Top 10 savjeta koji će vam olakšati kupnju novog automobila i izbjeći eventualne zamke prodavača
Ako namjeravate kupiti automobil, rabljeni ili novi, postoji dilema koji izabrati. Velik je to problem za neiskusne i one kojima automobil odista služi samo kao prijevozno sredstvo od točke A do točke B. Druga je stvar ako ste od onih kojima je automobil statusni simbol, tu se ne bi htjeli miješati. Ima puno onih koji smatraju kako treba poslušati onu dobru staru narodnu koja kaže 'Najbolji auto je novi auto!'.Rekli bismo kako za veliku većinu kupaca taj slogan vrijedi i danas. Naravno, prije kupnje pitajte poznate, prijatelje, rođake... kakve automobile voze i kakvo je njihovo mišljenje, te koje su eventualne kvarove imali. To su najvažniji i najkorisniji savjeti koje možete dobiti, nadasve objektivni, a vrlo vjerojatno kako ćete neke od tih automobila moći i voziti na kraćoj udaljenosti, što je jako važno.
Idući korak je čitanje razno raznih recenzija i testova novih automobila, a kada putem interneta skratite listu na prihvatljiv broj potencijalnih kandidata, uputite se u autosalon, ali oboružajte se strpljenjem i ne budite prenagli i ne odlučujte brzopleto. Sve u miru ispitajte i isprobajte voziti automobile koji su dostupni, i dobro prespavajte, ne samo jednu noć već više njih. Tek hladne glave možete se odlučiti i napraviti pravi izbor. Ovaj put donosimo TOP 10 savjeta koje biste obavezno morali poslušati pri kupnji novog automobila.
1. Kakav automobil trebate?
To možete najbolje sami odrediti, imate li i koliko djece, za što ćete koristiti automobil, gradska vožnja ili dugo putovanje, trebate li velik prtljažnik, želite li imati puno sigurnosne opreme, pasivne i aktivne.... Dakle birajte automobil prema onome što ćete u praksi trebati od njega. Rekli bismo trebate birati automobil po svojoj mjeri.
2. Nemojte potrošiti sav novac koji imate!
Hrvati su poznati po tome kako kupuju najmanje za klasu veći automobil od onog koji si financijski realno mogu priuštiti. Često emocija i želja dovode do toga da se kupi jako skup automobil, te ima i onih koji daju i zadnju raspoloživu lipu samo da dođu do svog metalnog ljubimca. Ostavite si rezerve i da ostane nešto novaca u mjesečnom budžetu, jer ne zaboravite, automobil treba i održavati i to platiti, a isto tako trebate ostaviti nesto novaca sa strane za životne nepredviđene (ne)prilike. Prevelika kreditna rata može uzdrmati ekonomsku stabilnost, a vjerujemo kako ćete se složiti kako voziti auto u starim cipelama nije nimalo cool!
3. Dječje bolesti novih modela
Koliko god su današnji automobili sve moderniji i savršeniji, i oni pate od tzv. 'dječjih bolesti' koje proizvođači previde i potom u sljedećim mjesecima prodaje isprave. Biti pokusni kunić cijena je za zavidne poglede susjeda. Dakle, naš je savjet kupite novi automobil koji je na tržitu barem godinu dana, vrlo je vjerojatno da su sve dječje bolesti u tom roku bile ispravljene.
4. Izbor motora – Dizel ili benzin ili plin?
Ovo premda može izgledati kao velik problem, lako ga je razbistriti. Izbor motora odredite prema stilu vožnje, te relacijama koje svakodnevno prelazite. Izabrati dizelski ili benzinski motor, broj konja u većini slučajeva određuje i potrošnju. Ako radite puno kilometara godišnje preporučujemo dizelski motor, ali njemu je vrlo povoljna alternacija i benzinski motor s pogonom na autoplin. Ako vozite puno manje kilometara uzmite benzinski motor. Servisiranje benzinaca je u svakom slučaju jeftinije od dizelaša ili automobila s pogonom na plin. Dakle ovisno o relacijama, kilometrima koje vozite i cijeni goriva, te naravno nabavnoj cijeni automobila ovisi konačan izbor.
5. Želite opremu, ali doplatom konačna cijena može enormno porasti!
Dobro pogledajte koju serijsku opremu ima automobil. Danas se kao standard uzimaju električni prednji prozori, ABS; ESP, servo volan, te klima uređaj. Ako bilo što doplaćujete s popisa dodatne opreme dobro provjerite koliko konačno košta, jer trebate znati kako proizvođači automobila više zarade na dodatnoj opremi nego na automobilu. Dakle ako trebate, doplatite samo za ono što odista trebate. Dodatni trošak kod kupnje nećete moći dobiti natrag kod eventualne prodaje poslije nekoliko godina.
6. Kupili ili ne navigaciju, multimediju?
Kupiti navigaciju ili multimedijalni sustavi ovisi o vašem afinitetu i naravno ako su na popisu dodatne opreme možete li si to priuštiti s financijske strane. Multimedija nije nešto što je 'must have', a svakako je jako korisno imati bluetooth vezu za hands free telefoniranje tijekom vožnje. Ostale tehnikalije su uglavnom višak koji se rijetko koristi. Ako navigacija nije serijska pogledajte koliko košta, jer se dobra prijenosna može kupiti već od 800 kuna, a i karte koje treba updatati su lakše dostupne. Uz multmediju dolazi i veliki ekran koji možete iskoristiti za kameru za vožnju unatrag, to je sasvim sigurno izvrstan dodatak za koji se isplati doplatiti, ali ako si to možete priuštiti, pa je bolje to imati tvornički nego naknadano ugrađeno.
7. Nije u centimetrima sve
U kupovinu se ne ide s metrom u rukama, osim ako su vam važne dimenzije samog prtljažnika. Prošla su vremena kada je veliki auto bio jamstvo luksuza i sigurnosti. Zbog pola metra duže karoserije u gradu ćete često nervozno lutati u potrazi za parkingom.
8. Provjerite jesu li popusti odista pravi!
Popusti, akcije i pokloni koji se nude zahtijevaju pomno i detaljno proučavanje. Iznenađenja poput kasko police osiguranja koja se može naplatiti samo do određenih iznosa ili jednom godišnje mogu upropastiti uživanje u novom autu. U svakom slučaju pitajte i najsitnije detalje, pa i ono što na papiru piše sitnim slovima. Usporedite ponuđenu cijenu s popustom i popisom opreme s onom u redovitim cjenicima.
9. Bez probne vožnje ne kupujte!
Većina prodajnih auto salona u floti ima testne aute što svakako treba iskoristiti. I najkraća probna vožnja može razbiti iluzije i pomoći da realno sagledate kvalitet automobila i njegove prednosti i mane.
10. Uvažavajte mišljenje supruge
Prepustiti barem izbor boje bračnom partneru je korisno i u većini slučajeva znači izbjeći naknadne kritike svaki put kada se uhvati za kvaku na vratima
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.