Ulaskom modela Elroq u ponudu, Škoda je započela novu fazu elektrifikacije u SUV segmentu. Riječ je o svojevrsnom električnom pandanu Karoqa. Elroq je isključivo električni i temelji se na MEB platformi Volkswagen grupe, a donosi novi prepoznatljivi "Modern Solid" dizajnerski jezik. S dužinom od 449 cm i međuosovinskim razmakom identičnim Enyaqu (277 cm), pozicioniran je kao kompaktni SUV koji bi trebao zadovoljiti vrlo širok segment kupaca. Testirali smo top inačicu Elroq 85 koja donosi snažni elektromotor, veliku bateriju, bogat paket opreme i obilje dodatne opreme.
Dizajn: Neka nova Škoda
Vizualno, Elroq se odlikuje čvrstim i minimalističkim nastupom. Prednji kraj obilježava uska LED traka i pojednostavljena maska bez otvora, dok donji dio skriva mala LED svjetla. Ovakav dizajn sa svjetlima "na dva kata" postao je standard u klasi i dizajnerima očito još nije dosadio, a rezultat je Škoda koja se dosta razlikuje od bilo čega što su do sada predstavili. Straga dominiraju oštri rubovi i tanka svjetla, koja su, vidi čuda, bez LED trake koja ih spaja. Osim toga klasične kvake i robusne plastične obloge podsjetnik su da je ovo i dalje Škoda kakva treba biti, funkcionalan i bezvremenski, a manje trendovski auto. U usporedbi s Volkswagenovim ID.4, Elroq djeluje za nijansu konkretnije i manje "električno" što je svakako adut kod "klasičnih kupaca".
Dizajn unutrašnjosti je tipičan za češkog proizvođača - pregledan, logično posložen i vrlo ugodan za svakodnevicu. Materijali su na prvi pogled prilično neobični, no vrlo dobre kvalitete. Iako se nađe nešto tvrde plastike, ona je pažljivo skrivena i nije ondje gdje se stalno dodiruje. Ergonomija je izuzetna, sve je na dohvat ruke i radi kako treba. Zaslon od 13 inča djeluje dojmljivo, ali ne preuzima cijeli kokpit, a prisutnost fizičkih tipki ispod zaslona bit će dočekana s odobravanjem od onih koji se gube u podizbornicima. Ipak, komande klime su na zaslonu, iako stalno vidljive na njegovom dnu, što donekle spašava stvar. Instrumenti su sa 52 jako mali ali pregledni, no tu je i projekcijski Head-up zaslon.
Prostor i praktičnost: Tipična Škoda
Unatoč kraćoj karoseriji u odnosu na Enyaq, Elroq je još uvijek izuzetno prostran auto. Prednja sjedala nude puno mjesta i vrlo su udobna, a straga će i viši odrasli putnici pronaći dovoljno mjesta (i komfora) za duža putovanja. Ponuda prostora u kabini jedan je od jačih aduta ovog modela, iako bi sve bilo savršeno da je tu i klizna stražnja klupa. Prtljažnik s 470 litara osnovnog volumena nije rekorder klase, ali i više nego zadovoljava. Ipak, valja napomenuti da nema ravnog poda kad se sjedala preklope, što otežava utovar većih predmeta. ‘Simply Clever’ dodaci, poput mreže za kabel ispod police koja prekriva prtljažnik ili skrivenih pretinaca, dokaz su da je Škoda i dalje genijalno inventivna kada su u pitanju detalji koji su zapravo sitnice, no u konačnici rade neku razliku.
Infotainment: Dobar poznanik koji radi korektno
Infotainment sustav je poznat iz drugih novijih modela Škode kao što su Kodiaq i Superb. Brz je, pregledan i dobro povezan. Svi bitni podaci dostupni su bez lutanja po izbornicima, a mogućnosti poput bežičnog punjenja, navigacije s planiranjem punionica i glasovnog upravljanja su tu, premda potonje ne funkcionira uvijek pouzdano. Fizičke komande za neke funkcije klime, modove vožnje i asistente čine sustav upotrebljivim i za one koji ne vole tipkanje po zaslonu. Jedini istinski minus je famozni "slider" za glasnoću, koji ostaje neprecizan i bez povratne informacije. Iskreno , nije nam jasno zašto u VW grupi i dalje forsiraju ovo rješenje koje se "nikome ne sviđa".
Vozne osobine i pogon: Stvarno dobro
Škoda Elroq 85 nudi uvjerljive performanse koje su pritom nenametljive, što je zapravo jedan od njenih najvećih komplimenata. Elektromotor s 286 KS i velikih 545 Nm isporučuje snagu glatko i bez napora. Ubrzanje do 100 km/h traje 6,6 sekundi, no dojam nije "sportski eksplozivan", već kontroliran i uglađen. Takav karakter idealan je za vozače koji traže brzinu kada je potrebna, ali bez napora ili nervoze u svakodnevnoj vožnji. Međuubrzanja su također vrlo uvjerljiva, i uz njih su pretjecanja "dječja igra".
Stražnji pogon pridonosi neutralnijem ponašanju u zavojima, a automobil ostaje predvidljiv i stabilan, čak i kad se naglo promijeni smjer. Upravljač je lagan, ali ne i neosjetljiv jer pruža taman onoliko povratnih informacija koliko treba za osjećaj sigurnosti i kontrole. Ovjes je podešen izvrstan, dovoljno čvrst da spriječi naginjanje karoserije, ali i dovoljno udoban da bez trzanja upija neravnine poput šahtova ili loših zakrpa na asfaltu. Na neravnim površinama ostaje iznenađujuće tih, dok se buka kotrljanja i vjetra drži na minimalnoj razini, čak i pri najvišim brzinama.
Regeneracija energije kočenja dostupna je u više razina, a moguće ju je podešavati putem ručica iza volana što je rješenje koje bi, po našem mišljenju, trebali imati svi električni auti jer olakšava prilagodbu voznom stilu. Dodatna pohvala ide za adaptivnu regeneraciju, koja automatski prilagođava kočenje prometnoj situaciji, primjerice vozilu koje usporava ispred vas. Moguće je da će ovaj sustav nekome i smetati, no za njih je dobra vijest to da ga se može ugasiti. Kočnice same po sebi imaju dobru snagu, ali njihovo doziranje u prvim kilometrima može djelovati neprecizno, tipična boljka auta s regenerativnim kočenjem, no nakon navikavanja, osjećaj se poboljšava.
Doseg, potrošnja i punjenje: Korak naprijed
Škoda Elroq 85 koristi litij-ionsku bateriju neto kapaciteta 77 kWh, što je već poznata konfiguracija unutar MEB-platforme Volkswagen grupacije. Auto uspijeva izvući vrlo dobru razinu učinkovitosti zahvaljujući poboljšanoj aerodinamici (koeficijent otpora zraka iznosi 0,26), novijoj generaciji elektromotora te finoj kalibraciji sustava rekuperacije i klimatizacije.
U idealnim uvjetima (umjerena vanjska temperatura i brzina vožnje, bez pretjeranih ubrzanja) uspjeli smo ostvariti doseg i od 550 km, a test smo završili s prosjekom koji bi nam omogućio 500 kilometara vožnje. Uz malo oštriju vožnju i više autoceste prosjek pada, no ako ne vozite puno po autocesti, možete očekivati nekakav realan doseg od 400 do 500 km, ovisno o stilu vožnje i gužvama u gradu. Uz isključivo gradsku vožnju realan doseg je od 500 do 600 kilometara. Na autocesti, pri konstantnih 120 km/h, potrošnja raste na oko 20–23 kWh/100 km, što vam omogućuje oko 350 kilometara dosega.
Na brzim DC punjačima, maksimalna snaga punjenja iznosi 175 kW. U praksi to omogućuje punjenje od 10 do 80 posto u manje od pola sata. Punjenje putem AC priključka snage do 11 kW, znači da se baterija od 0 do 100 posto puni za otprilike sedam i pol sati što je prikladno za punjenje kod kuće ili na poslu ili nadopunjavanje dok ste u kupovini. Važno je naglasiti da Elroq podržava i predkondicioniranje baterije, čime se skraćuje vrijeme punjenja, pogotovo kad je vani hladno. Funkcija se može uključiti ručno ili automatski kroz navigaciju.
Zaključak i cijena: Vrlo dobar električni auto i poprilična cijena
Početna cijena Elroqa 85 iznosi 44.900 eura, a testirani model s dodatnom opremom košta 55.157 eura. Iako je to velik iznos, treba uzeti u obzir da se radi o snažnom, prostranom električnom SUV-u s vrlo bogatom opremom i dobrim dosegom. Osnovni model Elroq 50 nudi se već od 33.900 eura, što je, s druge strane, atraktivan ulaz u svijet električnih SUV-ova, ali uz mnogo skromniji doseg i performanse.
Iako je velik stilski korak za Škodu, Elroq ne nudi puno "wow" faktora, ali zato nudi mnogo ergonomije, osjećaja smirenosti i svakodnevne upotrebljivosti. Nije vozilo koje će se birati zbog prestiža, ali jest zbog logike. Pod uvjetom da vaša logika razmatra i električna vozila. Auto nije revolucionaran, ali to mu nije ni cilj. Umjesto toga, pruža ono što mnogima treba, električni SUV koji se ne trudi impresionirati nebitnim stvarima. Uz dobar doseg, ugodnu vožnju i dobro promišljen interijer, ovaj auto dokazuje da elektrifikacija može biti jednostavna i "ne toliko strana".
Plus:
+ Ugodno i tiho ponašanje u vožnji
+ Vrlo dobra učinkovitost i realan doseg
+ Ergonomija i praktičnost
Minus:
− Slider za glasnoću i komande koime na zaslonu
− Nema ravnog poda u prtljažniku
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
Masa: 2.044 kg
Dimenzije: 448 x 188 x 165 cm
Snaga: 210 kW / 286 KS
Okretni moment: 545 Nm
Baterija (neto): 77 kWh
0–100 km/h: 6,6 s
Najveća brzina: 180 km/h
Doseg kombinirano (WLTP): 571 km
Potrošnja: 15,3 kWh/100 km
Cijena: 55.157 € (testni model), 44.900 € (bez dodatne opreme), 33.900 € (osnovni Elroq 50)
Važnija oprema testirana Škoda Elroq 85
Aluminijski naplatci 19", LED Matrix svjetla, automatska dvozonska klima, digitalni instrumenti 5", dodirni zaslon 13", head up-zaslo, navigacija, sjedala presvučena kožom, električno podesivo sjedalo vozača, grijana prednja sjedala, premium audio sustav Canton, kamera za vožnju unatrag, bežično punjenje mobitela, ambijentalno osvjetljenje, sjenila na bočnim stražnjim prozorima, električno pokretana vrata prtljažnika, toplinska pumpa...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.