Njemački ADAC je objavio godišnju listu najboljih i najgorih automobila po odnosu uloženoga i dobivenoga. Na popis su ušli svi automobili koje je ADAC ove godine testirao, njih ukupno 84
Ova godina bila je godina izuzetno skupih automobila. Porast cijena iz prethodne dvije godine izazvan, između ostalog, energetskom krizom i problemima u opskrbnom lancu, ali i malom tržišnom ponudom te utrkom proizvođača za što većom zaradom, nastavio se i ove godine.
S obzirom na visoke cijene kupci bi trebali posebno paziti na dobar omjer cijene i onoga što za nju dobivaju, odnosno na odnos uloženo - dobiveno. Njemački ADAC je objavio godišnju listu najboljih i najgorih automobila po odnosu uloženoga i dobivenoga. Na popis su ušli svi automobili koje je ADAC ove godine testirao, njih ukupno 84. Odnos uloženog i dobivenog izračunat je usporedbom ocjene automobila na testu i procjene troškova automobila koji, osim nabavne cijene, uključuju i gubitak vrijednosti, troškove goriva i troškove održavanja.
ADAC smatra da je, što se tiče odnosa uloženog i dobivenog, Škoda Fabia bila najbolji automobil ove godine. I prošle godine je jedna Fabia bila na vrhu, a ove je godine ponovila taj rezultat u varijanti 1.0 TSI. Iako je cijena Fabije relativno visoka u odnosu na brojne druge male aute, oprema je dobra, troškovi servisa i osiguranja mali, a ukupna ocjena na testu ADAC-a od 2,3 (na ljestvici gdje je 1 najbolja moguća ocjena, a 6 najgora) sasvim solidna. ADAC je Fabiji dao ocjenu 2.0 za odnos uloženog i dobivenog.
Na sljedećih pet mjesta je pet automobila s istom ocjenom: 2,2. To su Citroën e-C4 X, Cupra Born, Dacia Sandero, Fiat 500e i Mazda 2 Hybrid (model identičan Toyoti Yaris koji se još ne prodaje u Hrvatskoj). Dacia Sandero je i ovdje opravdala svoju reputaciju modela koji pruža odličan odnos uloženog i dobivenog i nije ni čudo da je među najprodavanijim modelima u Europi. Među tih pet automobila su čak tri električna, no ovaj trojac je tako visoko planiran zbog vrlo malih troškova vožnje i poticaja. Naime električni auti u njemačkoj ne podliježu porezu na vozila do 2030. godine, a kupci su za njih u Njemačkoj dobivali izdašne poticaje. Iz tog razloga sigurni smo da na da sličnoj hrvatskoj listi ti automobili ne bi bili ni blizu vrha.
Niti jedan model u top 10 nije veći od kompaktne klase što dokazuje da veći automobili nisu dobri u odnosu uloženoga i dobivenoga, odnosno da su postali previše skupi za kupnju i održavanje.
Na dnu ljestvice je automobil čiji plasman nas nimalo ne iznenađuje. Ford Explorer ogroman je SUV, ima 457 KS, V6 motor i košta od oko 72.000 eura. Troškovi održavanja su vrlo veliki, a pad vrijednosti ogroman. Explorera ne spašava ni potencijalno štedljivi plug-in hibridni pogon. Ovaj automobil je na ADAC-ovom testu dobio solidnu ocjenu od 2,5, no kada se u računicu uzmu i troškovi ocjena za uloženo - dobiveno je vrlo slabih 4,0. Na drugom mjestu najgorih s ocjenom 3,8 je Range Rover D350, dok treće mjesto najgorih dijele Volkswagen Amarok 3.0 V6, BMW 740d i Audi Q8 e-tron Sportback 55 koji je jedan od rijetkih električnih automobila na začelju zbog velikog gubitka vrijednosti. Samo malo bolji su Mercedes EQS 580 i BMW i7 xDrive 60 kojima nije pomogla ni najbolja ocjena na ADAC testu ove godine od 1,7. Ocjena za njihov odnos uloženoga i dobivenoga je 3,6.
U nastavku donosimo kompletnu listu. Napominjemo, da za Hrvatsku ove rezultate moramo uzeti dosta uvjetno jer neki automobili su kod nas skuplji, a neki jeftiniji nego u Njemačkoj, a i velike su razlike i u troškovima goriva, servisa i osiguranja, pa čak i u tome kako neki auti drže vrijednost. Osim toga u Hrvatskoj ove godine nismo imali poticaje za električne aute, a oni kod nas nemaju ni neke naknadne posebne porezne olakšice osim izuzeća od trošarine koje je već uračunato u njihovu cijenu.
Odnos uloženog i dobivenog po ADAC-u (auti su poredani od najboljeg do najlošijeg; u prvoj koloni je ocjena ADAC testa, u drugoj ocjena troškova, a u trećoj ocjena za odnos uloženo - dobiveno; ocjene su po njemačkom sistemu gdje je 1 najbolja, a 6 najgora ocjena):
Škoda Fabia 1.0 TSI Benzin 2.3 1.8 2.0
Citroen e-C4 X 136 Električni 2.0 2.5 2.2
Cupra Born e-Boost (58 kWh) Električni 2.1 2.3 2.2
Dacia Sandero TCe 90 Benzin 3.0 1.5 2.2
Fiat 500e (23,8 kWh) Električni 2.5 1.9 2.2
Mazda 2 Hybrid Hibrid 2.3 2.0 2.2
Suzuki Swace 1.8 Hybrid Hibrid 2.1 2.5 2.3
Citroen C3 PureTech 83 Stop&Start Benzin 3.2 1.5 2.3
Fiat 500e (42 kWh) Električni 2.4 2.3 2.3
Hyundai Kona Electric (65,4 kWh) Električni 2.0 2.7 2.3
Mazda 2 e-SKYACTIV-G 115 M Hybrid Benzin 2.7 2.0 2.3
Opel Astra Electric Električni 2.0 2.6 2.3
Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Hibrid 2.1 2.5 2.3
VW ID.3 Pro S Električni 1.9 2.8 2.3
Dacia Jogger Hybrid 140 Hibrid 2.8 2.1 2.4
Ford Focus 1.0 EcoBoost Benzin 2.2 2.6 2.4
Kia Niro 1.6 GDI Hybrid Hibrid 2.2 2.5 2.4
Kia Picanto 1.2 Benzin 2.9 1.8 2.4
VW T-Roc 1.5 TSI Benzin 2.3 2.5 2.4
VW Taigo 1.5 TSI Benzin 2.4 2.4 2.4
BMW iX1 xDrive30 Električni 1.8 3.3 2.5
Hyundai Ioniq 6 (77,4 kWh) Električni 1.7 3.3 2.5
Hyundai Ioniq 5 (77,4 kWh) Električni 1.8 3.2 2.5
Kia Niro 1.6 GDI PlugIn-Hybrid Hibrid 2.2 2.7 2.5
Kia ProCeed 1.6 T-GDI Benzin 2.3 2.8 2.5
Kia Ceed Sportswagon 1.5 T-GDI Benzin 2.4 2.5 2.5
MG ZS EV Maximum Range Električni 2.4 2.5 2.5
Mitsubishi ASX 1.3 DI-T Benzin 2.4 2.6 2.5
Nissan Ariya (63 kWh) Električni 2.0 3.1 2.5
Nissan Qashqai 1.5 VC-T e-POWER Hibrid 2.2 2.8 2.5
Polestar 2 Long Range Single Motor (82 kWh) Električni 1.8 3.3 2.5
Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200 Hibrid 2.1 3.0 2.5
Renault Kangoo E-Tech Electric EV45 Električni 2.3 2.8 2.5
Toyota bZ4X Električni 1.9 3.2 2.5
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Hibrid 2.2 2.8 2.5
Cupra Formentor VZ 1.4 e-Hybrid Hibrid 2.3 3.0 2.6
Ford Tourneo Connect 1.5 EcoBoost Benzin 2.4 2.8 2.6
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 48V-MildHybrid Benzin 2.2 3.0 2.6
Renault Austral Mild Hybrid 160 Benzin 2.3 2.9 2.6
Seat Tarraco 2.0 TDI Dizel 2.1 3.1 2.6
Škoda Enyaq iV RS Električni 1.7 3.4 2.6
Volvo XC40 Recharge Pure Electric Single Motor Extended Range Električni 1.7 3.4 2.6
BMW X1 sDrive18i Benzin 2.1 3.3 2.7
BMW 220d Coupé Dizel 2.2 3.2 2.7
Cupra Leon VZ 2.0 TSI Benzin 2.2 3.2 2.7
Hyundai Ioniq 6 (77,4 kWh) Električni 1.8 3.6 2.7
Hyundai Kona 1.6 T-GDI Benzin 2.5 2.9 2.7
Kia XCeed 1.6 T-GDI Benzin 2.5 2.8 2.7
Renault Espace E-Tech Full Hybrid 200 Hibrid 2.2 3.2 2.7
Alfa Romeo Tonale 1.5 VGT 48V-Hybrid Benzin 2.6 3.1 2.8
Dacia Spring Electric 65 Električni 4.1 1.5 2.8
Hyundai Ioniq 5 (77,4 kWh) Električni 1.8 3.7 2.8
Kia Sportage 1.6 CRDI EcoDynamics+ Dizel 2.4 3.2 2.8
Mazda CX-5 e-Skyactiv-G 194 Benzin 2.4 3.3 2.8
Mazda MX-5 Skyactiv-G 184 Benzin 2.7 2.8 2.8
MG Marvel R Electric Električni 2.4 3.3 2.8
Mitsubishi Space Star 1.2 Benzin 4.1 1.5 2.8
Subaru Solterra Električni 2.1 3.6 2.8
Volvo XC40 B3 Benzin 2.2 3.3 2.8
Genesis GV70 Electrified Električni 1.9 3.9 2.9
Mercedes-Benz B 250 Benzin 2.1 3.8 2.9
Nissan X-Trail 1.5 VC-T e-Power Hibrid 2.2 3.6 2.9
Renault Twingo E-tech Electric Električni 4.1 1.7 2.9
Tesla Model Y Maximum Range Električni 2.0 3.5 2.9
VW Arteon Shooting Brake 2.0 TSI OPF Benzin 2.1 3.7 2.9
VW ID. Buzz Pro Električni 2.1 3.7 2.9
BMW 320i Touring Benzin 2.1 3.9 3.0
Ford Galaxy 2.5 Hybrid Hibrid 2.5 3.6 3.0
SsangYong Korando 1.5 GDI-T Benzin 2.7 3.2 3.0
Fiat Panda 1.0 GSE Hybrid Benzin 4.4 1.7 3.1
Mazda CX-60 e-Skyactiv D 200 Dizel 2.2 4.1 3.1
Mercedes-Benz C 300 e T-Modell Hibrid 2.2 4.0 3.1
Mercedes-Benz GLC 220 d Dizel 2.0 4.3 3.2
Subaru BRZ 2.4 Benzin 3.3 3.1 3.2
VW T7 Multivan 2.0 TDI Dizel 2.3 4.1 3.2
Hyundai Staria 2.2 CRDi Dizel 2.5 4.1 3.3
Volvo V90 Cross Country B5 Dizel Dizel 2.1 4.7 3.4
BMW i7 xDrive60 Električni 1.7 5.5 3.6
Mercedes-Benz EQS 580 Električni 1.7 5.5 3.6
Audi Q8 e-tron Sportback 55 Električni 1.9 5.5 3.7
BMW 740d Dizel 1.8 5.5 3.7
VW Nutzfahrzeuge Amarok 3.0 V6 TDI Dizel 2.7 4.6 3.7
Land Rover Range Rover D350 Dizel 2.1 5.5 3.8
Ford Explorer 3.0 EcoBoost Plug-in-Hibrid Hibrid 2,5 5,5 4,0
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.