Početna Magazin 2556 pregleda

Dizelaš sa zvukom V8-ice? Sve je moguće s generatorom zvuka

Dizelaš sa zvukom V8-ice? Sve je moguće uz generator zvuka
FOTO: BMW

Zvučnik se ugrađuje uz lonac ispuha, ali s ispušnim sustavom zapravo nema nikakve veze. Jedina funkcija tog sustava je da proizvodi atraktivne glasne tonove

Ispušni sustav: Kako dobiti više snage, a kako promijeniti zvuk? TEHNIKA Ispušni sustav: Kako dobiti više snage, a kako promijeniti zvuk

'Lažni' zvukovi ispušnih sustava postaju trend na automobilskoj sceni. Taj je trend započeo kada su klasični i sportski automobili postali sve tiši jer su njihove platforme napredovale, dogodio se 'downsizing' a unutrašnjost ima mnogo bolju izolaciju.

Mnogi kupci žele, a različitim prometne regulacije nalažu da se smanji buka na prometnicama te da automobil bude što tiši u unutrašnjosti jer se pojam tišine povezuje s udobnošću

No ovdje su najviše izgubili istinski ljubitelji automobila, jer se utišavanjem 'sportaša' gubi najveća čar takvog automobila. Tako su proizvođači počeli smišljati načine kako bi zadovoljili i najzahtjevnije kupce automobila.

Audi RS5 Coupe | Author: Audi foto: Audi

Prvo rješenje je bilo samo za sportske automobile, a to je tzv. prošireni audiosustav. Naprimjer, BMW M5 u unutrašnjosti reproducira dodatan zvuk motora i to u visokoj kvaliteti, upravo da bi vozač više uživao u vožnji te prema zvuku preciznije mijenjao brzine. 

Porsche je razvio poseban akustični kanal na usisnoj grani za Panameru GTS i 911, koji se uključuje kad automobil ubacite u Sport Mode. Kada vozač počinje voziti brže, u unutrašnjosti se pojačava zvuk usisa pa  automobil zvuči snažnije. 

Volkswagen je, kao i mnogi proizvođači, razvio sustav za modele GTi. Poseban zvučnik se nalazi u blizini leptira za gas pa se u unutrašnjosti reproduciraju snažniji zvukovi čim se leptir više otvara. 

Volkswagen Golf GTI | Author: Volkswagen foto: Volkswagen

No slični sustavi su se počeli primjenjivati i u klasičnim automobilima. Tako je, naprimjer, Renault za svoje automobile s boljom opremom razvio poseban generator zvuka u unutrašnjosti. Ako sjednete u Clio s opremom GT-line, u unutrašnjosti možete birati neki od sedam različitih zvukova automobila (zvuk motora V8, 'choppera', automobila iz budućnosti, modela 8 Gordinija i sličnih), a dok se ispod poklopca motora nalazi neki dizelaš.

Slični sustavi se upotrebljavaju i u modelima poput Insignije GSi u dizelskoj verziji. Iako takav automobil ima odlične performanse, zvuk dizelskoga motora nije pretjerano poželjan pa će se u unutrašnjosti reproducirati lagani zvuk benzinske verzije. 

Renault Clio GT-line | Author: Renault foto: Renault

Zamislite da vozite premium dizelaša s odličnim performansama, malom potrošnjom i mnogo opreme, ali se automobil izvana čuje kao traktor ili usisavač. Stoga su mnogi ljubitelji dobroga zvuka zaželjeli da se automobil čuje izvana, jednako kao i u unutrašnjosti pa su proizvođači automobila i dijelova za modifikacije dobili nov zadatak. 

Stvoren je vanjski generator zvuka, koji se dodatno ugrađuje na ispušni sustav pa automobil ima potpuno drukčiju 'notu zvuka'. 

Dizelaš sa zvukom V8-ice? Sve je moguće uz generator zvuka | Author: BMW foto: BMW

Izvorno ga je razvio Audi za svoje modele TDI, a naziva se Active Sound i donosi opcionalnu opremu na ispušnom sustavu. 

Riječ je o zvučniku koji se ugrađuje uz lonac ispuha, ali s ispušnim sustavom zapravo nema nikakve veze. Jedina funkcija tog sustava je da proizvodi atraktivne glasne tonove. Sustav sadrži i specijalan elektromodul koji se pomoću računala spaja na papučicu gasa pa kad vozač doda gas, zvučnik proizvodi zvuk.

Takve generatore zvuka su preuzeli i drugi proizvođači pa ih opcionalno nude uz svoje dizelske modele s boljom opremom. 

Generator zvuka | Author: Eberspächer foto: Eberspächer

S obzirom na to da dosta proizvođača ne želi nuditi takve sustave u svojim automobilima ili ako vlasnici automobila to žele naknadno ugraditi na svoj automobil, postoji niz tvrtki koje će vam to ugraditi kao modifikaciju. U pravilu se nude tri verzije, ovisno o zvuku – zvuk motora V6, V8 ili V8 s kompresorom

Takav generator zvuka se može uključivati ili isključivati prema potrebi te se može pojačavati ili stišavati intenzitet zvuka, a sve se ugrađuje na već postojeću instalaciju motora. 

Ako tražite kvalitetniji generator zvuka, moramo vas upozoriti da on poprilično i košta. Takav sustav, s ugradnjom, stoji između 16 i 20 tisuća kuna, a ako tražite jeftiniji može se pronaći po cijenama između sedam i deset tisuća kuna. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.