Bolidi s one strane Velikebare znatno su jeftiniji i na ovalnim stazama Formuli 1 neuhvatljivi...
Na prvi pogled bolidi Formule 1 i IndyCara ne razlikuju se mnogo, no tehnički i tehnološki poprilično su drukčiji. Za razliku od Formule 1, gdje svaki konstruktor koristi vlastitu šasiju, svi IndyCar bolidi su bazirani na istoj šasiji. Proizvodi ju talijanska Dallara, tvrtka specijalizirana za izradu trkaćih bolida i komponenti. Usto su dopuštena samo dva aerodinamička kita, jedan za sporije i jedan za brže staze.
To ne samo što bolide čini “jednakijima” za sve vozače, nego i drastično smanjuje troškove izrade i nastupa. “Karoserija” IndyCara tako stoji samo stotinjak tisuća dolara, desetak puta manje nego u Formuli 1. Dok u F1 vrhunski timovi troše i više od 300 milijuna dolara po sezoni, u IndyCaru je dovoljno samo desetak milijuna. Američki bolidi imaju manji aerodinamički “grip” i općenito su manje napredni kada je riječ o aerodinamici.
U zavojima su sporiji nego F1, ali postižu veću brzinu na ravnim dijelovima staza. Dok bolidi F1 na pojedinim stazama mogu potegnuti najviše 354 km/h, IndyCar na ovalnim stazama pojuri i do brzine 370 km/h. Motori bolida Formule 1 imaju V6 konfiguraciju i obujam 1,6 litara. Osim turbopunjača imaju i Energy Recovery sustav, odnosno hibridni sklop, a limitirani su na 15.000 okretaja i razvijaju oko 870 KS. Proizvođači su Mercedes, Renault, Ferrari i Honda. U IndyCaru su samo dva proizvođača - Honda i Chevrolet.
Motori su također V6, ali s obujmom 2,2 litre i turbopunjačem. Limitirani su na 12.000 okretaja u minuti, a razvijaju od 550 do 700 KS, ovisno o stazi na kojoj voze. Dok se u F1 za preticanje koriste sustavi DRS, u IndyCaru je dostupan push-to-pass sustav, odnosno dodatna snaga motora koja se može iskoristiti deset puta u utrci. F1 ima osmostupanjski, a IndyCar šestostupanjski poluautomatski mjenjač. F1 vozi na 13-colnim kotačima i Pirelli gumama a IndyCar na 15-colnim kotačima i gumama Firestone.
Glede dimenzija, američki su bolidi dulji, širi i viši no u masi su prilično skoro izjednačeni. IndyCar je težak 730, a F1 728 kilograma, bez vozača. Svaki bolid caruje na “vlastitim” stazama, F1 ne bi imao šanse na ovalu, baš kao što bi IndyCar bio sporiji nego F1 ne nekoj od europskih staza. To što je tehnološki manje napredan nego Formula 1 IndyCaru ne umanjuje vrijednost. Štoviše, zbog drastično manjih troškova više je timova u IndyCaru.
Više je i vozača koji imaju “jednakije” uvjete nego vozači u Formuli 1. Općenito se smatra kako u IndYcaru više do izražaja dolaze vozačke sposobnosti. U IndyCaru ne postoje dugogodišnje dominacije nekih timova, a taj sport je više otvoren prema javnosti. No, zajedničko im je to što oba sporta diljem svijeta zabavljaju milijune gledatelja.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.