Ležećim policajcima pokušava se stati nakraj bezglavoj jurnjavi na prometnicama na kojima je prijeko potrebno brzinu prilagoditi uvjetima, no ima li i boljih rješenja?
Ležeći policajac ili usporivač prometa je prepreka koja se postavlja na prometnim pravcima gdje je prijeko potrebno primorati vozače da smanje brzinu. No, djeluju li oni zaista tako?
Ekipa Auto starta na zagrebačkim je ulicama provjeravala neke od ležećih policajaca postavljenih diljem grada. Na mjestima smo primijetili kako oni u biti nemaju svrhu jer ih prosječno široka vozila bez problema prijeđu, a čak ih nimalo ne dotaknu. No neki su toliko visoki i kruti da treba smanjiti brzini toliko da se vozilo jedva kreće kako ne se bi oštetilo automobil. A neka su istraživanja pokazala da ležeći policajci uvelike pospješuju emisiju štetnih plinova.
Usporavaju li oni promet i služe li svrsi?
Mislimo kako su na nekim mjestima zaista neophodni kako bi se natjeralo vozače da stalno voze smanjenom brzinom. Na tim bi ih mjestima, poput škola, vrtića, fakulteta..., valjalo stavljati u nizovima kako ne bi došlo samo do jednokratnog usporavanja pa potom naglog ubrzavanja. Oni koji žure to će usporavanje pokušati nadoknaditi pa će nakon prelaska preko uspornika stisnuti gas do poda i tako još više ugroziti sebe i ostale sudionike u prometu.
Produkt njihova postavljanja trebala bi biti i kazna za nemarne vozače koji mogu oštetiti svoje vozilo, ali i sebi stvoriti nelagodu, ali zbog često loše izvedbe to nije tako. Usto, osim što rijetko kada posluže svrsi, stvaraju mnogo više problema, što profesionalnim vozačima poput onih u hitnim službama, što zimi onima čiji je zadatak počistiti snijeg s prometnica. Da ne govorimo o tome da stvaraju veće gužve na cesti jer ih vozači ne vole pa ih često izbjegavaju drugim prometnim pravcima na kojima se onda stvaraju veliki zastoji.
Alternativna rješenja
Kako ne bi sve ostalo samo na kritiziranju, valja istaknuti i neka alternativna rješenja. Naprimjer, kružni tokovi ili sužavanje cesta, što će natjerati vozače na veći oprez i smanjenje brzine. Nadalje, kamere, za koje smo toliko puta pisali da ne služe svrsi, valja posebno istaknuti na takvim mjestima, a ne ih skrivati iza drveća. Usto, tu su LED upozorenja o brzini automobila, kojih bi trebalo biti daleko više....
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
makan
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.