treći red sjedala. On je, kao u većini ovakvih automobila, prvenstveno namijenjen djeci jer odrasle osobe teže pristupaju tom redu i mogu se (eventualno) udobno osjećati samo na kratkim relacijama.
Duga karoserija donijela je više nego dovoljno prostora u prtljažniku. On pruža iskoristivih 258 l prostora čak i kada se koriste sva sjedala, a uz preklopljeni treći red sjedala velikih 687 litara. s ravnom podnicom. Preklopite i drugi red sjedala i dobivate kolosalnih 1987 litara.
Infotainment: genijalni kontroler i lijepi instrumenti
Instrumenti su jasni i pregledni, lijepog klasičnog dizajna na velikom zaslonu ispred vozača. Tu je i odličan head-up zaslon. Infotainment ima ne pretjerano veliki zaslon od 12,3 inča kojim se upravlja pomoću poznatog okretnog kontrolera što je odlično rješenje i mnogo sigurnija solucija od "nabadanja" prstom po ekranu. Ipak, previše naprednih, posebnih funkcija ovdje nećete pronaći, no sve potrebno je ipak tu.
Plug-in hibridni pogon: 327 KS i oko 60 km električnog dosega
Srce modela je 2,5 l e‑Skyactiv PHEV sustav. Proučavanje specifikacija otkriva 191 KS iz benzinca i 175 KS iz elektromotora, što kompliciranom "hibridnom matematikom" rezultira s ukupno 327 KS. U kombinaciji s 17,8 kWh baterijom obećava oko 60 km električnog dosega, no to je realno moguće samo u gradskim uvjetima. U kombiniranoj vožnji računajte na samo 40 do 50 km, što je ipak relativno skromno za današnje plug-in hibridne modele koji sve češće mogu prevaliti i stotinjak kilometara s jednim punjenjem.
Na otvorenoj cesti, s praznom baterijom, sustav troši oko 5,5 l/100 km, u gradskim uvjetima s čestim punjenjem i nježnom nogom na gasu može se spustiti i na oko - 0 l/100 km. To u praksi znači, ako ćete puniti svaki dan, štedjet ćete vrlo mnogo, a ako ne i dalje nećete biti razočarani jer realna potrošnja ovog pogona iznosi između 5 i 9 l/100 km, ovisno o tome gdje i kako vozite. Najštedljiviji je u gradi i na otvorenoj cesti, a najžedniji na autocesti.
Vožnja: Mazda ostaje Mazda
Na otvorenoj cesti CX‑80 pokazuje pravu Mazdinu dušu. Precizan upravljač, uravnoteženo i predvidljivo držanje ceste i kultiviran rad sustava. Iako se radi vrlo teškom SUV‑u (2240 kilograma), vozaču nudi ugodnu dinamiku i za takvu masu , znatno manje naginjanje od očekivanoga. No, ako naiđete na grube rupe ili kratke neravnine asfalta, osjetit ćete malu potrebu za dodatnim profilom na gumama od 20 inča. No ukupno gledano, balans udobnosti i sportske dinamike, tako tipičan za Mazdu, je zadržan.
Ipak, nije sve idealno. Kod jakih ubrzanja, primjerice pri pretjecanju benzinski motor postaje dosta bučan.
Dizel ili plug-in hibrid: koji je realno bolji?
Mazda je jedna od rijetkih marki koja i dalje vjeruje u dizelske motore, a u CX-80 dostupna je vrlo intrigantna alternativa, redni šestcilindarski 3,3-litreni e-Skyactiv D dizelski motor sa 254 KS. Naravno, to je potpuno drugačija filozofija u odnosu na ovaj plug-in hibridni model. Ipak, vrijedi ih staviti bok uz bok i vidjeti koji pogon bolje odgovara ovom velikom SUV-u.
Dizelski motor sa šest cilindara pruža drugačije iskustvo vožnje. Njegov miran, gotovo uglađen rad, te izdašan okretni moment od 550 Nm dostupnih već na vrlo niskim okretajima, omogućuje mu opušteniju vožnju, posebno na otvorenoj cesti i autocesti. Ovdje dizelaš pokazuje jasnu prednost u odnosu na plug-in hibrid, tiši je pod punim opterećenjem, a isporuka snage puno je linearnija i glatkija. Pretjecanja na autocesti s dizelašem su bezbrižna i uglađena, a ovjes, bez dodatne mase baterije, djeluje još malo uravnoteženije na neravninama.
Kada uspoređujemo potrošnju, stvari postaju zanimljive. Dok plug-in hibrid briljira u gradu, gdje uz svakodnevno punjenje troši iznimno malo goriva, dizelaš je apsolutni gospodar dugih ruta. Na autocesti i pri većim brzinama dizelski CX-80 bez problema se zadovoljava sa 6 do 7 litara dizela na 100 km, što je oko 1 do 2 litre manje od hibridne verzije kad joj se baterija isprazni. No, u gradskim uvjetima situacija je potpuno suprotna - plug-in hibrid može voziti potpuno na struju i gotovo ne koristiti benzin, dok dizelski model i dalje troši oko 7 litara.
Konačna odluka između ove dvije motorizacije ovisi o tipu vožnje koji prevladava kod vlasnika. Za one koji većinu vremena provode na dužim putovanjima, dizelski 3,3-litreni motor je bolja i ekonomičnija opcija, uz tradicionalnu jednostavnost korištenja bez potrebe za punjenjem. S druge strane, za kupce koji većinu kilometara rade u urbanim sredinama, plug-in hibridni sustav omogućuje uštedu na gorivu i udobnost električne vožnje.
Zaključak: Mazda CX‑80 Homura Plus PHEV u nekoliko riječi
Ako tražite SUV s tri reda sjedala, dovoljno prostora za veliku obitelj, s kvalitetom unutrašnjosti i vozačkim ugođajem dosta natprosječnim za segment, te vam ne smetaju pozamašne dimenzije - ovo je jedan od rijetkih novih modela koji to zaista ispunjavaju. Skup? S više od 73 tisuće eura - poprilično, ali nije daleko od premium automobila. Ipak, ako često putujete na veće udaljenosti, (skuplji) dizel je bolji izbor.
Plus:
- Izuzetna prostranost i praktičnost
- Rafiniranost kabine
- Tihi rad i električna vožnja u gradu
Minus:
- Relativno mali doseg na struju
- Povećana masa
- Cijena
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 2240 kg
dimenzije: 500 x 189 x 171 cm
obujam motora: 2488 ccm
snaga sustava: 241 kW/327 KS
0-100 km/h: 6,5 s
najveća brzina: 195 km/h
potrošnja: 1,6 l/100 km
kapacitet baterije: 17,8 kWh (bruto)
električni doseg: 63 km
cijena: 73.158 € (testni model), €61.163 (osnovni CX-80, plug in hibrid, 327 KS)
Važnija oprema testirana Mazda CX-80 Homura Plus e-Skyactiv PHEV
Aluminijski naplatci 20", Matrix LED svjetla, automatski trozonski klima uređaj, digitalni instrumenti, dodirni zaslon 12,3", head-up zaslon, sjedala presvučena napa kožom, električno podesiva te grijana i hlađena prednja sjedala, grijani upravljač, sustav kamera za parkiranje s pregledom od 360°, Bose premium audio sustav, treći red sjedala (ukupno 7 sjedala), električno pokretana vrata prtljažnika, bežični punjač za mobitele, stakleni panoramski krov s otvorom...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.