Donosimo Top 10 najbržih električnih automobila koji su ikada jurili "zelenim paklom" s pripadajućim videima
Porscheov novi Taycan Turbo GT nedavno je srušio rekord i postao najbrži serijski automobil s četvera vrata koji je prošao čuveni Nürburgring Nordschleife. No nije najbrži u povijesti, kao ni hrvatska Rimac Nevera koja drži rekord za najbrži serijski cestovni auto. U nastavku donosimo Top 10 najbržih električnih automobila koji su ikada jurili "zelenim paklom".
10. Electric RaceAbout 7:44,8
Ovaj jedinstveni električni sportski automobil napravio odlično vrijeme ranih 2010-ih. Razvio ga je Fakultet primijenjenih znanosti iz Helsinkija u Finskoj, a prvi put se uhvatio u koštac s Nürburgringom 2011. godine. Tada nije uspio probiti granicu od 8 minuta. Finci su se vratili 2015. godine s novim četveromotornim pogonom koji je omogućio jako brz krug od 7:44,8 minuta. U to je vrijeme to bio rekord za cestovni električni auto, iako se radilo u unikatnom primjerku.
9. Porsche Taycan Turbo 7:42.3
Taycan Turbo imao je impresivan debi 2019 godine. Model sa 680 KS u Boost načinu rada postigao je službeno vrijeme od 7:42.3 minuta. Bio je to pretprodukcijski model.
8. Tesla Model S Plaid 7:35,5
Tesla je s Modelom S Plaid koji ima 1020 KS oborila rekord za cestovne automobile 2021. godine. Velika limuzina ostvarila je službeno vrijeme kruga od 7:35,5, što je bilo dovoljno da se skine rekord Taycan Turbo. Barem nakratko.
7. Porsche Taycan Turbo S 7:33.3
Drugi pokušaj rušenja rekorda za Taycana na Nürburgringu dogodio se 2022. Ne zna se ima li Teslin rekord iz 2021. s modelom S Plaid ikakve veze s tim, ali Porsche je uspio skinuti nekoliko sekundi u odnosu na Teslu i vratiti rekord. Ostvareno vrijeme je bilo 7:33.3, a auto je imao Porsche Dynamic Chassis Control System i Performance-Kit.
6. Tesla Model S Plaid Track Pack 7:25.2
Suparništvo između Porschea i Tesle eskaliralo je 2023. kada se Tesla vratila na Nordschleife dvije godine nakon svoje prve vožnje s još jednim modelom S Plaid, ovaj put opremljenim opcijskim Track Packom. S boljim kočnicama, većom maksimalnom brzinom i gumama koje su legalne u SAD-u, no nisu na europskim cestama. Velika limuzina prešla je Nordschleife za 7:25,2 minute i nadmašila Taycan Turbo S te tako postala najbrži serijski cestovni auto na ovoj stazi. Ali to je bilo kratkog vijeka, nekoliko mjeseci kasnije na Nürburgring je stigla Rimac Nevera čime je prekinuto rivalstvo Porschea i Tesle.
5. Toyota TMG EV P002 7:22.3
Kao što naziv automobila otkriva ovo nije serijska Toyota. TMG EV P002 bio je prototip električnog trkaćeg automobila koji ovaj proizvođač napravio 2012. godine. S Jochenom Krumbachom za volanom, Toyota je iste godine napravila krug od 7:22.32 na Nürburgringu. Tada je Toyota oborila rekord kruga za električna vozila i dugo ga držala.
4. Porsche Taycan Turbo GT 7:07.6
Najnoviji član popisa slavnih je Taycan Turbo GT najbrži i najsnažniji serijski Porsche svih vremena. S do 1108 KS koje generiraju dva elektromotora, ovaj Taycan ubrzava do 100 km/h za 2,2 sekunde i postiže najveću brzinu od 305 km/h. U siječnju je Porsche odvezao prototip Taycana Turbo GT na Nürburgring i postigao vrijeme kruga od 7:07.55 s iskusnim vozačem utrka Larsom Kernom za volanom.
3. Rimac Nevera 7:05.2
Najbrži serijski i cestovni automobil na ovoj listi je Rimac Nevera, bez obzira što se radi o autu u vrlo maloj seriji koji košta oko 2 milijuna eura. Nevera je pokretana s četiri elektromotora te razvija monstruoznih 1914 KS. Do 100 km/h ubrzava za manje od 1,9 sekundi što je čini najbržim automobilom trenutno na tržištu. Rekord na Nürburgringu postavljen je prošle godine s vremenom kruga od 7:05.29. Za volanom je bio hrvatski vozač utrka Martin Kodrić.
2. Nio EP9 6:45.9
Ni Nio EP9 tehnički nije cestovno vozilo. Tvrtka izradila i prodala deset primjeraka između 2016. i 2019. za po 2,75 milijuna eura po primjerku. Hiperautomobil koji nema cestovnu homologaciju imao je četiri električna motora postavljena na svaki kotač te razvijao 1360 KS i 1.480 Nm okretnog momenta. Vrijeme od 6:45.90 je postavljeno 2017. godine s britanskim vozačem utrka Peterom Dumbreckom za volanom.
1. Volkswagen ID.R - 6:05.3
Prije ID.4, ID.Buzza i ostatka Volkswagenove ponude električnih vozila, ambiciozni inženjeri u Wolfsburgu razvili su električni auto kakav svijet do tada nije vidio ID.R je bio beskompromisan trkaći automobil na baterijski pogon sa 680 KS i 650 Nm i dvama električnim motorima. Težio je samo oko 1.100 kg. Godine 2019. VW je poslao ID.R na Nürburgring Nordschleife, a za volanom je bio francuski vozač utrka Romainom Dumas. Rezultat je bilo rekordno vrijeme kruga od 6:05.336, što ga je učinilo najbržim električnim automobilom, i jednim od najbržih automobila uopće na ovoj stazi.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.