Čvrsta karoserija, atraktivan dizajn, visoko podvozje i pogon na sve kotače samo su neke značajke koje svrstavaju ovaj automobil u sami vrh terenskih vozila pick-up
Konačno nam je 'u goste' stiglo terensko vozilo američkoga proizvođača Forda. Nije teško pretpostaviti kako je riječ o Rangeru. U atraktivnom izdanju s opremom Limited i velikim gumama prilagođenim za terenske uvjete ovaj Ford plijeni poglede gdje god se njime pojavili. Već na prvu jasno se može zaključiti kako je stvoren za najviše, ledom okovane vrhove, ali i suncem obasjane pustinje gdje temperature nerijetko dosežu i 50 stupnjeva. Upravo je u takvim uvjetima i testiran, a rezultati su i više nego zadovoljavajući. S godinama je ovaj automobil stjecao status vozila kojemu nijedna vrsta terena nije strana, a sada je to podignuto na još višu razinu voznim svojstvima, dizajnom i tehnologijama.
Vanjski je izgled novoga Rangera zadržao prepoznatljiv robustan, ali moderan stil koji sada prate atraktivna, ali halogena prednja svjetla. No ruku na srce, ipak su malo previše 'jeftina' za ovakav impozantan automobil.
Njegovim se bočnim stranama protežu dvije stepenice, svaka na jednoj strani, koje jasno daju na znanje kako ovo nije samo ušminkano vozilo već je riječ o zaista impresivnome terencu dubokoga gaza. Teretni je prostor multifunkcionalan i prema potrebi može se posve zatvoriti ili otvoriti, a omogućava Fordu nosivost do čak 1077 kg. Cjelokupna nota vanjskog izgleda zaokružena je upečatljivim stražnjim svjetlima i velikim natpisom 'Ranger'. Spomenuti valja i velike 17-inčne kotače s gumama spremnim za vožnju i po najneprohodnijim terenima, bez kojih naravno ovaj veliki auto u suštini ne bi bio to što jeste – surovi terenac.
Da sve ovo ne bi bilo puko recitiranje o dizajnu eksterijera 'pobrinula' se suvremena tehnologija pomoći za vožnju neasfaltiranim putevima. Pa tako valja izdvojiti sigurnosne sustave poput kontrole stabilnosti, pomoći pri naglome kočenju, asistencije pri pokretanju automobila na uzbrdici i vožnji nizbrdo. No tu priči nije kraj – ako se ipak ovakvim autom nađete na sofisticiranim gradskim prometnicama tu su brojni sustavi podrške vozaču, kao što su upozorenje o napuštanju prometne trake i detekcija objekata ispred automobila.
Unutrašnjost je pomalo surova, ali moderna, a uz središnji dodirni zaslon tu je i poludigitalno sučelje za vozača, ispred kojega je volan s integriranim tipkama za upravljanje sustavom infotainmenta.
Ergonomska grijana sjedala potpuno su presvučena kožom, a moguće ih je podesiti u svim smjerovima da bi u svakome trenutku svakomu tipu vozača pružala maksimalnu kontrolu nad vozilom. Tu su i suvereni, takozvani premium sustavi, od kojih valja izdvojiti mogućnost glasovnog upravljanja, spajanje mobitela putem Bluetootha, ali i aplikacija Apple CarPlay, AndroidAuto i AppLink. O lakšemu manevriranju ovim velikim vozilom brinu parkirni senzori sprijeda i straga, uz solidnu kameru za vožnju unatrag.
Pogonski sklop testnoga primjerka sačinjava 2,2-litreni turbodizel sa 160 KS, sparen s ručnim šeststupanjskim mjenjačem i pogonom na sve kotače koji se opcijski može isključiti pa se pogon prebacuje na stražnju osovinu. Tu je i mogućnost skraćenih prijenosnih omjera mjenjača za vožnju na ekstremnim uzbrdicama i skliskim podlogama.
Iako bih mu kao najveću manu izdvojio slabašni agregat, zbog njegova dizajna terenske su mogućnosti na zavidnoj razini pa jedino gdje sam tu slabost primijetio bila je vožnja po otvorenoj cesti. Potrošnja za testa nije prelazila preko 10 litara na 100 kilometara, ali ako uzmemo u obzir kako je riječ o ekstremnim vožnjama s ciljem ispitivanja krajnjih granica, u kontroliranim uvjetima i s ukupnom masom 2209 kilograma to mu svakako ne mogu uzeti kao manu.
Za kraj sam ostavio cijenu koja je ipak za naše tržište prevelika s obzirom na to što je riječ o modelu koji ispod poklopca motora skriva samo 160 KS, a ona je 329.777 kuna.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
EricaDavison
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.