Početna Magazin 81 pregleda

Kakav Taxi, takav grad! Kako nas vozaju taksisti?

FENOMEN TAKSI
Vidi galeriju 1/5
Kakav Taxi, takav grad! Kako nas vozaju taksisti? Kakav Taxi, takav grad! Kako nas vozaju taksisti? Kakav Taxi, takav grad! Kako nas vozaju taksisti? Kakav Taxi, takav grad! Kako nas vozaju taksisti? Kakav Taxi, takav grad! Kako nas vozaju taksisti?

I po taksistima se procijenjuje kakva je koja sredina, a nerijetko upravo oni stvaraju sliku o sredini. Ima ih svakojakih, baš kao i gradova i ljudi

aksiji su zaštitni simboli gradova. "Yellow cab" u New Yorku i londonski "black cab" možda su najpoznatiji, no tu su još desetine svjetskih metropola sa specifičnim taksi prijevozom. U pravilu, što je država bogatija taksiji su bolji. Priče o taksijima uvelike ocrtavaju i sredinu u kojoj voze i ne bez vraga smatraju se ogledalima gradova. Prvi taksi na svijetu s benzinskim motorom i ugrađenim taksimetrom napravio je Daimler u 1897. Samo dvije godine kasnije u Parizu su počeli prometovati prvi službeni taksiji, u Londonu 1903, a u New Yorku 1907.

FENOMEN TAKSI | Author: Charles Guerin Press Association/PIXSELL foto: Charles Guerin Press Association/PIXSELL

New Yorčani su uvezli flotu od sedam stotina taksija iz Pariza i obojili ih u žutu boju. Od tada traje veza Velike jabuke i žutih taksija po čemu je poznata i danas. Ista tvrtka posluje i danas s 13.000 vozila u opticaju. Iako sve rijeđi, jer ih istiskuju moderniji, Toyota Prius i Nissan NV, najpoznatije taksi vozilo New Yorka je Ford Crown Victioria. Britanci su vožnje u kočijama naplačivali još u 17. stoljeću, a desetljećima koriste specifičan Austin Fairway.

Pariz je prva svjetska metropola s taksi službom još od 1899. koja podrazumjeva vozila s benzinskim motorom s ugrađenim taksimetrom.

FENOMEN TAKSI | Author: Charles Guerin Press Association/PIXSELL foto: Charles Guerin Press Association/PIXSELL

Pronalazak slobodnog taksija u Parizu težak je zadatak, a najčešći su modeli Peugeota, Citroena i Renaulta. Istanbulom prometuju isključivo žuti Tofasi, inače licencni Fiati. Rusija nema određeni model i boju taksija, a slična je siutacija i s cijenikom. Moskovski kuriozitet je "gipsy taxi", odnosno privatni automobili. Odvest će vas na željenu destinaciju, uz dvostruko jeftiniju, ili trostruko skuplju vožnju ovisno o tome kakav ste pregovarač. I brojčano su neusporedivo brojniji od licenciranih taksista. No, pravi je doživljaj s taksijima kreću daleko izvan starog kontinenta. Primjerice, Mexico ima flotu od 100.000 taksija, a megalopolisom s više od 20 milijuna stanovnika i danas prometuju brojne zeleno-bijele Bube.

FENOMEN TAKSI | Author: Charles Guerin Press Association/PIXSELL foto: Charles Guerin Press Association/PIXSELL

Na Cubi u Havani u taksi službi su rustikalne Lade Rive, a nerijetko se mogu vidjeti i njihove ručno izrađene produžene izvedbe. Ne manje atraktivna su taksi vozila u Indiji. Bez obzira jeste li u Mumbaiju, Delhiju ili Kalkuti, taksi službe koriste domaći Hindustan Ambassador. Susretljivi vozači vješto se probijaju kroz kaotičan promet koji vožnju čine nezaboravnom. Tajlanđani su za službeni taksi odabrali pinki boju. Njihovi su taksiji jedni od modernijih u ovom dijelu Azije, a najčešće su u upotrebi Toyote Corolle. U Japanu prometuje 250.000 taksi vozila, najviše u Tokiju, a vozači su nevjerojatno ljubazni i pouzdani. Osim što su vozači nevjerojatno ljubazni i napojnice odbijaju s gnušanjem, najčešće voze Toyotu Crown Comfort. Moderna taksi vozila s pristojnim vozačima prometuju i višemilijunskim Seoulom, sve redom luksuzne KIA-e, i Hyundaiji, nerijetko i luksuzni Equus... I kod nas su se taksijaneri upristojili. Konkurencija je donjela i bolju uslugu i kvalitetu vozila, te bitno nižu cijenu.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.