Jedna od najkritičnijih točaka zagrebačkih prometnica zasigurno je rotor napravljen 1981. godine u naselju Remetinec
Remetinečki rotor sagrađen je 1981. godine zbog smanjenja prometnih gužvi u tome dijelu grada. Ima tri trake i spaja Jadransku aveniju, Aveniju Dubrovnik i Remetinečku cestu. Ispod njega su tramvajska pruga i nekoliko pješačkih pothodnika. Zanimljivo je da je još početkom XXI. stoljeća njime dnevno prolazilo više od 100.000 vozila odnosno dvostruko više nego za što je prvotno projektiran.
Upravo zbog toga, u razdoblju od 1997. do 2006., zabilježeno je više od 2700 prometnih nesreća s čak 216 ozbiljnije ozlijeđenih osoba. Taj podatak svrstao je 'Remetinečki rotor' među najkritičnije gradske prometne infrastrukture. Godine 2007. napravljena je studija, koju je naručio Grad Zagreb, koja je pokazala da za njegovu rekonstrukciju postoji čak pet rješenja. Dvije godine poslije usvojen je prijedlog izgradnje dvaju dvotračnih tunela na pravcu istok-zapad, kako bi se smanjilo opterećenje popularnoga rotora na procijenjenih 38.000 vozila dnevno.
Gotovo deset godina poslije radovi su napokon počeli, 6. kolovoza promet je blago preusmjeren, a ni tramvaji više od toga datuma ne prolaze onuda. Potpuno zatvaranje za sav promet najavljeno je za 15. prosinca, tada će se promet preusmjeriti na novosagrađene zaobilazne ceste. Jedan od najvažnijih projekata rekonstrukcije kritičnih prometnih točaka, vrijedan 300 milijuna kuna, trajat će 17 mjeseci, a uza samu sanaciju rotora i provođenje prometnih traka u tunelu ispod njega bit će i rekonstruirana tramvajska pruga, sagradit će se bukobran, a otvorit će se i mogućnost gradnje tramvajske trase skroz do Laništa.
Prilaz kružnome toku odvijat će se u četirima trakama, kao i dosad uključenje će se odvijati na dvjema prometnim trakama, a dodatne dvije će služiti za skretanje udesno bez mogućnosti uključenja na sami kružni tok. Brzina će biti ograničena na 40 km/h, a za sva vozila teška preko 5 tona i visoka preko 3,5 metra promet će biti zabranjen. Očekuje se kako će nakon rekonstrukcije biti manje prometnih nesreća, manje gužvi i naposljetku manje opterećenje već godinama preopterećenoga najpopularnijeg zagrebačkog rotora.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.