Natjecanje proizvođača i dalje je u punom jeku i svake godine padne neki rekord, no znače li ti rekordi da je neki auto zaista bolji od drugog...
Nürburgring Nordschleife je, bez ikakve sumnje, jedno od najvažnijih mjesta za automobilski sport i automobile općenito. Legendarni "zeleni pakao" bio je nekada poprište najopasnijih utrka na svijetu u kojima su mogli dominirati samo oni najbolji. Na njemu su se dogodili neki od najvećih "okršaja" legendarnih vozača, ali je i odnio 70 života, te bio poprište mnogih spektakularnih nesreća. I Legendarni Lauda je tamo skoro skončao u plamenom infernu zapaljenog Ferrarijevog bolida 312T2. Ta nesreća bila je i kraj za masovno utrkivanje na ovoj stazi. Za natjecanja poput Formule 1 napravljena je nova, mnogo lakša i kraća staza, a legendarni Nordschleife je s vremenom dobio sasvim drugu namjenu. I postao još poznatiji nego u vrijeme kada su se na njemu vozile utrke najvišeg ranga.
Još od svojeg otvaranja 1927. godine korišten je za takozvane "turističke vožnje", odnosno svatko je uz plaćanje ulaznice mogao isprobati svoje vozačke sposobnosti. No u 80-ima i devedesetima interes za Nordschleife je "eksplodirao". Vozači su sa svojim autima počeli dolaziti u tisućama, a za njima su došle i auto kompanije koje su shvatile da mogu imati itekako velike koristi od ove staze. S jedne strane staza im je služila za razvoj i fino podešavanje novih modela, a s druge strane imati rekord na "Ringu" postalo je stvar prestiža. Svaki malo ozbiljniji sportski auto okušao se na ovoj stazi, a proizvođači su ponosno objavljivali svoja vremena. Počeli su se i raditi specijalni modeli samo kako bi postavili rekord. Primjerice VW je napravio specijalni Golf GTI Clubsport S bez stražnjih sjedala i u samo 400 primjerka kako bi se mogao hvaliti da ima rekordera na Nürburgringu. Slične stvari radio je i Renault s Meganeom, ali i mnogi proizvođači još ozbiljnijih sportskih auta...
Danas kada rekordi staze nemilice padaju u svim kategorijama, mnogi su se počeli zapitkivati imaju li oni uopće ikakvog smisla. Je li automobil koji je brz na Nürburgringu baš ono što želi kupac, je li uvijek zabavan ili je samo konstruiran da bude brz na toj specifičnoj stazi, bez da veseli svojeg vlasnika u svakodnevnom životu. Vrijeme na Nordschleifeu je prilično varljiv podatak na koje utječe mnogo faktora. Kao prvo tu je sam vozač. Iako su sve to profesionalci, među njima ima i boljih i lošijih. Kako je staza duga skoro 21 kilometar i najboljim vozačima je teško pogoditi savršen krug bez malih pogrešaka i bez gubitka vremena. Također, na vrijeme kruga utječe i izbor guma, kako je automobil bio pripremljen i mnogi drugi važni faktori koji znače stotinke i sekunde na stazi. Zbog svega toga, a i zbog toga što se većina sportskih auta ne kupuje da bi se stalno vozila na stazi, vrijeme kruga na Nordschleife sigurno nije pouzdan pokazatelj da je neki auto bolji. Nije čak ni pokazatelj da će u rukama normalnog vozača biti brži. Vrijeme na ovoj stazi samo je stvar prestiža, zgodna reklama koja će upaliti kod nekih, dok je drugima nebitna.
A kako danas stvari stoje na ringu? Natjecanje proizvođača i dalje je u punom jeku i svake godine padne neki rekord. I ove godine je primjerice Rimac Nevera postavila rekord u kategoriji cestovnog serijskog električnog auta s vremenom 7:05.298 minuta. Aktualni rekorder među serijskim cestovnim autima je spekularni Mercedes-AMG One čije vrijeme je neki drugi svijet u odnosu na Neveru, 6:30.705 minuta. Ovaj rekord je postavljen prije godinu dana, a Mercedes je tada s trona skinuo Porschea GT2 RS koji je ostvario vrijeme od 6:38.835 minuta. Mercedes bez davanja košta oko 2,5 milijuna eura, a Porsche oko 250.000 eura. Znači li to da je Porsche skoro dobar i moćan kao deset puta skuplji Mercedes? Naravno da ne, jer vrijeme na Nordschleifeu samo je površni pokazatelj ukupnih sposobnosti auta. Porsche je fantastičan auto, no Mercedes je za njega "svemirski brod", sličniji F1 bolidu nego klasičnom sportskom autu.
Rekorder za aute s prednjim pogonom je Honda Civic Type R s vremenom od 7:39.691 minuta. To je otprilike vrijeme koje su ostvarili Bugatti Veyron 16.4, Lamborghini Murciélago LP640, Nissan GT-R iz 2011. godine... Znači li to da je Honda Civic bolji i zabavniji sportski auto od ove tri legende. Naravno da ne. Ovo su samo neki od brojnih primjera za to koliko su sekunde s Nürburgringa zapravo postale površan pokazatelj sposobnosti nekog auta.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.