Početna Magazin 30406 pregleda

Od zvijezda do dna: Ove legendarne marke više ne postoje

FOTO: Auto start Arhiva

Saab, Daewoo, Hummer, Pontiac, Buick, Oldsmobile, Simca, ZAZ samo su neki od brendova koji su nekada bili veliki i poznati, a potom su 'ugašeni'

 

Pokretanje i održavanje autobiznisa nije nimalo jednostavan zadatak. Dizajniranje, konstruiranje, proizvodnja, prodaja i servisiranje automobila iziskuju tisuće ljudi i milijune eura, što se uglavnom proteže u više zemalja širom svijeta. Velike su to logističke operacije, a mnogo pak ovisi o tome koliko je neki model automobila popularan. Stoga ne čudi što s vremena na vrijeme pojedini automobilski brend zatvori svoja vrata i potpuno nestane. Saab, Daewoo, Hummer, Pontiac, Buick, Plymouth, Oldsmobile, Simca, Talbot, ZAZ samo su neki od brendova koji su nekad bili veliki i poznati.

 

Saab


Švedska tvrtka koja je proizvodila automobile iz više klase nastala je 1945. godine i nekoliko vlasnika promijenila za svoga postojanja. General Motors je kupio Saab 2002. godine te pokušao oživjeti posrnuli brend, no 2010. godine prodao ga je nizozemskoj tvrtki Spyker cars. Nakon borbe s financijskim problemima u 2011. godini Saab je objavio bankrot. Sredinom 2012. novoformirana tvrtka 'National Electric Vehicle Sweden' (NEVS) otkupila je dug Saaba i pokušala 2013. godine oživjeti posrnuli brend, ali je ubrzo izgubila licencu za proizvodnju automobila pod imenom Saab i tako on odlazi u povijest.
 

Author: SAAB foto: SAAB

 

Daewoo


Južnokorejska tvrtka Daewoo Motors nastala je 1983,, a do 1996. godine svi modeli bili su bazirani na GM-ovim automobilima. Prvi autentični proizvod marke Daewoo bio je Lanos, predstavljen krajem 1996. godine. Nakon suočavanja s financijskim problemima 1999. godine, većinu svoje imovine Daewoo prodao je General Motorsu. Tvrtka 'GM Daewoo Auto and Technology Co.' 2011. godine objavljuje kako mijenja ime u 'GM Korea Company' te da Daewoo brand zamjenjuje brend Chevrolet. Tako je nakon nepuna tri desetljeća Daewoo nestao s korejskoga tržišta putničkih vozila.

Author: Daewoo foto: Daewoo

 

Hummer


Proizvođač vojnih vozila Humvee, tvrtka 'AM General', osnovala je brand Hummer 1992. godine da bi običnim smrtnicima mogla prodavati civilnu verziju svoga modela M998 Humvee. General Motors kupio je brand Hummer 1998. godine i proizveo modele H1, H2 i H3. Ekonomska kriza učinila je svoje, a pad prodaje brend neodrživim. Nakon propala pokušaja prodaje kineskome proizvođaču, GM gasi brand Hummer 2010. godine.

Author: Hummer foto: Hummer

 

Pontiac


Jedan od najkultnijih američkih brendova u američkoj povijesti bio je Pontiac. Osnovao ga je General Motors 1926. godine pa ga specijalizirao u području sportskih automobila. Pontiac je zaslužan za neke od nezaboravnih automobila kao što su Firebird, GTO i Silver Streak. Financijski problemi i restrukturiranja u GM-u početkom 2009. godine doveli su do potpuna gašenja brenda Pontiac u listopadu 2010. godine.

Author: Pontiac foto: Pontiac

 

Oldsmobile


Proizvodila ih je tvrtka 'Olds Motor Vehicle Co.', osnovana 1897. godine. General Motors ju je otkupio 1908. i nastavio s proizvodnjom pod istim imenom sve dok zbog pada prodaje i neprofitabilnosti nije počeo postupno ukidati modele 2001. godine. Nakon 35 milijuna proizvedenih automobila Oldsmobile je službeno obustavio proizvodnju 2004. godine. Tada je bio najstariji američki automobilski brend i četvrti najstariji na svijetu, iza Daimlera, Tate i Peugeota.
 

Author: Oldsmobile foto: Oldsmobile

 

Simca


Francuski brend je 1934. godine Fiat osnovao kao podružnicu, a nakon što je Simca otkupila sve Fordove aktivnosti na području Francuske počela je sve više biti kontrolirana od strane Grupe Chrysler. Tako je Simca 1970. godine postala podružnica i brend Chryslera Europe, čime završava njezina neovisnost. Nestala je 1978. godine, kada je Chrysler prodao svoje europske aktivnosti drugome francuskom koncernu – PSA-u. Simca je tako zamijenjena Talbotom, a u prijelaznome su razdoblju neki modeli čak nosili ime Simca-Talbot.

Author: Simca foto: Simca


Zaporožec


Tvrtka ZAZ počela je djelovati 1863. godine, a nakon Oktobarske revolucije postala je plijen komunističkih vlasti pa je nacionalizacijom dobila novu svrhu i ime – Kommunar. Početkom pedesetih godina, prema odluci sovjetske vlasti, Kommunar iz Zaporožja počinje proizvoditi 'socijalistički narodni auto'. Tvrtka je 1961. preimenovana u 'Zaporoški automobilski zavod' (ZAZ) i počela je proizvoditi legendarni "zaporožec", model ZAZ-965. Od 1961. do 1994. Proizvela je 3,4 milijuna tih auta sa zrakom hlađenim motorima smještenim straga. Prošle godine počeo je stečajni postupak tvrtke, a u siječnju se prvi put dogodilo da nije prodano nijedno vozilo ZAZ, što je definitivni odlazak tvrtke u povijest.

Author: ZAZ foto: ZAZ

 

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • andrej87

    Za informaciju firma TRANS AM DEPOT ima licencu za  proizvodnju pontiaca toliko od mene hvala

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.