Dana 26. listopada 1994., Škoda je javnosti predstavila tri nove Felicije obojene su u boje češke nacionalne zastave. Tadašnji praški gradonačelnik Jan Koukal krstio ih je na Karlovom mostu vodom iz Vltave
Felicia, što znači sretnica, uglavnom je razveselila 1,4 milijuna kupaca, ali i Škodine vlasnike, Volkswagen grupacija, koja je s ovim modelom dobila potvrdu da će se investicija u češku marku itekako isplatiti. Felicia će kroz svoju karijeru utabati put za sve ostalo što će Škodu vrlo skoro učiniti pravim europskim automobilskim divom.
Predserijska proizvodnja započela je s prvih 50 prototipova u tvornici Vrchlabí 5. rujna 1994. godine. Iskustvo stečeno izradom ovih vozila pomoglo je optimizirati serijski proizvodni proces za Feliciju u tvornici u Mladá Boleslavi, koji je započeo 19. listopada. Prvi proizvodni model sišao je s trake u 10:20 istog dana. Devet dana kasnije, 26. listopada 1994., Škoda je javnosti predstavila tri nove Felicije obojene su u boje češke nacionalne zastave. Tadašnji praški gradonačelnik Jan Koukal krstio ih je na Karlovom mostu vodom iz Vltave.
Škoda je vrlo dobro odabrala naziv modela. To je bio podsjetnik na prekrasnu Feliciju Cabriolet iz kasnih 1950-ih i ranih 1960-ih. Osim toga, latinska riječ Felicia znači "sretnica". Sreća je stigla i u češku obitelj kojoj je Škoda poklonila jedno od prvih vozila za rođenje njihovih četvorki. Bebe su rođene gotovo u isto vrijeme kada je vozilo kršteno.
Gradski automobil, proizvodio se u mnogim karoserijskim izvedbama, kao klasičan hatchback, karavan, pick-up, zatvoreni pick-up Vanplus i lifestyle pickup fun. Zbog velike potražnje, Felicia je također silazila s proizvodnih traka Škodinih tvornica u Vrchlabíju i Kvasinyju tijekom svoje karijere.
Hatchback verzija s pet vrata bila je 40 milimetara duža i 15 milimetara šira od svog prethodnika, Favorita na kojem je bila bazirana. Prtljažnik je povećan za 21 litru. Karoseriju je karakterizirala znatno veća torzijska krutost, koja je, u kombinaciji s novim nosačima kotača, poboljšanom geometrijom prednje osovine i dodatnim stabilizatorom za stražnje kotače omogućila osjetno manju buku i udobnost ovjesa. Ukupno, Felicia je koristila 1187 novorazvijenih komponenti u usporedbi sa svojim prethodnikom.
Osnovni motor je bio četverocilindrični benzinski motor obujma 1289 cm3, koji je dostupan u varijantama s 54 i 68 KS: Godine 1995. dodani su i snažniji 1.6 MPI motor sa 75 KS i atmosferski dizel od 1.9 litara i 64 KS.
Škoda je bila prvi model marke s dva zračna jastuka i ABS-om kao standard. Felicia također ima dodatne značajke udobnosti kao što su klima uređaj i električno grijana prednja sjedala. Kupci i stručnjaci su hvalili prostranu karoseriju Felicije, dobru preglednost u svim smjerovima, vrlo lako dostupan prtljažnik pravilnih dimenzija, pregledne instrumente, vrlo dobar ovjes i udobna sjedala.
Da je Škoda raskrstila sa svojim "komunističkim naslijeđem" dokazala je modelom Felicia Fun, koja je svoju svjetsku premijeru doživjela na Ženevskom sajmu automobila u ožujku 1995. godine. Vio je to avanturistički lifestyle pickup s mobilnom pregradom s pomoću koje se dvosjed mogao u tren oka proširiti u četverosjed. Danas su primjerci ovog modela traženi kolekcionarski automobili.
Kao posvetu 100. obljetnici osnutka tvrtke, češki brend je 1995. godine predstavio Felicia Laurin & Klement. Luksuzno izdanje imalo je krovni otvor, sjedala presvučena kožom i električne podizače prozora. Uslijedili su drugi atraktivni posebni modeli poput Felicije Atlanta za Ljetne olimpijske igre 1996. godine.
Škoda Felicia je također pokazala svoju svestranost u automobilskom sportu. Između 1995. i 1997., sportska inačica automobila natjecala se u Svjetskom prvenstvu u reliju i u prvoj sezoni osvojila treće mjesto u svojoj klasi. Godine 1996. Šveđani Stiq Blomqvist i Benny Melander završili su ukupno treći na engleskom RAC reliju i pobijedili u klasi "Kit car" do dvije litre zapremine. Godine 1997. Škoda je s Felicijom osvojila drugo mjesto u svojoj klasi na Svjetskom prvenstvu.
U veljači 1998. Felicia je temeljito redizajnirana. Škoda je detalje modela prilagodila novom dizajnerskom stilu marke koji je dvije godine ranije predstavljen s Octavijom. U lipnju 2001. Felicijina karijera je završila nakon što je proizvedeno 1.401.489 primjeraka. Naslijedila ju je Fabia.
Ne trebamo posebno naglašavati da je Felicia u Hrvatskoj bila ogroman hit. S vrlo niskom cijenom i odličnim odnosnom uloženo-dobiveno brzo se probila u vrh prodajnih ljestvica i preplavila Hrvatske ceste. Automobil se u praksi pokazao prilično pouzdanim i trajnim, jeftinim i jednostavnim za održavanje, uglavnom odličnom kupnjom. Zato ne iznenađuje da i danas, 23 godine nakon završetka proizvodnje nije neobično vidjeti Feliciju na hrvatskim cestama i u oglasnicima gdje im se cijene, ovisno o stanju, kreću između 500 i 2000 eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.