Ako se vaš automobil našao u vodi iz ovog ili onog razloga, savjeti koji slijede mogli bi vam biti od koristi
Poplave ili oluje više nisu rijetke ni zimi. Štoviše, u nekim dijelovima Europe postale su češće od snijega. Zbog toga i automobili često stradavaju. opetovano poplave cijele ulice. Zbog toga automobili često stradaju, bez obzira radi li se o automobilima koji su bili parkirani na mjestu kojeg je pogodila poplava ili su ih njihovi vlasnici zbog previše samopouzdanja dovezli u nezgodnu i opasnu situaciju. Ako se vaš automobil našao u vodi iz ovog ili onog razloga, savjeti koji slijede mogli bi vam biti od koristi.
Najvažnije u takvim situacijama je da ne riskirate još veću štetu. Ako se mjesto na kojem je bio parkiran auto našlo pod vodom ili ste u vodi zapeli tijekom vožnje, a auto vam se ugasio nikako nemojte pokušati pokušavati ponovo pokrenuti. Kada situacija prestane biti opasna najpametnije je prvo odspojiti akumulator vozila, izgurati auto na suho mjesto i pozvati vučnu službu i odvesti automobil u servisnu radionicu, gdje će profesionalci procijeniti štetu i poduzeti daljnje korake. Kolika je razina štete i kakav ishod možete očekivati ovisi o mnogo faktora, no najvažnije je koliko je duboka bila voda u kojoj je auto završio.
Ako se razina vode zadržala ispod donjih rubova vrata ona sigurno nije prodrla u kabinu, no šteta na autu se ne može isključiti. U servisu će provjeriti sve funkcionalne komponente u donjem dijelu automobila. Mnogo nezgodnije je ako se voda popela iznad praga, odnosno donjeg ruba vrata. Tada ona može ući u kabinu ali i oštetiti važne pogonske komponente i vrlo je vjerojatno da je auto oštećen. U servisu bi se tada trebale provjeriti sve funkcionalne komponente automobila koje su bile u kontaktu s vodom i zamijeniti mnoge. Postoji i opasnost za funkcioniranje važnih sigurnosnih komponenti auta poput zatezača pojaseva koji se trebaju obavezno zamijeniti. Ako je voda prodrla u unutrašnjost, auto je potrebno temeljito očistiti. Vlaga i prljavština mogu ostati prostorima ispod podnih obloga, ali i u njima te se one obično moraju zamijeniti. Također treba ukloniti sve plastične obloge u donjem dijelu unutrašnjosti, poput obloga vrata kako bi se provjerilo ima li vlage ili prljavštine u u šupljinama.
Kod najozbiljnijih slučajeva kada voda dospije do bočnih prozora ili više nastaju najgore štete. Vrlo je vjerojatno da su oštećene sve električne i elektroničke komponente u autu, a voda je vjerojatno prodrla i u pogonske komponente. Troškovi popravka takvih automobila nerijetko su ogromni te se popravak uglavnom ne isplati. Čak i ako se automobil popravi, možete očekivati daljnje kvarove i probleme u budućnosti.
A što je s električnim automobilima, jesu li oni više ili manje izloženi opasnostima od vode? Povećanog rizika za život vozača kod električnih auta nema jer utikači i kontakti, kao i visokonaponska baterija su vodootporni i nema rizika od strujnog udara ako auto privremeno završi u vodi. Međutim, ako je visokonaponska baterija dulje vrijeme potopljena ili ako je visokonaponska baterija mehanički oštećena moglo bi doći do probijanja napona ili požara. Stoga se najbolje uopće ne približavati električnom automobilu koji je bio potopljen i njegovo izvlačenje te provjeru i eventualni popravak prepustiti stručnjacima.
Bez obzira na vrstu pogona, najbolje je učiniti sve da bi se šteta od vode spriječila. U slučaju da je vremenska prognoza nepovoljna ne preporučuje se parkirati u blizini poplavnih područja ili pak na obali mora. Također, vožnja kroz poplavljena područja poput nadvožnjaka ili cesta na kojima se nakupila vožnja nipošto se ne preporučuje. U tim slučajevima nemoguće je predvidjeti koliko je voda zapravo duboka. Konvencionalni automobili (uključujući većinu SUV-ova) dizajnirani su samo za najveću dubinu vode od oko 20 do 25 centimetara pri malim brzinama. Samo rijetki terenci mogu kroz dublju vodu.Dakle, ako je voda dublja o 20, 25 centimetara. nije isključeno da će doći do krvara. Osim toga, situacija se može brzo pogoršati i automobil može odnijeti bujica što može biti opasno po život. Stog ne izlažite sebe ili svoj auto nepotrebnoj opasnosti.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.