Početna Auto 31 pregleda

Test Toyote CH-R: Atraktivni talent za najmanju potrošnju goriva

FOTO: Dubravko Kolarić

Ako želite mali ali atraktivno dizajniran SUV koji uz to može biti iznimno štedljiv, te zabavan i udoban u vožnji C-HR je vrlo dobar izbor

Prošla Toyota C-HR bila je dizajnerska revolucija za ovog proizvođača, i nakon nje svi njihovi novi automobili izgledaju osjetnije razigranije i atraktivnije. I novi C-HR je nastavio s takvim pristupom, i (relativno) mali SUV privlači poglede gdje god se pojavite. No ono što je nas u ovom testu zanimalo više od izgleda bila je tehnologija, jer od ove generacije C-HR dolazi i s plug-in hibridnim pogonom, istovjetnim onome u novome Priusu. Kada smo prije pet mjeseci testirali novi Prius ovaj nas je pogon oduševio, pa manje nismo očekivali ni ovoga puta. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Uz dvije motorizacije ss klasičnim hibridnim pogonom, plug-in je sada najsnažnija i najskuplja izvedba Priusa. Iako je ovaj kojeg smo mi testirali daleko od najskupljih jer je testni auto došao s osnovnim paketom opreme C-LUB, kojem, ruku na srce, ništa ne nedostaje. Tehnički gledano, pogon je identičan sustavu u novom Priusu, samo je položaj baterije malo drugačiji. Napredni duo pogonskih strojeva koji se sastoji  elektromotora snage 163 KS i dvolitrenog četverocilindraša sa 152 KS ima snagu sustava od 223 KS, što je već obilje snage za relativno mali SUV. To se očituje i u ubrzanjima koja su na rubu pa je C-HR-u potrebno 7,4 sekunde do 100 km/h. Također, međuubrzanja su se pokazala izuzetno uvjerljivima tako da su preticanja s ovim autom vrlo opušten manevar. Maksimalna brzina je, s obzirom na snagu prilično mala i iznosi 180 km/h, no to je i inače karakteristika Toyotinih hibrida na koju smo se navikli. Auto ubrzava do maksimalne brzine s velikom rezervom snage i onda sve to naglo "odreže" elektronska blokada. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Elektromotor ugrađen sprijeda snažniji je od motora s unutarnjim izgaranjem i preuzima mnoge zadatke pogona na sebe samostalno. Za to je odgovoran automatski način rada “Auto EV/HV” koji inteligentno regulira korištenje oba motora ovisno o situaciji u vožnji, programiranoj ruti i razini napunjenosti baterije. Vozač također može odabrati vlastitu strategiju. U hibridnom načinu rada održava se razina električnog napunjenosti, a ako pritisnete tipku EV CH-R će voziti potpuno električno. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Po WLTP podacima jedno punjenje baterije trebalo bi biti dovoljno za čisto električni doseg od 66 kilometara, a za razliku od većine lug-in hibrida kod kojih je te vrijednost uvelike pretjerana u C-HR-u je izuzetno realna. U praksi smo bez problema ostvarivali oko 60 kilometara električnog dosega po punjenju, a u gradu bi se to povećalo i na oko 80 kilometara. S praznom baterijom auto ostaje vrlo štedljiv i omogućuje "prave hibridne" vrijednosti potrošnje. Tijekom testa smo u kombiniranoj vožnji ostvarili 5,1 l/100 km, a u gradu oko 4 l/100 kilometara. Na autocesti je potrošnja pri prosječnom tempu vožnje iznosila malo manje od 7 l/100 kilometara. Sve su to vrijednosti koje su malo lošije nego na  Priusu što se lako može objasniti lošijom aerodinamikom i višom siluetom C-HR-a. No sve u svemu, auto je iznimno štedljiv, a manje nismo ni očekivali od Toyotinog hibrida, pa barem ovo bio i plug-in hibrid. Naravno, koliko ćete na kraju trošiti uvelike ovisi o tome koliko često punite bateriju, kao kod svakog drugog plug-in hibrida. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

C-HR pokušava voziti električno što je češće moguće. Kada je baterija puna, morate jako stati na gas kako bi se motor od dvije litre oglasio, a i kada je ona prazna oko 60 do 70 posto gradske vožnje će se obavljati na struju. U pogonu C-HR-a se sve slaže kao podmazano. Tim motora s unutarnjim izgaranjem, električnog pogona i CVT mjenjača surađuje besprijekorno, kao što smo i navikli od Toyotinih hibrida i dojam vožnje je iznimno uglađen. Prijelazi između pogona su glatki i da nema zvuka benzinskog motora teško da bismo ih uopće primijetili. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Što se tiče izgleda, Toyota ostaje vjerna revolucionarnom imidžu C-HR-a. Druga generacija automobila ne želi biti "pristojni" SUV" za svakoga već je dizajn i ovoga puta provokativan i izaziva određeni "wow efekt". Automobil dugačak 436 centimetara ima agresivan prednji dio s tankim futurističkim svjetlima, a straga se na sve to nadovezuje linija krova kao na kupeu. Na stražnjem dijelu auto ima LED svjetlosnu traku čitavom širinom s osvijetljenim nazivom modela u sredini. Zgodan detalj. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Jasno je da takav oblik karoserije i dizajn kojem svrha nije praktičnost ne može rezultirati s bogatom ponudom prostora u unutrašnjosti. Sprijeda mjesta ima dovoljno za osobe visoke do oko 195 centimetara, no straga stvari postaju malo kompliciranije za osobe iznadprosječne visine. Osim za noge, idealna nije ni ponuda prostora za glavu. Također, tu je relativno skroman prtljažnik koji je sa svojih 310 litara bliže zapremini u gradskome autu nego u SUV-u ovih dimenzija, koji je dosta veći od tipičnog malog SUV-a. Prostor u prtljažniku očito kradu dijelovi plug-in hibridnog sustava jer u klasičnom 1,8-litrenom hibridu stane 388 litara prtljage. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dizajn unutrašnjosti je dopadljiv, "Toyotina klasika", a ergonomija vrhunska, također još jedna klasična vrijednost Toyote. I u osnovnoj verziji sve izgleda vrlo kvalitetno unatoč tome što je više od 100 dijelova interijera sada izrađeno od recikliranih materijala, dvostruko više nego prije. Nova presvlaka za prilično udoban sjedala s dobrim bočnim držanjem je primjerice izrađena od starih PET boca, a upravljač umjesto kože koristi sličan materijal bez životinjskog podrijetla.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Relativno  mali zaslon osjetljiv na dodir od 8 inča pored sebe ima i rotirajuću tipku za glasnoću, što je vrlo pohvalno, kao i odvojene komande dvozonske digitalne klime ispod njega. Posvuda u C-HR-u ćete naći mnogo tipki, što je svakako plus za ergonomiju i sigurnost. Ukratko, vrlo ćete se lako naviknuti na upravljanje raznim funkcijama ovog automobila. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

S baterijom nisko ispod stražnjeg sjedala i posljedičnim nižim težištem, C-HR uvjerljivo stoji na "cesti" i može biti prilično zabavan u vožnji zavojitim cestama. Ovjes je malo tvrđi, ali auto uvijek ostaje uvjerljiv u smislu udobnosti i lagan pri upravljanju. To je između ostalog osigurano novom, standardnom kontrolom amortizera FSC tvrtke ZF, koju je plug-in dobio kao prvi Toyotin model na svijetu. Na primjer, hidromehanički sustav smanjuje naginjanje u zavojima automatskim povećanjem sile prigušivanja, a na lošim cestovnim površinama smanjena sila prigušivanja osigurava veću udobnost. To u praksi radi savršeno. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak

Ako želite mali ali atraktivno dizajniran SUV koji uz to može biti iznimno štedljiv, te zabavan i udoban u vožnji C-HR je vrlo dobar izbor. Kao kod svake Toyote, teško mu je naći neke ozbiljnije zamjerke, sve funkcionira "kao podmazano". Jedino što je moglo biti bolje su kapacitet prtljažnika i ponuda prostora straga. No teško je dobiti i atraktivan dizajn i apsolutnu praktičnost u jednom. 

Plus:

Dobar pogon
Mala potrošnja
Vozne osobine

Minus: 

Ponuda prostora straga
Kapacitet prtljažnika 
 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1620 kg
dimenzije: 436 x 183 x 156 cm
obujam motora: 1987 ccm
snaga sustava: 164 kW/223 KS
0-100 km/h: 7,4 s
najveća brzina: 180 km/h
potrošnja: 0,8 l/100 km
kapacitet baterije: 13,6  kWh
električni doseg: 66 km
cijena: 44.025 € (testni model), 40.065 € (bez dodatne opreme, osnovni plug-in hibrid), 32.285 (osnovni C-HR, hibrid)

Važnija oprema testirana Toyota C-HR 2.0 PHEV C-LUB

Aluminijski naplatci 18",  automatska dvozonska klima, LED svjetla, digitalni instrumenti 12,3", dodirni zaslon 8", grijana prednja sjedala, grijani upravljač, kamera za parkiranje, prednji i stražnji parkirni senzori...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.