Od početka snimanja do početka ove godinene utvrđeno je više od 333.000 prekršaja. Proračun je napunjen, ali je otvorena upitnost kvalitete sustava
Makoliko spočitavali sustav fiksnih policijskih kamera za nadzor prometa i brzine vozila u Hrvatskoj, moramo priznati da su kamere itekako doprinijele značajnom smanjenju broja nastradalih, toj bolnoj temi koja nas je prikovala pri dnu ljestvice prometne sigurnost u EU-u. No i dalje su u pravu mnogi koji sustav kritiziraju i traže hitna rješenja, tvrdeći kako je previše slučajeva kada te iznimno skupe kamere služe punjenju državnoga proračuna i ničemu drugome.
Potvrdit će nam to i primjer triju kamera koje su postavljene na Državnoj cesti D1, na dionici između Zagreba i Karlovca, načičkanoj kamerama kao nijedna u Hrvatskoj. No prije ćemo se osvrnuti na opće pokazatelje u vezi s time, koji se odnose na razdoblje od postavljanja kamera do kraja prošle godine.
Dakle, od početka snimanja do kraja 2017. utvrđena su 333.603 prekršaja. Trenutačno je u funkciji 28 takvih kamera, a policija ih premješta na 62 lokacije na kojima su za njih postavljenja kućišta. Uz prekršaje ograničenja brzine na temelju njihovih snimki mogu se sankcionirati i neki drugi prekršaji poput korištenja mobitela i nekorištenje sigurnosnoga pojasa.
Broj svih utvrđenih prekršaja u 2017. godini, s najviše prekoračenja brzine, bio je 110.824. Zapravo – trećina svih. To je objašnjivo tempom povećanja mreže policijskih kamera.
Tako će biti i nadalje jer je najavljeno postavljanje još 29 uređaja i 92 kućišta na području policijskih uprava Ličko-senjske, Međimurske, Koprivničko-križevačke, Krapinsko-zagorske, Virovitičko-podravske, Zadarske, Šibensko-kninske i Dubrovačko-neretvanske te dodatnih na područjima policijskih uprava Osječko-baranjske, Splitsko-dalmatinske i Varaždinske.
Najveći prigovor vozača upućen je stručnjacima i zakonodavcima zato što se ne postavljaju upozorenja o kamerama. Pa tko to još želi stotinama i tisućama kuna platiti snimku kako juri u prekršaj? Upozorenje bi nas usporilo i tako bi bio postignut cilj. No, to je prva potvrda da se želi naplatiti kazna, a ne spriječiti prekršaj ili nesreća.
Druga su potvrda – lokacije kamera. Naprimjer, u mjestu Čeglje (vidi mapu i fotografiju!) kamera je skrivena u – krošnji stabla. Oni koji dolaze iz smjera Zagreba ne vide ju pa mahom budu snimljeni kako jure preko pješačkoga prijelaza, iako je škola u blizini. Oni iz suprotnog smjera uspore ako ju na vrijeme vide. To su mahom lokalni vozač. Budu prespori pa ih upravo tu pretječu oni koji ne znaju za kameru.
U Pavučnjaku je lokacija kamere apsurdna. Kada već prođu semafor i pojure ne bi li lakše svladali veliku uzbrdicu dugo oko 300 metara, snimit će ih kamera do zadnjega trenutka sakrivena velikim reklamnim panoom. Ako se htjelo osigurati križanje s pješačkim prijelazima, ona je besmislena jer su ga vozila već projurila. A oni koji dolaze iz smjera Zagreba i voze ka križanju, nakon samo nekoliko metara bivaju zaštićeni tim panoom, kamera ih ne vidi, pa jure kroz raskršće.
U Draganiću kamera snima, kao i prethodne, u oba smjera. No, nakon što ju iz smjera Karlovca prođete pa dodate gas tek stižete na pješački prijelaz i raskršće. Malotko tu uspori. Naprotiv! Dakle, od kamere nikakve koristi. Osim za proračun. Zasigurno je veći efekt brojača brzine koji zbog prekoračenja gasi zeleno svjetlo na semaforu. Ima ih na Podravskoj magistrali i svako dodavanje gasa je stoga besmisleno. Uistinu su učinkoviti. I neusporedivo jeftiniji. Osim za državni proračun.
Preživite li susret s ove tri kamere nemojte se opustiti do Karlovca. Jer, na tek rekonstruiranome dijelu ceste s nogostupom ograničenje je 50 km/h, a zapravo bi moglo biti i 60 km/h i teško je shvatiti zašto nije pa mnogi voze i 80 km/h i više. No, svakih malo može se dogoditi da projurite pokraj tronošca s kamerom, koji 'viri' iz grmlja, a policajci se pojave tek kad ste snimljeni. Da su i oni i tronožac vidljivi svi bi vozili propisno.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Ferdinand
loriman
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.