Volvo, Mercedes i Ferrari već su objavili da koriste Apple za infotainment, uskoro im se pridružuju i svi ostali izuzevši VW i Fiat grupe te Mazde koji su vjeru poklonili Googleu.
Apple i Google nisu od jučer s infotainmentom u autoindustriji. Iz dana u dan povezivanje mobitela i auta sve je izraženije. Infotainment je obilježio 2014. u auto industriji, a sajmovi u Ženevi, Šangaju, Detroitu, Bejingu…, bili su poligoni za demonstraciju novih velikih igrača. Riječ je o ogromnom biznisu u kojem ima mjesta i za mnoge druge, a u posljednje vrijeme sve više i za kompanije poput Applea i Googlea, jer zabava i pametna rješenja u autu sve su prisutnija. Godišnje se u svijetu proda 82,8 milijuna auta! Sasvim dovoljno da se i Apple i Google uključe u bitku za
svoj dio kolača i to bez obzira što je to malo u usporedbi s prodajom pametnih telefona kojih se godišnje proda gotovo milijardu. Dva vodeća igrača modernih infotainment sustava postala su to ponajprije zahvaljući pameti, ali i urušavanjem biznisa BlackBerryja koji je sve donedavno opskrbljivao 50 posto auto industrije infotainment sustavima. Uz propast američkog proizvođača novim igračima u prilog je išlo slično događanje s Microsoftovim Windowsima (koristi ih npr. Ford) i Linuxu (kojeg su proizvođači auta koristili za izradu vlastitih sustava). Lani se na tržištu pojavio prvi konkurent baziran na Googleovom Androidu – Renaultov RLink, a BMW je odbio vezati se uz Google i Apple… To je posve novi trend koji govori i o suprotnim tendencijama, o ulasku autoindustrije u svijet elektronske zabave i ugode. Naprosto, neki proizvođači auta ne žele se dovoditi u vezu s kompanijama koje svoj rast grade na masovnoj prodaji, na velikim serijama i prosječnosti.
Sve donedavno najveći igrači u auto industriji bili su bosch, delphi, lucas… No sve veće prijetnja njima ali i proizvođačima auta su protagonisti informatičke revolucije.
Do sada spomenuti operativni sustavi omogućavaju povezivanje s mobitelom, pametnim ili ne, samo u svrhu telefoniranja, pisanja poruka i slušanja glazbe. Napredniji sustavi puno će dublje biti povezani s autom. Zašto? Zato jer je, za većinu korisnika, pametni mobitel središte „elektronskog svijeta“! Na njemu su sve aplikacije koje trebaju i nelogično bi bilo očekivati da ih neće koristiti, kupovati i namještati dok su u autu, kao što ne mogu na R-Linku, primjerice. Kako se sada čini, najviše šanse za uspjeh ima operativni sustav koji će kombinirati operativni sustav auta i mobitela. Sustav koji bi omogućio operativnom sustavu i aplikacijama pametnog telefona da se s autom povežu putem zaslona (API). Tako bi korisnik lako mogao aplikacije instalirane na mobitelu (koje su primjerene upotrebi u automobilu), koristiti putem zaslona i komandi u autu. Najekstremniji primjer takvog povezivanja, je da zaslon auta jednostavno zrcali zaslon mobitela. Volvo, Mercedes i Ferrari objavili su da će ga početi koristiti uskoro. Spomenuta tri proizvođača nisu jedini koji će koristiti CarPlay – još ove godine isti će sustav ponuditi Honda i Hyundai, a na popisu su i BMW, Citroën, Ford, Jaguar, Mitsubishi, Nissan, Opel (unatoč njihovom IntelliLinku), Peugeot, Suzuki, i Toyota, znači svi važniji proizvođači osim onih iz Grupe Volkswagen (koja tijesno surađuje s Googleom), Grupe Fiat i Mazde. Sustav CarPlay povezuje se s iOS-om kablom (što je mana jer smanjuje upotrebljivost sustava) i, kako kažu ljudi koji razvijaju prve aplikacije za CarPlay, potrebno ga je još malo usavršiti, dodati programski kod (za upotrebu API sučelja), dok ostatak operativnog sustava gotovo i ne treba mijenjati. Jasno je da će Google ponuditi odgovarajuću alternativu koja će uključiti i druga dva moguća povezivanja pametnog mobitela i auta. Prvo povezivanje je putem API-ja za funkcije daljinskog upravljanja nekih funkcija auta. Takav sustav već koristi Volvo, gdje uz pomoć aplikacije možete otključati i zaključati auto, upaliti svjetla ili potrubiti (ako ste zagubili auto na parkiralištu), provjerite količinu goriva… Ne treba dvojiti o praktičnosti – postavke punjenja elektro auta, povezivanje sa servisom i slično, funkcije su koje će u budućnosti postati svakodnevica. Ne, nismo zaboravili na daljinsko programiranje navigacije, jer ono neće biti potrebno – navigaciju ćete moći podesiti na samom mobitelu.
Dva vodeća igrača modernih infotainment sustava postala su to zahvaljujći pameti, ali i urušavanjem BlackBerryja.
Posljednja mogućnost je povezivanje auta bluetootheom (ili WiFijem) na OBD (On Board Diagnostics). Opel tu opciju nudi na OPC modelima, a vjerojatno će je zamijeniti klasična API rješenja. Proizvođači auta morati će paziti da ne pokleknu pred proizvođačima mobilnih operativnih sustava, jer lako im se može dogoditi da ostanu bez dobrog dijela kupaca i da im se na mala vrata ušetaju u dobar dio biznisa.
Dva smjera razvoja s jednim ciljem
Ford je svoj program AppLink u obliku otvorenoga sustava SmartDeviceLink ponudio i drugim tvrtkama. Grupa CCC (Car Connectivity Consortium) razvila je sistem Mirrorlink na bazi kojega je Microsoft razvio nedavno predstavljeni konceptualni sustav Windows in the Car. Danas su najdalje odmakli Google (koji je pokretač i glavni partner Open Automotive Alliancea) i Apple koji je početkom godine sistem iOS in the Car, kojeg je polako razvijao (samo u konceptualnom obliku), od sredine prošle godine preimenovao u CarPlay, razvio do funkcionalne verzije.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.