Početna Auto 1624 pregleda

Vozili smo novu Alfu Junior: Ovo su prvi dojmovi i cijene

Prodaja je već započela, a mi smo dobili priliku provozati automobil na prezentaciji koja se danas održala u Zagrebu

U travnju prošle godine Alfa Romeo je predstavila svoj novi mali SUV Milano, da bi automobil odmah nakon premijere došao u središte pažnje zbog sukoba Alfe s talijanskom Vladom koja nije dopustila da se automobil zove Milano. Alfa je odmah reagirala i tako je Milano postao Junior. Sada, kada su mnogi ovu epizodu već zaboravili novi Junior je konačno stigao u u Hrvatsku. Prodaja je već započela, a mi smo dobili priliku provozati automobil na prezentaciji koja se danas održala u Zagrebu.      

Junior je najmanji model u ponudi Alfe, a ujedno i prvi električni model ovog proizvođača. No da odmah na počeku pojasnimo, Junior nije samo električni već se nudi i s benzinskim blagim hibridnim pogonom od kojeg se očekuje najbolja prodaja. Upravo tu verziju smo i isprobali. 

Author:

Junior je SUV B segmenta i svojevrsni "duhovni nasljednik" Giuliette i Mita. Temelji se na istoj platformi kao Fiat 600, Jeep Avenger, Opel Mokka ili Peugeot 2008, no obećava "tipično Alfino uživanje u vožnji". Zbog toga je Alfa posebno prilagodila ovjes, sustav upravljanja, kočnice i pogone kako bi odražavali više sportskog karaktera tipičnog za ovu marku. 

Author:

S dužinom od 417 cm, širinom od 178 cm i visinom od 153 centimetara, Alfa Romeo Junior gabaritima je tipičan mali SUV B-segmenta. U ovom se izuzetno popularnom segmentu ove godine očekuje prodaja oko 2,6 milijuna automobila u Europi i jasno je da i Alfa tu želi uzeti "svoj dio kolača". 

Author:

Dizajnom se dosta razlikuje od ostalih Alfi, no preuzima mnoge tipične elemente za dizajn ove marke. Posebno interesantan je prednji dio s karakterističnom maskom stiliziranom u obliku loga Alfe koja automobilu daje i određenu dozu asimetričnosti. Za one kojima je ovo preradikalno rješenje nudi se klasičnija maska s Alfinim "Scudettom" koji nije tako stiliziran već je rešetkast i na sebi nosi natpis Alfa Romeo. 

Author:

Stražnji dio je podjednako atraktivan sa svjetlosnom trakom koja prolazi kroz cijela vrata prtljažnika, izraženim spojlerom i dosta zakošenim stražnjim staklom koje Milanu daje oblik sličan coupe-SUV modelima. Stražnji dio je je oštro "odrezan" što doprinosi agresivnosti. 

Interijer Milana mnogo je sličniji ostalim Alfama, za razliku od vanjskog dizajna. Digitalni instrumenti imaju 10,25 inča, a tu je infotainment zaslon dijagonale 10,1 inča koji je zakrenut u smjeru vozača. Estetski to izgleda vrlo dobro jer je zaslon instrumenata integriran u tipične Alfine "dalekozore", a zaslon infotainmenta ne strši poput tableta, kao kod većine konkurenata već je smješten između ventilacijskih otvora i tipki za kontrolu klime. 

Author:

Softver Infotainmenta je nov i ima sučelje temeljeno na widgetima koje je preneseno iz ostalih marki Stellantisa, pa Alfa time malo gubi na izvornosti. Primijetili smo i dosta drugih detalja unutrašnjosti "posuđenih" iz modela Peugeota, Opela ili Citroëna. Alfa tako s njima primjerice dijeli prekidače za prozore,  tipku za odabir načina vožnje, pa čak i ručicu mjenjača. U unutrašnjosti ima i dosta tvrde plastike, iako sve izgleda vrlo kvalitetno napravljeno. Pohvalno je što klima ima svoje odvojene fizičke komande. 

Author:

Alfa nudi tri različite unutrašnjosti za svoj Junior. U top verziji tako dobivate sjedala marke Sabelt i obilje Alcantare i umjetne kože i drugih elemenata koji naglašavaju sportski karakter. Nudi se šest vanjskih boja, između kojima je i legendarna crvena te lijepa zelena. Naplatci, ovisno o razini opreme mogu imati između 17 i 20". 

Za svoje dimenzije Junior je prilično prostran. Dvije dorasle osobe prosječene visine se lako smjeste jedna iza druge, a u prtljažnik stane vrlo dobrih 400 litara. Električna verzija ima i mali prednji prtljažnik, prvi takav u čitavom Stellantisu. On je dovoljno velik za manje predmete kao što su primjerice kablovi za punjenje. 

Author:

Sto se tiče pogona, tradicionalisti imaju samo jedan izbor. Tu je poznata Stellantisova hibridna verzija s 1,2-litrenim trocilindričnim motorom i 136 KS koja se nudi u kombinaciji s pogonom na prednje kotače i automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i šest brzina. Ručnog mjenjača nema, niti je najavljen, a ponudu će uskoro obogatiti i verzija s pogonom na sve kotače iste snage. 

Za one koji su otvoreni električnim pogonima tu su dvije verzije. Obje koriste bateriju neto kapaciteta od 51 kWh, osnovna ima 156 KS, a sportska verzija Veloce razvija čak 280 KS i 345 Nm, što autu omogućuje ubrzanje do 100 km/h za 5,9 sekundi i maksimalnu brzinu od 200 km/h. Doseg osnovne električne verzije je 410 km kombinirano i 592 kilometra u gradu po WLTP-u, iako su te brojke obično malo previše optimistične u odnosu na realnost. Do 100 km/h ona stiže za 9 sekundi i može pojuriti 150 km/h. Maksimalna snaga punjenja je 100 kW što omogućuje punjenje baterije od 20 do 80 posto za manje od pola sata. Maksimalna snaga punjenja na AC punjaču je 11 kW. 

Author:

Kao što smo ranije otkrili, na premijeri smo isprobali blagu hibridnu verziju sa 136 KS i 230 Nm. Iako je "po definiciji" i naponu sustava od 48 V blagi hibrid uz vožnji se ponaša kao pravi hibrid omogućavajući laganu vožnju samo an električni pogon u situacijama kada nije potrebno puno gasa, primjerice manevriranje, lagano kretanje s mjesta ili krstarenje gradom. Ovaj pogon u stanju je do oko 50 posto gradskih dionica prevaljivati samo na struju i zbog toga je u gradskoj vožnji vrlo štedljiv. 

Author:

Performanse nisu nimalo loše te ubrzanje do 100 km/h traje 8,9 sekundi, a najveća brzina iznosi 206 km/h. Također, naš prvi dojam je da je Alfa Junior u vožnji mnogo "zategnutija" i više sportska nego ostali slični Stellantisovi modeli i istodobno prilično udobna. No da bismo dobili potpune utiske morat ćemo pričekati test jer smo na prezentaciji prevalili tek nekoliko kilometara. Ipak, čini se da su čvršći stabilizatori u ovjesu, izravniji upravljač i snažnije kočnice učinile Junior dosta dinamičnijim od sličnih modela iz Stellantisa. 

Također, voljeli bismo isprobati i top model Veloce koji osim 280 KS donosi brojne prilagodbe koje bi auto trebale učiniti još zabavnijim u vožnji. Tu je tako još izravniji upravljač, sportski ovjes spušten za čak 25 mm, posebno razvijeni amortizeri i samoblokirajući Torsen diferencijal. 

Author:

Alfa Romeo Junior nudi se u tri razine opreme. Za blagu hibridnu verziju rezervirane samo dvije od njih, osnovna Core i bogatija Speciale. Uz opremu Core hibridni Junior tako košta od 28.490 eura, a cijena uza bogatiji Speciale iznosi od 30.490 eura. Električni model se nudi kao Core, Speciale i Veloce. Prve dvije verzije dolaze uz motor od 156 KS i koštaju 27.890 i 39.890 eura, dok cijena za Veloce s 280 KS iznosi 46.690 eura. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.