Zvučnik se ugrađuje uz lonac ispuha, ali s ispušnim sustavom zapravo nema nikakve veze. Jedina funkcija tog sustava je da proizvodi atraktivne glasne tonove
'Lažni' zvukovi ispušnih sustava postaju trend na automobilskoj sceni. Taj je trend započeo kada su klasični i sportski automobili postali sve tiši jer su njihove platforme napredovale, dogodio se 'downsizing' a unutrašnjost ima mnogo bolju izolaciju.
Mnogi kupci žele, a različitim prometne regulacije nalažu da se smanji buka na prometnicama te da automobil bude što tiši u unutrašnjosti jer se pojam tišine povezuje s udobnošću.
No ovdje su najviše izgubili istinski ljubitelji automobila, jer se utišavanjem 'sportaša' gubi najveća čar takvog automobila. Tako su proizvođači počeli smišljati načine kako bi zadovoljili i najzahtjevnije kupce automobila.
Prvo rješenje je bilo samo za sportske automobile, a to je tzv. prošireni audiosustav. Naprimjer, BMW M5 u unutrašnjosti reproducira dodatan zvuk motora i to u visokoj kvaliteti, upravo da bi vozač više uživao u vožnji te prema zvuku preciznije mijenjao brzine.
Porsche je razvio poseban akustični kanal na usisnoj grani za Panameru GTS i 911, koji se uključuje kad automobil ubacite u Sport Mode. Kada vozač počinje voziti brže, u unutrašnjosti se pojačava zvuk usisa pa automobil zvuči snažnije.
Volkswagen je, kao i mnogi proizvođači, razvio sustav za modele GTi. Poseban zvučnik se nalazi u blizini leptira za gas pa se u unutrašnjosti reproduciraju snažniji zvukovi čim se leptir više otvara.
No slični sustavi su se počeli primjenjivati i u klasičnim automobilima. Tako je, naprimjer, Renault za svoje automobile s boljom opremom razvio poseban generator zvuka u unutrašnjosti. Ako sjednete u Clio s opremom GT-line, u unutrašnjosti možete birati neki od sedam različitih zvukova automobila (zvuk motora V8, 'choppera', automobila iz budućnosti, modela 8 Gordinija i sličnih), a dok se ispod poklopca motora nalazi neki dizelaš.
Slični sustavi se upotrebljavaju i u modelima poput Insignije GSi u dizelskoj verziji. Iako takav automobil ima odlične performanse, zvuk dizelskoga motora nije pretjerano poželjan pa će se u unutrašnjosti reproducirati lagani zvuk benzinske verzije.
Zamislite da vozite premium dizelaša s odličnim performansama, malom potrošnjom i mnogo opreme, ali se automobil izvana čuje kao traktor ili usisavač. Stoga su mnogi ljubitelji dobroga zvuka zaželjeli da se automobil čuje izvana, jednako kao i u unutrašnjosti pa su proizvođači automobila i dijelova za modifikacije dobili nov zadatak.
Stvoren je vanjski generator zvuka, koji se dodatno ugrađuje na ispušni sustav pa automobil ima potpuno drukčiju 'notu zvuka'.
Izvorno ga je razvio Audi za svoje modele TDI, a naziva se Active Sound i donosi opcionalnu opremu na ispušnom sustavu.
Riječ je o zvučniku koji se ugrađuje uz lonac ispuha, ali s ispušnim sustavom zapravo nema nikakve veze. Jedina funkcija tog sustava je da proizvodi atraktivne glasne tonove. Sustav sadrži i specijalan elektromodul koji se pomoću računala spaja na papučicu gasa pa kad vozač doda gas, zvučnik proizvodi zvuk.
Takve generatore zvuka su preuzeli i drugi proizvođači pa ih opcionalno nude uz svoje dizelske modele s boljom opremom.
S obzirom na to da dosta proizvođača ne želi nuditi takve sustave u svojim automobilima ili ako vlasnici automobila to žele naknadno ugraditi na svoj automobil, postoji niz tvrtki koje će vam to ugraditi kao modifikaciju. U pravilu se nude tri verzije, ovisno o zvuku – zvuk motora V6, V8 ili V8 s kompresorom.
Takav generator zvuka se može uključivati ili isključivati prema potrebi te se može pojačavati ili stišavati intenzitet zvuka, a sve se ugrađuje na već postojeću instalaciju motora.
Ako tražite kvalitetniji generator zvuka, moramo vas upozoriti da on poprilično i košta. Takav sustav, s ugradnjom, stoji između 16 i 20 tisuća kuna, a ako tražite jeftiniji može se pronaći po cijenama između sedam i deset tisuća kuna.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.