S ažuriranjima baterije bZ4X je postao mnogo konkurentniji automobil u svom segmentu, no najvažnije je da mu je drastično smanjena cijena...
Toyota je prije tjedan dana predstavila blago redizajnirani bZ4X, no dok on dođe na tržište proći će još malo vremena, pa ćemo se mi u međuvremenu pozabaviti s još aktualnim modelom koji je prošle godine poboljšan. Bio je to veliki korak naprijed za ovo električnu Toyotu jer ažuriranja su riješila neke probleme s dosegom i brzinom punjenja, no što je još važnije, bZ4X je postala mnogo jeftinija.
U odnosu na automobil koji smo testirali 2023. godine, bZ4X je postao više od 20.000 eura (!) jeftiniji što bi moglo biti solidan magnet za kupce jer je automobil sada cijenama na razinama ispod mnogih konkurenata te s većinom izvedbi "upada" unutar granice od 50.000 eura koja je bila uvjet za poticaje na posljednjem natječaju. Konkretno naš testirani automobil bZ4x AWD Executive s 4x4 pogonom i bogatom opremom košta 49.688 eura, dok je model kojeg smo testirali 2023., s malo bogatijom opremom stajao 78.197 eura. Osnovni bZ4X u međuvremenu je pojeftinio za gotovo 24.000 eura!
Toyota bZ4X imala je dosta problema kada je došla na tržište, pogotovo u pogledu dosega i punjenja pa su ova poboljšanja itekako dobrodošla. Odmah ćemo se zato osvrnuti na potrošnju, odnosno doseg. Toyotu bZ4X smo oba puta testirali u prilično umjerenim vremenskim uvjetima pa možemo i usporediti razlike. Kada smo prošli puta testirali bZ4X, ostvarili smo prosječnu potrošnju koja bi nam omogućila 390 kilometara dosega u umjerenoj kombiniranoj vožnji. Sada nam je prosjek potrošnje iznosio 15,5 kWh/100 km, što bi uz bateriju neto kapaciteta od 64 kWh bilo dovoljno za 413 kilometara. Nije mnogo više, no ostvaren je određen napredak. Također, čini se ta bZ4X sada ima manje problema s rapidnim opadanjem dosega kada zahladi. U gradu je moguće s jedim punjenjem prevaliti oko 480 kilometara, a na autocesti oko 300, pod uvjetom da se držite ograničenja brzine.
Primijetili smo i napredak u pogledu punjenja koji je postignut zahvaljujući boljem upravljanju temperaturom baterije, iako bZ4X ovdje još uvijek nije idealna. U teoriji je najveća snaga punjenja 150 kW, što nije među najboljim vrijednostima u klasi, no sada je tu snagu, barem u idealnim uvjetima zaista i moguće ostvariti u praksi, naravno ako vani nije previše hladno i ako je punjač adekvatan. Za punjenje od 10 do 80 posto na punjaču od 150 kW trebalo nam je manje od 40 minuta, što nije loše, no nije ni idealno.
Sada kada smo prošli kroz poboljšanja i cijenu, koje su zapravo jedine novosti na bZ4X, vratimo se malo na ono što nije mijenjano. Dizajn ovog automobila ostaje vrlo neobičan i prilično futuristički te nam malo izgleda kao "kreativni nered" s masivnim crnim lukovima kotača koji se hrabro ističu u odnosu na ostatak karoserije. Neće se svidjeti svima, no zapravo izgleda vrlo zanimljivo, moderno i pomalo agresivno.
Unutrašnjost također izlazi iz Toyotinih uobičajenih normi, no na nju smo se već navikli jer sličan koncept je preuzeo i novi Prius. Rješenje s malim zaslonom (7 inča) s instrumentima iznad volana podsjeća na Peugeot, no omogućava da vam oči budu "bliže cesti" kada gledate u instrumente. Za razliku od Peugeotovog rješenja, ovdje je nekako lakše pronaći idealan položaj sjedenja, a da pritom dobro vidite instrumente.
Na središnjoj konzoli je veliki dodirni zaslon do 12,3 inča ispod kojeg ima i mnogo fizičkih tipki, od načina vožnje i pomoći pri parkiranju do kontrola klime, što je tipično za Toyotu i zaslužuje pohvale u smislu rukovanja i ergonomije. Dodirni zaslon ima sučelje odličnu grafiku i brz odziv te sadrži velike intuitivne kontrole i jasne izbornike.
Što se tiče kvalitete izrade, ovdje "nema greške". Kao i kod svake Toyote, sve je čvrsto kao da je "isklesano iz kamena" i djeluje vrlo trajno. S druge strane, materijali su uglavnom malo dosadna mješavina svijetlo sive, tamno sive i sjajne crne plastike.
Ponuda prostora u kabini je vrlo dobra. Automobil u širinu ima iznenađujuće mnogo mjesta, a prostor za putnike straga je zaista impresivan. No kao kod mnogih japanskih automobila vrlo visoke osobe mogle bi imati problema s prostorom sprijeda jer se sjedala ne mogu pomaknuti dovoljno prema natrag, unatoč što straga i u krajnjem položaju još uvijek ima više nego dovoljno prostora. Iza stražnjih sjedala je prtljažnik od 452 litre, što je pristojan rezultat za klasu, no daleko od rekordnog.
Što se tiče pogona, testirana Toyota ima dva motora, pogon na sve kotače i 218 KS. To je ujedno i najsnažniji bZ4X jer se osim njega nudi samo još jedna verzija, s prednjim pogonom i 204 KS. U odnosu na neke konkurente, snaga nije "ogromna" već više "razumna", no i 218 KS je dovoljno da strelovito pokrene bZ4X iz mjesta ili prilikom međuubrzanja. 6,9 sekundi do 100 km/h jasno daju do znanja da je ovo vrlo dinamičan automobil, unatoč masi većoj od dvije tone. Maksimalna brzina od 160 km/h možda je premala, jer većina konkurenata može pojuriti brže.
Svojim performansama testirani bZ4X malo graniči sa sportskim automobilima, no u vožnji on je više tipičan obiteljski SUV. Prianjanje u zavojima je vrlo dobro, ali visok položaj sjedenja, visoka karoserija i naginjanje u zavojima će vas brzo odvratiti od jurnjave zavojima, kao i u (skoro) svakom drugom SUV-u. Zato je u pogledu komfora ovjesa i vožnje auto besprijekoran na gotovo svim površinama.
Zaključak
Iako Toyota do nedavno nije bila posve predana budućnosti s isključivo električnim vozilima u Europi, ova ažuriranja su jasan pokazatelj da radi i na tome, jer bZ4X je sada mnogo konkurentniji automobil u svom segmentu, s dobrim izgledima da postane još jedan bestseler ove marke. Da je na dobrom putu prema tome pokazuju podaci iz Norveške. U ovoj državi u kojoj kupci biraju gotovo isključivo električne automobile, bZ4X je ove godine najprodavaniji automobil, a to ipak nešto znači. Automobil ima odličnu kvalitetu izrade, dobru unutrašnjost, solidan doseg, vrhunske performanse i idealno je udoban. I cijena je sada više nego fer u usporedbi s konkurencijom. Toyota je konačno postala važan faktor i na tržištu električnih automobila.
Plus:
Udobnost ovjesa
Kvaliteta izrade, ergonomija i ponuda prostora
Ubrzanja
Minus:
Dobro bi došla veća baterija
Naginjanje pri oštroj vožnji
Prostranost sprijeda za visoke osobe
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 2085 kg
dimenzije: 469 x 186 x 160 cm
snaga: 160 kW/218 KS
baterija (neto): 64 kWh (neto)
0-100 km/h: 6,9 s
najveća brzina: 160 km/h
doseg kombinirano: 461 km
potrošnja: 16,2 kWh/100 km
cijena: 49.688 € (testni model), 48.368 (bez dodatne opreme) 41.490 (osnovni bZ4X)
Važnija oprema testirana Toyota bZ4X AWD Executive
Alunaplatci 18", prilagodljiva LED svjetla, sjedala presvučena kombinacijom tkanine i kože, električno podesivo vozačko sjedalo, grijana prednja sjedala, grijan upravljač, grijan vjetrobran, dvozonska automatska klima, sustav kamera za parkiranje s pogledom od 360 stupnjeva, dodirni zaslon 12,3", digitalni instrumenti 7", bežično punjenje mobitela, električno pokretana vrata prtljažnika...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.