Početna Magazin 298 pregleda

Uskoro neće biti Renault R.S. modela. Ovo je priča o njima

FOTO: Renault

Renault Megane R.S. Ultime, posljednji je model Renaulta koji će nositi R.S. oznaku. Tim povodom donosimo priču o povijesti sportskih Renaulta u kojoj sudjeluje testni vozač koji postavio većinu rekorda

Renault je ovih dana u Hrvatskoj otvorio narudžbe za svoj posljednji R.S. model. Riječ je o Meganeu R.S. Ultime, posljednjem modelu Renaulta koji će nositi ovu oznaku. Tim povodom se testni vozač Laurent Hurgon, koji je s R.S modelima srušio nekoliko rekorda na  Nürburgring osvrnuo se na neke od legendarnih modela Renault Sporta te nam prenio strast prema performansama koja svakodnevno motivira zaposlenike Renault Sporta u Les Ulisu, Renaultovom odjelu koji će se u budućnosti posvetiti marki Alpine. 

Upitate li Laurenta Hurgona je li ikada razmišljao o drugačijoj karijeri, bez oklijevanja će vam reći: „Uživam u svom životu i ne bih ga se odrekao ni sekunde”.

„Sretan sam što sam se sve ove godine imao priliku profesionalno razvijati u Renault Sportu. Biti na mojem mjestu, sudjelovati u razvoju cestovnih automobila visokih performansi, san je mnogih ljubitelja automobila”, dodao je Hurgon.

Spektakularni Spider

Potaknut prodajnim uspjehom modela Clio Williams, Renault Sport razvio je model „W94” koji je iznenadio javnost kada je predstavljen na Ženevskom salonu automobila 1995. godine. Krajnje netipičan cestovni automobil Spider Renault Sport izazvao je pravu senzaciju. Riječ je o roadsteru s dvama sjedalima, aluminijskom šasijom i motorom smještenim u sredini straga. Proizvodio se u Alpineovoj tvornici u Dieppeu od 1995. do 1999. i postavio je temelje budućnosti R.S. odjela. 

Author: Renault foto: Renault

Legendarni sportski Clio

Smjer marke modelom Spider bio je utvrđen te je kasnije primijenjen na brojne modele s beskompromisnim pristupom performansama i užitku u vožnji. Godine 2000., ta je filozofija primijenjena na Clio R.S. koji se temeljio na serijskom modelu Clio 2 i nudio bolje performanse od Clija Williams, s naglaskom na diskretan izgled.

Author: Renault foto: Renault

Modeli Clio 3 i Clio 4 također su predstavljeni u izdanjima s potpisom Renault Sport, iako je najveći trag ostavio zapanjujući Clio V6 koji je predstavljen iste godine kad i Clio 2 R.S. Clio V6 s 230 KS snažnim motorom, ugrađenim u sredinu straga, i izrazito "mišićavim" blatobranima bio je prava senzacija koju nije bilo baš jednostavno voziti. Taj „enfant terrible” postao je predmet žudnje kolekcionara, a njegova se vrijednost danas procjenjuje na oko 100.000 eura!

Author: Renault foto: Renault

Tehnologija iz trkaćih auta

Timovi stručnjaka Renault Sporta ubrzo su se posvetili Méganeu. Kao glavni odgovorni za razvoj različitih modela Megane pod markom Renault Sport, Laurent Hurgon otkrio je nekoliko tajni uspjeha automobila te marke: „Renault Sport stekao je veliko iskustvo u području automobilskih natjecanja, a mi smo to iskustvo stečeno na trkaćim stazama i relijima prenijeli na cestovne modele. Na primjer, hidraulični graničnici kompresije, prvotno ugrađivani u Clio 2 R.S., plod su našeg sudjelovanja u relijima”, rekao je Hurgon.

Author: Renault foto: Renault

Testnog vozača oduševila još jedna tehnološka inovacija: upravljanje svim kotačima. „Kad sam prvi put isprobao tu tehnologiju, bilo mi je kao da iznova otkrivam automobil! Bio je to revolucionaran sustav koji se ugrađivao u svaki Megane R.S.” Među njima je bio i radikalni model R26R: „Taj je automobil za nas označio početak nove ere. Ideja za njegov razvoj bila je jednostavna – samo je trebalo Megane 2 R.S. pretvoriti u trkaći automobil! Uklonili smo stražnju klupu, ugradili prozore od pleksiglasa, ispušni sustav od titanija, poklopac motora od kompozitnog materijala s ugljičnim vlaknima itd.", prisjeća se Hurgon. 

Rekordni Megane

Ta je „raketa” djelomično razvijena na legendarnoj stazi Nürburgring Nordschleife sa 73 zavoja. „Ta je staza savršena za razvoj trkaćeg automobila. Ima sve vrste zavoja: spore, srednje brze, vrlo brze... Vrlo je zahtjevna za automobil, šasiju i dijelove karoserije. Štoviše, predstavlja veliko opterećenje za čitav automobilski sklop! Ondje smo proveli brojna ispitivanja izdržljivosti... I oborili rekorde u kategoriji automobila s prednjim pogonom”, rekao je Hurgon. 

Prvi je rekord postavio Vincent Bayle 2008. za upravljačem modela R26R. Zatim ga je zamijenio Laurent Hurgon koji je postigao tri nova rekorda: 2011. s Meganeom 3 Trophy, 2014. s Meganeom 3 Trophy-R i 2019. s Meganeom 4 Trophy-R.

Author: Renault foto: Renault

„Bila je to nevjerojatna pustolovina, ispunjena pravim timskim duhom. Svi smo se udružili u postizanju zajedničkog cilja. Imao sam nevjerojatnu sreću što sam bio zadnja karika u tom lancu. To je nešto na što sam jako ponosan, privilegija koju nikada neću zaboraviti”, jasan je Hurgon. 

 Rekordi su postavljeni i na drugim, jednako legendarnim trkaćim stazama, kao što su Spa-Francorchamps i Suzuka.

Radeći na razvoju raznih izdanja Meganea, Laurent Hurgon razvio je poseban odnos s dvama modelima: „S R26R, dakako, ali i s Meganeom 4 Trophy R. Taj mi je zadao najviše problema! U pogledu performansi, mogu reći da smo postavili letvicu vrlo, vrlo visoko – njegov nas je razvoj u cijelosti zaokupio. Bio je to jedini automobil s kojim sam morao odvoziti drugi krug dok sam pokušavao oboriti rekord na Nürburgringu”, otkrio je Hurgon. 

Budući da je Renault Sport Cars 1. svibnja 2021. postao Alpine Cars, Megane R.S. Ultime posljednja je serija s oznakom R.S. U tu posebnu seriju, predstavljenu u siječnju 2023., utkana je sva stručnost odjela Renault Sport, uključujući neovisni prednji ovjes, spuštenu šasiju Cup, hidraulične graničnike kompresije i sustav upravljanja četirima kotačima 4CONTROL. Proizvedena je u 1976 numeriranih primjeraka (kao posveta godini osnutka Renault Sporta) koji nose posebne oznake s potpisom Laurenta Hurgona.

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.