Novi bZ7 je razvijen u suradnji s kineskim partnerom GAC i postavljen kao izravni konkurent Teslinom Modelu S
Toyota se posljednjih godina često kritizira da kaska za konkurencijom kada je riječ o električnim automobilima na zapadnim tržištima. No u Kini, gdje ritam razvoja i zahtjevi kupaca diktiraju drukčija pravila, japanski div se bori sasvim drugačijom ponudom. Nakon modela bZ3 i bZ5, sada stiže i bZ7, najveća i tehnološki najnaprednija električna limuzina koju je Toyota ikada ponudila.
Novi bZ7 je razvijen u suradnji s kineskim partnerom GAC i postavljen kao izravni konkurent Teslinom Modelu S, BYD-u Han L i BMW-u i5. S dužinom od 513 cm, širinom od gotovo dva metra i međuosovinskim razmakom većim od tri metra, riječ je o automobilu koji jasno cilja na premium publiku. Vizualno je znatno privlačniji od bZ4X, prvog električnog SUV-a Toyote, a ističe se oštrim linijama, prepoznatljivom svjetlosnom potpisom i niskim, kupeovskim proporcijama.
Ispod karoserije krije se litij-željezo-fosfatna baterija tvrtke CALB-Tech koja napaja jedan električni motor sa 278 KS. Premda puni tehnički detalji još nisu otkriveni, poznato je da je pogonski sklop razvijen u suradnji s Huaweijem. Ova tehnološka kompanija zaslužna je za integraciju motora, invertera i kontrolne jedinice u jedan kompaktan modul, što bi trebalo poboljšati učinkovitost i pouzdanost.
Unutrašnjost bZ7 donosi još jedno iznenađenje, infotainment temeljen na Huawei HarmonyOS sustavu. No tu nije kraj: Xiaomi, još jedan kineski tehnološki gigant, osigurao je ekosustav pametnih uređaja koji omogućuje da vozač iz automobila upravlja, primjerice, klimatizacijom kod kuće ili povezanim gadgetima. Ovakva integracija automobila i pametne tehnologije predstavlja smjer u kojem kineski proizvođači već neko vrijeme grabe naprijed, a Toyota očito prati njihov smjer.
Unatoč zanimljivom paketu, Toyota zasad nema namjeru bZ7 ponuditi izvan Kine. Velike električne limuzine u Europi i SAD-u ionako imaju sve manju potražnju, dok je kinesko tržište i dalje snažno orijentirano na ovakve automobile.
Cijene i konačni tehnički podaci očekuju se pred kraj godine, no već sada je jasno da bZ7 nije samo novi model, nego i "pokazna vježba" koliko se Toyota spremna osloniti na kineske partnere i njihovu tehnologiju.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.