Kada se pogleda poredak, dominacija francuskog tandema Dacia Sandero i Renault Clio i dalje je neupitna.
Europsko automobilsko tržište u prvoj polovici 2025. godine pokazuje prve znakove usporavanja. Od siječnja do lipnja registrirano je 6,84 milijuna novih vozila, što je pad od 0,3 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Lipanj je donio još izraženiji minus od 4,4 posto. Najteže pogođena tržišta bila su Italija, Belgija i Njemačka, dok je Rumunjska zabilježila dramatičan pad od čak 50 posto.
Unatoč tim turbulencijama, određeni modeli uspijevaju zadržati, pa i povećati svoju popularnost. A kada se pogleda poredak, dominacija francuskog tandema Dacia Sandero i Renault Clio i dalje je neupitna.
Dacia i Renault vode, Tesla u problemima
Na vrhu ljestvice i dalje je Dacia Sandero, model koji zahvaljujući kombinaciji cijene, jednostavnosti i pouzdanosti ostaje prvi izbor za europske kupce. No, Sandero bilježi pad od 11 posto u odnosu na prošlu godinu, što otvara prostor Renault Cliju da mu opasno puše za vrat, s rastom od 7 posto. Clio je u lipnju bio najtraženiji automobil na kontinentu.
Model Y, i dalje najprodavaniji električni automobil u Europi, osjetio je žestok pritisak konkurencije i više nije u Top 10. Tesla je u prvoj polovici godine pala na tržišni udio od samo 1,6 posto, uz pad prodaje od 33 posto. Još zanimljivije, kineski SAIC/MG prvi je put prestigao Teslu u ukupnim isporukama, dok BYD bilježi rast od 91 posto i ulazak u top 25 marki na europskom tržištu.
Gradski automobili i SUV-ovi i dalje najpoželjniji
U poretku dominiraju modeli B-segmenta - gradski auti i SUV-ovi. Peugeot 208 i VW T-Roc zauzeli su treće i četvrto mjesto, dok Golf, nekadašnji europski rekorder, pada na petu poziciju uz osjetan minus od 17 posto. Dobar rezultat ostvario je VW Tiguan, s impresivnim rastom od 28 posto, dok Dacia Duster i Peugeot 2008 nastavljaju privlačiti kupce koji traže pristupačne SUV modele.
Toyota Yaris Cross jedini je strani predstavnik u europskom top 10, a Citroën C3 unatoč padu od 9 posto ostaje u vrhu zahvaljujući povoljnoj cijeni i kompaktnim dimenzijama koje odgovaraju urbanim vozačima.
Elektrifikacija napreduje, ali sporo
Segment električnih vozila zabilježio je novi rekord: po prvi put prodano je više od milijun baterijskih električnih vozila u jednom polugodištu, konkretno 1,19 milijuna, što predstavlja rast od 25 posto u odnosu na lani. No, rast usporava: u lipnju je iznosio tek 15 posto, što sugerira da je tržište ušlo u fazu zrelosti. Električni auti sada čine 17,4 posto svih novih registracija, a najveći udio bilježe nordijske države i Belgija.
Volkswagen grupa drži 28 posto tržišta električnih vozila, dok je Stellantis pao na 11 posto, a BMW osvojio 10,3 posto. Ford i Renault također jačaju prodaju električnih modela, dok kineski proizvođači, iako vodeći u elektrifikaciji, diverzificiraju ponudu kako bi izbjegli utjecaj europskih carina na njihove električne aute.
Stellantis u slobodnom padu
Najveći gubitnik prvog polugodišta je Stellantis. Pad od 8,6 posto gurnuo je ovu grupaciju na tržišni udio od 15,3 posto, najniži od njenog osnutka, no unatoč tome još uvijek drže drugo mjesto po prodaji. Dok Peugeot i Jeep bilježe rast, Fiat, Citroën, Opel i DS ruše ukupne rezultate. S druge strane, Volkswagen grupa ostaje čvrsto na vrhu s rastom od 3 posto, dok trećeplasirana Renault grupa ostvaruje dobar plus od 6 posto zahvaljujući uspjehu Sandera i Clija.
Top 10 najprodavanijih modela u Europi (H1 2025)
1. Dacia Sandero – 128.842 (−11 %)
2. Renault Clio – 122.489 (+7 %)
3. Peugeot 208 – 109.146 (+2 %)
4. Volkswagen T-Roc – 106.118 (−5 %)
5. Volkswagen Golf – 104.162 (−17 %)
6. Volkswagen Tiguan – 97.508 (+28 %)
7. Dacia Duster – 97.188 (+9 %)
8. Peugeot 2008 – 96.378 (+3 %)
9. Citroën C3 – 95.891 (−9 %)
10. Toyota Yaris Cross – 95.513 (−5 %)
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.