U svim gorivima su različiti aditivi, no za vrlo niske temperature dobro je pomoći motoru da lakše radi. Aditiv treba uliti u spremnik prije točenja goriva i pripaziti na omjer miješanja
Kad su vanjske temperature niske mogu se promijeniti svojstva dizelskoga goriva i formirati kristali parafina, koji se talože pa mogu blokirati filtar.
Zbog toga se može povećati potrošnja goriva ili nastati smetnje kao što je otežano ili onemogućeno pokretanje motora. Zato se u ovu vrstu goriva stavljaju aditivi koji sprečavaju problem protoka goriva i njegova taloženja. Inače, nafta se sastoji od aromatskih, parafinskih, olefinskih i naftenskih ugljikovih spojeva te spojeva koji sadrže i kisik, dušik i sumpor u manjoj količini.
Gorivo nije sasvim pročišćeno pa su mu proizvođači dodali razne aditive da bi ga poboljšali. U njemu mogu biti i različite primjese pa i parafinski ugljikovodici. Neke primjese, kao što je sumpor, mogu dovesti do korozije u motoru pa se stavljaju komponente koje prianjaju na površinu metala motora automobila.
Zbog vode u dizelu može se stvoriti sumaglica ili nakupljati voda pa nastati emulzija. T je smjesa dviju tekućina koje se inače ne miješaju. I ona može izazvati koroziju te smanjiti iskoristivost goriva.
Temperatura na tlu niža nego u mjernoj postaji
To se naziva filtrabilnost (CFPP, engl. Cold Filter Plugging Point), što je temperatura na kojoj se javljaju te smetnje. Ako gorivo ima CFPP na -21 stupanj smetnje se mogu javiti i prije, pri -18 stupnjeva. Važno je znati kako je temperatura zraka pri tlu, gdje je spremnik s gorivom, ipak malo niža nego na mjernoj postaji.
U goriva se dodaju i stabilizatori koji sprečavanju stvaranje nakupina zbog izdvajanja nekih komponenti goriva, zatim različite boje, markeri, deterdženti te tvari za podmazivanje i optimiranje cetanskoga broja. Onj je važan parametar dizelskoga goriva, a znatno odstupanje može dovesti do nepravilnoga rada motora, pojave bijeloga dima, “lupanja” motora kao posljedice prevelikog tlaka prilikom eksplozije smjese. Taj broj pokazuje koliko kasni paljenje goriva nakon ubrizgavanja. Što je cetanski broj manji, paljenje više kasni i povećava se štetno djelovanje eksplozivnog izgaranja u cilindrima. Zato je u dizelu poželjan veći cetanski broj, što nije slučaj u benzinskih motora.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
makan
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.