Cilj stvaranja svakoga novog automobila je ponuditi nešto što drugi proizvođač nema, ali nažalost vrlo često taj plan ne pođe za rukom, što zbog tehnologije, što zbog problema na tržištu...
Mnogi proizvođači automobila su oduvijek pokušavali stvoriti revolucionarne motore i dok su neki bili iznimno uspješni, neki su se prilično kvarili i teško ih je bilo održavati. Stoga smo odlučili napraviti popis motora koji su jako dobro izgledali 'na papiru', ali u stvarnosti se nikada nisu proslavili.
Chryslerov mlazni motor Turbine
Početkom 60-ih godina prošloga stoljeća Chrysler je proizveo model Turbine. Pokretao ga je mlazni motor iz aviona, koji je radio na skoro sva moguća goriva - dizel, benzin, metanol, kerozin, biljno ulje... No koliko god bio obećavajući, motor je zvučao poput glasnog usisavača te zbog turbina nije bilo puno mjesta za putnike straga. Također, Turbine nije radio na većim nadmorskim visinama tako da je Chrysler brzo odustao od daljnje proizvodnje.
Audijev V12 TDI
Prvi turbodizelski motor V12 je razvio Audi za vlastite bolide u utrkama 24 sata Le Mansa. Nakon velike uspješnice na utrkama, Audi je htio napraviti i verziju motora koja bi se ugrađivala u cestovne automobile pa je razvio 6,0-litreni V12 TDI. Motor je stvarao 500 konjskih snaga i 1000 Nm okretnoga momenta i bio savršen za veliki SUV Q7. No nakon četiri godine proizvodnje Audi je povukao taj motor iz ponude, jer je puno trošio, bio težak za održavanje, a teško bi zadovoljio ekološke norme.
Wankelov (rotacijski) motor
Felix Wankel je početkom 60-ih godina prošloga stoljeća sinula ideja o motoru koji bi se potpuno razlikovao od drugih. Iako su prvi pokušaji u NSU-u bili neuspješni, Mazda je taj motor uzela u svoje ruke pa ga proslavila diljem svijeta. Rotacijski motor je bio vrlo lagan, malen i uz turbopunjače je mogao stvoriti puno snage. Nažalost, trošio je puno goriva i ulja, a i prilično brzo su se trošile komponente. Tako je Mazda, nakon modela RX-8, povukla rotacijske motore iz ponude, ali s obećanjem da će ih jednog dana vratiti bolje nego ikada.
BRM H16
British Racing Motors je razvio motor sa 16 cilindara, koji zapravo spaja dva 'ravna' 1,5-litrena motora V8 te razvija 600 konjskih snaga. Motor koristi samo jednu radilicu na koju se spajaju cilindrim, a uz njih je 'ugurana' i mjenjačka kutija.
Volkswagen W8
Volkswagen je poznat po korištenju čudnih, ali briljantnih dizajna motora, a W8 nije bio iznimka. Koristeći neke dijelove motora VR5 i VR6, W8 je bio kompaktan 4-litreni motor koji je najbolje opisan kao motor V8 koji je nastao spajanjem dvaju motora V4, a koristi samo jednu radilicu. Ugrađivao je u Volkswagen Passat od 2001. do 2004. godine, ali s obzirom na to da se u novoj generaciji Passata mijenjao položaj motora, W8 je jednostavno bio prevelik da bi se ugradio transverzalno pa je 3,6-litreni VR6 zamijenio taj slavni motor.
Cizeta V16T
Osnivači ove talijanske marke su svojim superautomobilom htjeli nadmašiti Lamborghini pa su stvorili dotada neviđen motor. Inženjeri su spojili dvije V8-ice, između njih ugradili mjenjačku kutiju te tako stvorili 6,0-litreni motor sa 16 cilindara postavljenih u konstrukciju V. Da bi stvar bila bolja, ovaj motor sa 560 konjskih snaga je središnje smješten transverzalno pa je straga ostavio puno prostora, ali ga je bilo skoro nemoguće servisirati.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.