Zbog samoizolacije Sjeverna Koreja ima simboličnu proizvodnju, odnosno sklapanje, vozila. Prema neslužbenim informacijama Pyeonghwa Motors je prošle godine proizveo (sastavio) samo 1600 automobila
Sjedinjene Američke Države imaju 'Big Three' (GM, Ford i Chrysler), Njemačka ima Volkswagen, Japan ima Toyotu, a jeste li znali kako Sjeverna Koreja ima Pyeonghwa Motors!
Molim? Što je to Pyeonghwa Motors? Vjerojatno je to vaša prva reakcija na ovu informaciju.
Sjeverna Koreja koja živi u samoizolaciji na svim područjima života ipak ima automobilsku industriju i proizvodi vozila, premda svijet o tome vrlo malo zna. Tvrtka Pyeonghwa Motors proizvodi (sklapa) gotovo simbolično mali broj vozila u pogonu u gradu Nampo, pomorskoj luci na zapadnoj obali Sjeverne Koreje.
Vozila se prodaju putem jedinog dealera u zemlji koji se nalazi u glavnog gradu Pyongyang, gdje posjetitelji izbliza mogu pogledati cijelu liniju vozila, moguće su i testne vožnje, a prodaju se čak i rezervni dijelovi.
Pyeonghwa Motors u brošurama i promotivnom materijalu, koji se daje na kapaljku, ima navedeno 25 modela vozila za koje se uglavnom navode jako šturi podaci, kao potrošnja goriva i najveća brzina, a imena vozila za nas su krajnje egzotična kao 'Cuckoo' i 'Land of Korea'. I pored za nas zvučnih imena, automobili imaju kroničan nedostatak snage, jer navodi se za modele uglavnom oko 80 ili manje konjskih snaga.
Kada pogledate fotografije vozila svaki će vas podsjetiti na neki od poznatih svjetskih modela automobila, nađe se tu koji sliče na automobile KIA-e, Mercedesa, VW-a..., nema što nema... Ako i nađete parking s nekoliko desetaka automobila, barem par njih je marke Pyeonghwa.
Automobili koji se oglašavaju koštaju između 10.000 i 30.000 američkih dolara, što je za prosječnog stanovnika ove zemlje enormno bogatstvo. Ti automobili su izrađeni od dijelova poslanih iz drugih država i finalno sklopljenih u Sjevernoj Koreji, kao i na samim počecima njihove automobilske industrije/proizvodnje kada su njihovi automobili uglavnom potjecali od osnovnih modela marke Fiat i kineskog automobilskog proizvođača Shuguang, isto tako poznatog kao i SG Automotive.
Ime Pyeonghwa Motors u prijevodu znači 'mir'. Tvrtka je osnovana 1999. godine u suradnji između Ryonbong General Corp., korporacije koju kontrolira Vlada Sjeverne Koreje, i kontroverzne Crkve ujedinjenja iz Južne Koreje. Velečasni Sun Myung Moon, pokojni vođa crkve, propovijedao je protiv komunizma, ali vidio je ovaj zajednički pothvat kao način poticanja mira i pomirenja između Sjeverne i Južne Koreje, koji je bio izuzetno važan u napetoj situaciji oko podjele poluotoka nakon Drugog svjetskog rata.
No, 2013. crkva prenosi svoja prava na Sjevernu Koreju, nakon pritužbi slabe prodaje i oskudne zarade. Od tada do informacije o toj tvrtki, kao i većina stvari u Sjevernoj Koreji, teško je doći. No, jedno je sigurno. Proizvodnja je mala, više simbolična, da ne kažemo nikakva.
Prema neslužbenim informacijama Pyeonghwa Motors je prošle godine proizveo (sastavio) 1600 automobila. Zadnje službene informacije iz 2011. godine pokazuju kako je te godine napravljeno 1450 automobila.
Ono što se može vidjeti na cestama i ulicama gradova u Sjevernoj Koreji, vozila koja vidite uglavnom su iz uvoza, a domaćih je jako malo. Procjenjuje se da je oko 10 do 20 posto automobila u Pyongyangu marke Pyeonghwa, a u drugim gradovima i selu njihov udio je značajnije manji.
Većina stanovnika Sjeverne Koreje može samo sanjati da može posjedovati automobil, jer većina stanovništva živi u strašnom siromaštvu, a režim jako ograničava privatno vlasništvo automobila. No, i pored toga zadnjih godina zamjetan je porast prometa na ulicama Pyongyanga, ali vlasnici tih vozila uglavnom su strani predstavnici, državne tvrtke i vlast.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.