Prodaja je već započela, a mi smo dobili priliku provozati automobil na prezentaciji koja se danas održala u Zagrebu
U travnju prošle godine Alfa Romeo je predstavila svoj novi mali SUV Milano, da bi automobil odmah nakon premijere došao u središte pažnje zbog sukoba Alfe s talijanskom Vladom koja nije dopustila da se automobil zove Milano. Alfa je odmah reagirala i tako je Milano postao Junior. Sada, kada su mnogi ovu epizodu već zaboravili novi Junior je konačno stigao u u Hrvatsku. Prodaja je već započela, a mi smo dobili priliku provozati automobil na prezentaciji koja se danas održala u Zagrebu.
Junior je najmanji model u ponudi Alfe, a ujedno i prvi električni model ovog proizvođača. No da odmah na počeku pojasnimo, Junior nije samo električni već se nudi i s benzinskim blagim hibridnim pogonom od kojeg se očekuje najbolja prodaja. Upravo tu verziju smo i isprobali.
Junior je SUV B segmenta i svojevrsni "duhovni nasljednik" Giuliette i Mita. Temelji se na istoj platformi kao Fiat 600, Jeep Avenger, Opel Mokka ili Peugeot 2008, no obećava "tipično Alfino uživanje u vožnji". Zbog toga je Alfa posebno prilagodila ovjes, sustav upravljanja, kočnice i pogone kako bi odražavali više sportskog karaktera tipičnog za ovu marku.
S dužinom od 417 cm, širinom od 178 cm i visinom od 153 centimetara, Alfa Romeo Junior gabaritima je tipičan mali SUV B-segmenta. U ovom se izuzetno popularnom segmentu ove godine očekuje prodaja oko 2,6 milijuna automobila u Europi i jasno je da i Alfa tu želi uzeti "svoj dio kolača".
Dizajnom se dosta razlikuje od ostalih Alfi, no preuzima mnoge tipične elemente za dizajn ove marke. Posebno interesantan je prednji dio s karakterističnom maskom stiliziranom u obliku loga Alfe koja automobilu daje i određenu dozu asimetričnosti. Za one kojima je ovo preradikalno rješenje nudi se klasičnija maska s Alfinim "Scudettom" koji nije tako stiliziran već je rešetkast i na sebi nosi natpis Alfa Romeo.
Stražnji dio je podjednako atraktivan sa svjetlosnom trakom koja prolazi kroz cijela vrata prtljažnika, izraženim spojlerom i dosta zakošenim stražnjim staklom koje Milanu daje oblik sličan coupe-SUV modelima. Stražnji dio je je oštro "odrezan" što doprinosi agresivnosti.
Interijer Milana mnogo je sličniji ostalim Alfama, za razliku od vanjskog dizajna. Digitalni instrumenti imaju 10,25 inča, a tu je infotainment zaslon dijagonale 10,1 inča koji je zakrenut u smjeru vozača. Estetski to izgleda vrlo dobro jer je zaslon instrumenata integriran u tipične Alfine "dalekozore", a zaslon infotainmenta ne strši poput tableta, kao kod većine konkurenata već je smješten između ventilacijskih otvora i tipki za kontrolu klime.
Softver Infotainmenta je nov i ima sučelje temeljeno na widgetima koje je preneseno iz ostalih marki Stellantisa, pa Alfa time malo gubi na izvornosti. Primijetili smo i dosta drugih detalja unutrašnjosti "posuđenih" iz modela Peugeota, Opela ili Citroëna. Alfa tako s njima primjerice dijeli prekidače za prozore, tipku za odabir načina vožnje, pa čak i ručicu mjenjača. U unutrašnjosti ima i dosta tvrde plastike, iako sve izgleda vrlo kvalitetno napravljeno. Pohvalno je što klima ima svoje odvojene fizičke komande.
Alfa nudi tri različite unutrašnjosti za svoj Junior. U top verziji tako dobivate sjedala marke Sabelt i obilje Alcantare i umjetne kože i drugih elemenata koji naglašavaju sportski karakter. Nudi se šest vanjskih boja, između kojima je i legendarna crvena te lijepa zelena. Naplatci, ovisno o razini opreme mogu imati između 17 i 20".
Za svoje dimenzije Junior je prilično prostran. Dvije dorasle osobe prosječene visine se lako smjeste jedna iza druge, a u prtljažnik stane vrlo dobrih 400 litara. Električna verzija ima i mali prednji prtljažnik, prvi takav u čitavom Stellantisu. On je dovoljno velik za manje predmete kao što su primjerice kablovi za punjenje.
Sto se tiče pogona, tradicionalisti imaju samo jedan izbor. Tu je poznata Stellantisova hibridna verzija s 1,2-litrenim trocilindričnim motorom i 136 KS koja se nudi u kombinaciji s pogonom na prednje kotače i automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i šest brzina. Ručnog mjenjača nema, niti je najavljen, a ponudu će uskoro obogatiti i verzija s pogonom na sve kotače iste snage.
Za one koji su otvoreni električnim pogonima tu su dvije verzije. Obje koriste bateriju neto kapaciteta od 51 kWh, osnovna ima 156 KS, a sportska verzija Veloce razvija čak 280 KS i 345 Nm, što autu omogućuje ubrzanje do 100 km/h za 5,9 sekundi i maksimalnu brzinu od 200 km/h. Doseg osnovne električne verzije je 410 km kombinirano i 592 kilometra u gradu po WLTP-u, iako su te brojke obično malo previše optimistične u odnosu na realnost. Do 100 km/h ona stiže za 9 sekundi i može pojuriti 150 km/h. Maksimalna snaga punjenja je 100 kW što omogućuje punjenje baterije od 20 do 80 posto za manje od pola sata. Maksimalna snaga punjenja na AC punjaču je 11 kW.
Kao što smo ranije otkrili, na premijeri smo isprobali blagu hibridnu verziju sa 136 KS i 230 Nm. Iako je "po definiciji" i naponu sustava od 48 V blagi hibrid uz vožnji se ponaša kao pravi hibrid omogućavajući laganu vožnju samo an električni pogon u situacijama kada nije potrebno puno gasa, primjerice manevriranje, lagano kretanje s mjesta ili krstarenje gradom. Ovaj pogon u stanju je do oko 50 posto gradskih dionica prevaljivati samo na struju i zbog toga je u gradskoj vožnji vrlo štedljiv.
Performanse nisu nimalo loše te ubrzanje do 100 km/h traje 8,9 sekundi, a najveća brzina iznosi 206 km/h. Također, naš prvi dojam je da je Alfa Junior u vožnji mnogo "zategnutija" i više sportska nego ostali slični Stellantisovi modeli i istodobno prilično udobna. No da bismo dobili potpune utiske morat ćemo pričekati test jer smo na prezentaciji prevalili tek nekoliko kilometara. Ipak, čini se da su čvršći stabilizatori u ovjesu, izravniji upravljač i snažnije kočnice učinile Junior dosta dinamičnijim od sličnih modela iz Stellantisa.
Također, voljeli bismo isprobati i top model Veloce koji osim 280 KS donosi brojne prilagodbe koje bi auto trebale učiniti još zabavnijim u vožnji. Tu je tako još izravniji upravljač, sportski ovjes spušten za čak 25 mm, posebno razvijeni amortizeri i samoblokirajući Torsen diferencijal.
Alfa Romeo Junior nudi se u tri razine opreme. Za blagu hibridnu verziju rezervirane samo dvije od njih, osnovna Core i bogatija Speciale. Uz opremu Core hibridni Junior tako košta od 28.490 eura, a cijena uza bogatiji Speciale iznosi od 30.490 eura. Električni model se nudi kao Core, Speciale i Veloce. Prve dvije verzije dolaze uz motor od 156 KS i koštaju 27.890 i 39.890 eura, dok cijena za Veloce s 280 KS iznosi 46.690 eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.