Trocilindrične motore s obujmom do jedne litre danas sve češće susrećemo u automobilima, ne samo iz gradske klase nego i kompaktnim pa čak i u limuzinama iz srednje klase i SUV-ovima. Zanimljivo je da se osam najmanjih turbomotora s tri cilindra ugrađuje u četrnaest marki i pedesetak modela...
Pritisnuti sve strožim ekološkim propisima i zahtjevima za manjom potrošnjom i smanjenom emisijom CO2 proizvođači su bili primorani ponuditi novo rješenje u konstrukciji motora. Prije desetak godina naveliko se pričalo o downsizingu kao budućem rješenju za opstanak autoindustrije. Downsizing ili motori sa smanjenim obujmom cilindara sve se češće primjenjuju u autima, od malih gradskih preko kompaktnih auta do limuzina iz srednje klase i SUV-ova.
Iako motori s obujmom manjim od jedne litre još i danas u većini slučajeva imaju negativnu konotaciju, barem kod onih koji nisu imali prilike isprobati neki od moćnih motora, svojim performansama dokazuju suprotno. Turbopunjač malim motorima daje snagu i okretni moment ekvivalentan nekadašnjim atmosfercima s obujmom 1,6 do 2,0 litre, a s obzirom na to da su u autima od 2009. godine, posebice Fordov 1.0 Ecoboost, zasad su se pokazali trajnim i pouzdanim. Zanimljivo je da se osam najmanjih turbomotora s tri cilindra, koji se ugrađuju u četrnaest marki i pedesetak modela.
Prema našim iskustvima iz raznih testnih auta pokazali su se i poprilično štedljivim, no ne i u slučaju kad ih se "gazi" do krajnjih granica. Glavne prednosti "malih" motora su brojne. Manji broj cilindara znači manje dijelova, manje otpora unutar motora, manje toplinskih gubitaka..., Također, manje je potrošnih dijelova u motoru, a ne manje važne su i njihove male dimenzije. Naime, inženjerima je lakše ugraditi motor manjih gabarita u auto, a time je dana veća sloboda dizajnerima. Manji motor znači i manju ukupnu masu auta, što se pozitivno odražava na bolju upravljivost, bolje kočenje... Među trocilindrašima je i Fiatov Twin-Air s dva cilindra!
Skeptični ili ne, "downsizani" motori danas pokreću i SUV modele poput Atece ili velike limuzine poput Forda Mondea. Za izdržljivost su zaslužni i moderni materijali te precizna izrada, a kvalitete malih motora prepoznali su i razni stručnjaci iz automobilske industrije, koji su redom uočili trud i rezultat inženjera te nagradili motore brojnim priznanjima. U nastavku donosimo pregled TOP 8 najboljih turbomotora s obujmom ispod jedne litre.
MARKA: FORD
NAZIV: 1.0 ECOBOOST
SNAGA: 100, 120, 125 i 140 KS
OBUJAM: 998 ccm
PRIMJENA: Fiesta, Focus, Mondeo
MARKA: FIAT
NAZIV: 0.9 TwinAir (dva cilindra)
SNAGA: 85 i 105 KS
OBUJAM: 875 ccm
PRIMJENA: 500, Panda, Punto, 500L, Lancia Ypsilon, Alfa Romeo Mito
MARKA: RENAULT/DACIA/SMART
NAZIV: 0.9 Energy TCe
SNAGA: 90 KS
OBUJAM: 898 ccm
PRIMJENA: Twingo, Clio, Sandero, Smart
MARKA: SUZUKI
NAZIV: 1.0 Boosterjet
SNAGA: 111 KS
OBUJAM: 998 ccm
PRIMJENA: Swift, Ignis, Baleno
MARKA: GM/OPEL
NAZIV: 1.0 ECOFLEX
SNAGA: 90, 105 i 115 KS
OBUJAM: 999 ccm
PRIMJENA: Adam, Corsa, Astra
MARKA: HONDA
NAZIV: 1.0 i-VTEC Turbo
SNAGA: 130 KS
OBUJAM: 988 ccm
PRIMJENA: Jazz, Civic
MARKA: VW/SEAT/AUDI/ŠKODA
NAZIV: 1.0 TSi
SNAGA: 85, 95, 110 i 116 KS
OBUJAM: 999 ccm
PRIMJENA: Up/Mii/Citigo, Polo, Audi A1, Ibiza, Polo, Audi A3, Golf, Seat Ateca, Octavia
MARKA: HYUNDAI/KIA
NAZIV: 1.0 T-GDI
SNAGA: 100 i 120 KS
OBUJAM: 998 ccm
PRIMJENA: i20, i20 Active, i30, Kia Rio, Kia Cee'd
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.