Da nije bilo Mercedesa 190, ne bi bilo ni C-klase, a tko zna bismo li ikada dočekali A-klasu i njene brojne današnje izvedenice
Prije 40 godina veliki premium proizvođači su proizvodili samo velike aute. I to zaista velike. Srednja klasa i sve manje bilo je uglavnom rezervirano za "one druge" proizvođače. Onda se sve počelo mijenjati. Uskoro će "svi početi proizvoditi sve". A auto koji je pokrenuo te promjene bio je Mercedes 190. Zbog njegovog uspjeha promijenio se i Mercedes i BMW i mnogi drugi proizvođači.
Mercedes 190 (serija W201) pojavio se na tržištu prije 40 godina. Iste godine kao i legendarna BMW-ova "kockica". No iako "kockica" danas uživa osjetno bolji, kultni status, Mercedes 190 bio je onaj koji je inicirao i inspirirao velike promjene koje će uslijediti u premium, ali i u drugim segmentima automobilskog tržišta.
BMW je sa svojim modelima do tada bio već desetljećima prisutan u srednjoj klasi, no njihov koncept je bio prilično različit od onoga što danas smatramo modernom srednjom klasom. Auti su im bili orijentirani pretežito na sportske karakteristike bez previše ambicija da budu prostrani i praktični obiteljski ili poslovni automobili. Unatoč tome što je postojala i karavanska verzija.
Mercedes do te 1982. godine nije pokazivao ambicije da napravi nešto skromnije od E-klase i zato je tržište s velikim interesom dočekalo dolazak takozvanog Baby Benza, prvog modernog "malog" Mercedesa koji je svoje kupce krasti od BMW-a, ali i od Opela, Volkswagena, Audija i drugih proizvođača koji se tada nisu smatrali dijelom premium segmenta.
Današnji ekvivalent Mercedesa 190, C-klasa možda ne izgleda nimalo skromno, no s obzirom na to da je tada najskromniji Mercedes bio ekvivalent E-klase, dolazak novog 190 je u njemačkoj doživljen kao stvaranje "narodnog" Mercedesa, a zadovoljni su bili i kupci u siromašnijim državama kojima je Mercedes sada postao prihvatljiviji.
I zaista prvi 190 nije ni bio pretjerano skup. Cijena se kretala gotovo na razini "ne-premium konkurencije u srednjoj klasi, a ni dobro opremljeni Golf nije bio previše jeftiniji od osnovnog 190. Stoga je i tržišni uspjeh bio ogroman. Novi 190 je tijekom svojeg postojanja prodan u gotovo 1,9 milijuna primjeraka od kojih su mnogi i danas česti "prolaznici" na cestama diljem Europe, pa i u Hrvatskoj. Ta poslovična Mercedesova kvaliteta i neuništivost bila je dodatni razlog za uspjeh 190-tke.
No nije samo to dovelo do velikog uspjeha ovog auta. Pomogao je je dizajn. Iako je na prvi pogled bio klasičan i "dosadan", Mercedes 190 se kroz godine pokazao kao bezvremenski dizajniran auto. A unatoč klasičnoj Mercedesovoj maski i "kockastim" linijama auto je imao odličnu aerodinamiku za to vrijeme i uz BMW serije 3 je djelovao kao nekoliko godina mlađi auto. Mercedes 190 je bio i tehnološki superioran svojim konkurentima. Imao je napredniji ovjes te modernije i štedljivije motore.
Sve to doprinijelo je odličnim prodajnim rezultatima, a nakon 190 ništa više nije bilo isto. BMW je promijenio pristup sa serijom 3 i već je E36 bio manje sportski i više praktičan od "kockice". Premium proizvođači, posebno Mercedes shvatili su da "kruha ima" i u manjim automobilima. Da nije bilo Mercedesa 190, ne bi bilo ni C-klase, a tko zna bismo li ikada dočekali A-klasu i njene brojne današnje izvedenice. Upravo verzije temeljene na C i A klasi danas čine lavovski dio Mercedesove ponude i prodaje.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.