Prius je odličan automobil, i da ima veći prtljažnik i malo veću maksimalnu brzinu, rekli bismo da je i fantastičan
Toyota Prius je ikona ljubitelja hibridnih pogona i svojevrsni sinonim za hibridne automobile uopće. Krajem 90-ih godina prva generacija ovog auta postala je prvi serijski hibridni automobil koji se masovno proizvodio. Druga je postala pravi globalni model, a s njom je počeo i veliki proboj Toyotinih hibrida u Europi. Do danas prodano oko 23 milijuna Toyotinih hibrida i gotovo pet milijuna Priusa.
No kroz godine je Prius malo izgubio na smislu. Auto čija je posebnost bio hibridni pogon, više nije bio tako poseban jer većina drugih Toyota također koristi takav pogon. Zbog Toga je Toyota odlučila drastično promijeniti njegovu koncepciju i novi Prius je postao plug-in hibrid sa izrazito sportskim dizajnom i sportskim voznim osobinama. Prije godinu dana već smo ga vozili na svjetskoj prezentaciji i zaključili da je odličan, a sada smo dobili priliku da ga detaljnije provjerimo tijekom sedmodnevnog testa.
Početi priču o Priusu je nemoguće bez da se osvrnemo na njegov dizajn. Ljepota je uvijek "u očima promatrača", no sigurni smo da se "promatrači" većinom slažu da je Prius iznimno lijepo dizajniran auto. Zadržao je karakteristični oblik kapljice, no sada je mnogo agresivniji nego prije, s niskim oštrim prednjim dijelom i izuzetno mišićavim futurističkim stražnjim dijelom. U dizajnerskom timu koji je napravio novi Prius bio je i Hrvat Mario Majdandžić iz Čepina, a da su obavili odličan posao potvrđeno je i u ožujku kada je Pius proglašen najljepšim automobilom na svijetu na prestižnom automobilu zs svjetski auto godine (World Car Awards). I mi smo na testu dobili potvrdu da auto privlači vrlo mnogo pažnje, jer za rijetko kojim drugim modelom kojeg smo testirali ove godine se okretalo toliko glava.
Unutrašnjost je već druga priča. Ovdje Prius nije previše poseban, interijer nas uvelike podsjeća na Toyotu BZ4X, no ono po čemu se Pius najviše ističe je zaista sportski niska pozicija sjedenja, kao u dobrim, starim sportskim coupeima. Na tragu istih automobila je, an žalost i preglednost. Sprijeda je malo narušava debeli A stup, a straga mnogo više specifičan oblik s vrlo malim stražnjim prozorom. U ovom automobilu unutarnji digitalni retrovizor, kakve u zadnje vrijeme sve češće imaju modeli Lexusa i neke Toyote, čak ima i vrlo mnogo smisla. Naime on prikazuje sliku posebne stražnje kamere tako da imate puni pregled toga što se događa iza auta.
Interijer zahtijeva malo navikavanja zbog malog upravljača i instrumenta u koje se gleda preko njega, kao u Peugeotima i BZ4X-u. No to nije velik problem i brzo se naviknete. Vozačko okruženje je vrlo ergonomično, a ni Priusu, kao i druge Toyote, nije potpuno pokleknuo digitalizaciji i ima odvojene komande za klimu i dosta fizičkih tipki. U vozačevom sjedalu se osjećate zaista kao u sportskom automobilu u kojem je sve fokusirano na vozača i nadohvat ruke, bez bespotrebnih komplikacija. Jedino što nam nije u potpunosti sjelo su relativno male dimenzije zaslona digitalnog instrumenata. Oni je pregledan i ima dovoljno informacija, savršeno je smješten u vidnom polju vozača, poput HUD projekcijskih zaslona, no da je malo veći dojam bi bio još malo bolji.
Što se tiče prostranosti Pius je vrlo dobar, barem u kabini. Izgleda kao sportski auto, no u 460 cm dugoj karoseriji bilo je dovoljno prostora za "obiteljski" prostranu stražnju klupu. Problem je što prtljažnik baš nije u skladu s "obiteljskim potrebama". U njega stanu samo 284 litre, što je čak manje nego u Yarisu. I to nakon što je Toyota prebacila bateriju plug-in hibridnog sustava ispod stražnjih sjedala.
Za pogon je zadužen plug-in hibridni sustav koji se sastoji od benzinskog atmosferskog benzinca obujma dvije litre i snage 152 KS i elektromotora od 163 KS. Ukupna snaga sustava nije zbroj njihovih snaga već iznosi nešto manjih 223 KS, no i to je itekako dovoljno da automobilu koji izgleda sportski da i sportske vozne osobine. Ubrzanje do 100 km/h traje 6,8 sekundi, a razvoj snage i momenta je zbog elektromotora skoro instantan tako da su i međuubrzanja prilikom preticanja vrhunska. U potpuno električnom načinu automobil se može voziti do brzine od 130 km/h, a kada se u pogon uključi i benzinski motor maksimalna brzina je kao kod svih Toyota hibrida ograničena na prilično nisku razinu - konkretno na 177 km/h, što je definitivno premalo za ovakav automobil.
Baterija novog Priusa Plug in hibrida ima kapacitet od 13,6 kWh što po WLTP-u omogućuje 72 kilometara. Testirani Prius ima i solarni krov uz pomoć kojeg se dnevno baterija može napuniti za do 8,7 km dosega. Nije mnogo, ali nije ni loše. U teoriji je to do oko 3000 tisuća kilometara godišnje na besplatnu energiju sunca, u praksi mnogo manje zbog toga što svaki dan nije sunčan. No dodatni ekološki besplatni kilometri svakako su velik plus.
Na testu se ispostavilo da su 72 WLTP kilometara prilično realni jer smo s punom baterijom u prosjeku prelazili 65 kilometara. S praznom baterijom prosječna potrošnja automobila u kombiniranoj vožnji je iznosila 4,8 l/100 km, a u gradu smo je uspijevali spustiti i ispod 4 l/100 km. Prius je ostao vrlo štedljiv i na autocesti gdje pri prosječnom tempu od oko 130 km/h troši malo više od 6 litara goriva na 100 kilometara.
U električnom načinu rada automobil je izuzetno tih, što zbog električnog motora, što zbog izolacije, a što zbog aerodinamičke optimizacije U potpuno hibridom načinu rada Prius može biti jako zabavan auto u vožnji. Ovjes nije previše mekan te jako dobro drži auto u zavojima, kočnice su efikasne, a upravljač vrlo izravan. I što se tiče udobnosti ovjesa automobil je besprijekoran.
Zaključak
Prius je odličan automobil, i da ima veći prtljažnik i malo veću maksimalnu brzinu, rekli bismo da je i fantastičan. Idealna nije ni cijena. 51.879 eura, za doduše maksimalno opremljeni automobil sa svim vrstama luksuza koje možete zamisliti pa čak i hlađenim sjedalima popriličan je iznos, no opet, uz aktualne (pre)visoke cijene automobila danas je teško više reći što je povoljno, a što nije. Naše mišljenje je da Priusu zaista vrijedi tog novca jer se radi o zaista posebnom automobilu koji ima obilje kvaliteta, Vrhunski štedljivi pogon izgleda odlično, a tako se i vozi.
Plus:
Izuzetno štedljiv pogon
Odlična ubrzanja
Ponašanje u vožnji i udobnost
Minus:
Mala maksimalna brzina
Loša preglednost
Mali prtljažnik
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1671 kg
dimenzije: 460 x 178 x 143 cm
obujam motora: 1987 ccm
snaga sustava: 164 kW/223 KS
0-100 km/h: 6,8 s
najveća brzina: 177 km/h
potrošnja: 3,9 l/100 km
cijena: 51.879 € (testni model), 50.435 € (bez dodatne opreme), 48.300 (osnovni Prius)
Važnija oprema testirana Toyota Prius Premium
Aluminijski naplatci 19", automatska dvozonska klima, Matrix LED svjetla, digitalni instrumenti 7", dodirni zaslon 12,3", navigacija, grijana i hlađena prednja sjedala presvučena kožom, električno namještanje prednjih sjedala, grijana stražnja sjedala, sustav kamera za parkiranje s prikazom od 360 stupnjeva, , prednji i stražnji parkirni senzori, ambijentalno osvjetljenje, električno pokretana vrata prtljažnika, adaptivni tempomat...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.