Pišući ovaj članak pokušali smo biti 'politički' korektni, ali moramo priznati kako smo i u redakciji žestoko raspravljali koji će superauti dospjeti na listu
Porsche Carrera GT
Inženjeri iz Stuttgarta su početkom XXI. stoljeća poželjeli konkurirati Ferrarijevu Enzu. Sjetili su se da 'na lageru' imaju prototipni motor V10 koji se tijekom 90-ih razvijao za potencijalni bolid Formule 1 pa su na takvoj bazi izgradili automobil. Tako je nastalo remek-djelo nazvano Porsche Carrera GT. Zbog toga što je proizvedeno samo 1270 primjeraka, što ima 611 konjskih snaga i nevjerojatne vozne karakteristike postao je jedan od najekskluzivnijih i najpoželjnijih superautomobila.
Dodge Viper
Američko tržište je specifično po 'muscle automobilima' koje karakteriziraju veliki motori, puno snage i stražnji pogon. No krajem 80-ih godina Dodge je pripremio konceptni superautomobil koji će 'pobijediti' svu konkurenciju. Nastao je Viper s 8,0-litrenom V10 zvijeri ispod poklopca motora. Prekrasan dizajn i vrlo specifičan zvuk motora počeli su osvajati kupce diljem Amerike pa je Viper nizao uspjehe dugih 25 godina. Nažalost, nakon četvrt stoljeća na tržištu, FCA je odlučila ugasiti proizvodnju pa je posljednji Viper proizveden sredinom 2017. godine.
Lamborghini Countach
Kad se spomene 'stara škola' superautomobila, Lamborghini Countach je vjerojatno prvi automobil na koji će svi pomisliti. Zanimljivo je što aerodinamika ovog superauta nije razvijana u zračnome tunelu pa je, naprimjer, veliki stražnji spojler samo nataknut jer se smatralo da će pridonijeti performansama. Pokreće ga snažn motor V12 koji koristi čak šest Weberovih karburatora koji se nikada nisu mogli dokraja uskladiti. Sve u svemu, Countach je jedan od najposebnijih superautomobila ikad.
Honda NSX
NSX je prvi Hondin pokušaj da napravi superautomobil i, moramo priznati, bio je poprilično uspješan. Prije NSX-a se smatralo da superautomobil ne može biti udoban i prigodan za svakodnevno korištenje, ali Honda je to uspjela napraviti pa je NSX podigao ljestvicu za sve proizvođače egzotičnih automobila. Nudio je nisko težište, središnje smješten motor V6 s VTEC-om, koji se mogao 'vrtjeti u visoke okretaje' i vrlo malu masu zbog karoserije koja je cijela napravljena iz aluminija. Nakon 15 godina slave, ovaj superautomobil se prestao proizvoditi, ali je 2015. godine stigao i nasljednik koji je također poprilično poseban.
McLaren F1
Prije 27 godina dizajner Gordon Murray je za McLaren kreirao legendarni model F1, koji je ujedno postao najbrži cestovni automobil 90-ih godina prošlog stoljeća. Pokretao ga je BMW-ov 6,1-litreni motor V12 sa 627 konjskih snaga i 650 Nm okretnoga momenta, a snaga se prenosila na stražnje kotače preko 6-brzinskoga ručnog mjenjača. Osim toga, model F1 bio je prvi serijski automobil s monokokom od ugljičnih vlakana. Riječ je o automobilu koji je potpuno bio posvećen vozaču i njegovu uživanju u vožnji, a mnogi tvrde kako McLaren nikada više nije napravio dostojna nasljednika.
Bugatti Veyron
Prvi je serijski cestovni superautomobil koji je probio granicu od 1000 KS i 400 km/h. Treba li išta više reći? Stigao je na tržište 2006. godine, a ispod poklopca skriva jedan od najkompliciranijih motora ikada, poznatiji kao W16. No motor nije jedina stavka koja je komplicirana, jer je cijeli Veyron razvijen kombiniranjem automobilskih i avionskih tehnologija. Vrlo je brzo stekao planetarnu slavu sloveći kao tehnološko čudo i 'benchmark' proizvod autoindustrije te je čak i u popularnome Top Gearu bio uspoređivan s legendarnim zrakoplovom Concordeom i proglašen automobilom desetljeća (2000. – 2010.).
Nissan GT-R
Nissan je 1989. predstavio model Skyline R32 koji je postao čuven japanski sportski automobil, upravo zbog svojih odličnih performansi. U verziji GT-R pokretao ga je 2,6-litreni twin-turbo redni 'šestak' koji je razvijao 276 konjskih snaga, a mogućnosti preinala bile su skoro neograničene. Tako se identičan motor koristio kroz dvije sljedeće generacije Skylinea, a vozne karakteristike su samo bile bolje s određenim tehnologijama. Nekoliko godina poslije stiže i veliki nasljednik Nissan GT-R, koji se sa svojim performansama već smatra superautomobilom. Od početka proizvodnje (2007. godine) GT-R koristi 3,8-litreni twin-turbo V6 i već tada je mogao ubrzavati do 'stotke' samo 3,2 sekunde.
Lamborghini Miura
Ovaj popis ne bi bio potpun bez Miure. Smatra se prvim pravim superautom zbog postavljanja motora odmah iza vozača. Iako Miura službeno nije bila prvi automobil sa središnje-smještenim motorom, u svoje vrijeme je bila najbrži cestovni automobil pa je vrlo lako postigla slavu. Mnogi proizvođači koji su se poslije bavili superautima ugledali su se upravo na koncept Miure.
Porsche 959
Svojevremeno je bio tehnološki najnapredniji sportski automobil, a njime je Porsche kanio zavladati legendarnom relijaškom Grupom B. Pokreće ga 2,8-litreni twin-turbo bokser motor koji razvija 444 konjske snage i 500 Nm okretnoga momenta pa je svojedobno 959 bio najbrži cestovni automobil na svijetu, dok ga s trona nije skinuo Ferrari F40. U dugome popisu napredne opreme između ostaloga su i pogon na sve kotače, elektronski nadzor tlaka u gumama, adaptivni ovjes itd.
Ferrari F40
Prema mnogima, F40 je najbolji superautomobil ikad, a kako i ne bi bio kada je to zadnje vozilo koje je Enzo Ferrari odobrio. Ovaj superauto je ugledao svjetlo dana 1987. godine, a u tomu je trenutku F40 bio najbrži i najskuplji cestovni automobil koji je ta kuća ikada proizvela. Iako njegov 2,9-litreni turbo V8 s 471 konjskom snagom ne zvuči kao najsnažniji, F40 je definitivno stvarao jedan od najvećih vozačkih užitaka, a tijekom 80-ih godina, bio je i najbrži cestovni automobil na svijetu.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.