Na više od 95 lokacija Zagreba vrebaju kamere koje za sada mogu samo zbog krivog parkiranja dnevno uloviti na djelu i tisuću prijestupnika. Video nadzor za sada nas amnestira od ostalih prometnih prekršaja
Samo na području glavnog grada u funkciji je više od 280 nadzornih kamera na više od 95 lokacija... Svake godine cilj je postaviti najmanje 60 kamera na dvadeset novih lokacija i tako dok se ne pokrije svaki kutak grada. Sve je izglednije da će istim putem ići i ostali veći hrvatski gradovi. Kamere koje služe prometnim redarima razmještene su i u nekim drugim dijelovima Hrvatske, ali nigdje tako sustavno i osmišljeno kao u Zagrebu. U ovećem multimedijalnom prekršajnom uredu svakodnevno suvremeni redari "printaju" fotografije sa snimki na kojima su dijagnosticirali prekršitelje. Dio je to tima komunalnih redara koje smo inače navikli vidjeti na ulicama, trgovima, parkiralištima, samo što oni ne troše potplate cipela, već budno gledaju u monitore, usmjeravaju kamere, bilježe svaki, pa i najmanji prekršaj te pišu i šalju kazne.
To im je omogućio zakonodavac, a kako stvari stoje nije daleko dan kad će kamere početi koristiti i protiv svih koji voze prebrzo, ne staju na obilježenom pješačkom prijelazu, prolaze kroz crveno... Za sad, nadzorne kamere koriste samo prometni redari koji mogu pratiti krivo parkirana vozila 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu...! Ponekad se samo u jednom danu ispiše i tisuću kazni za pogrešno parkiranje, a iz središnje nadzorne sobe stižu i ekspresni nalozi za dizenje paukom. Dobro za gradski proračun – loše za vozače.
Na sustav nadzora spojena je i služba za hitne intervencije i MUP RH, no dok sustav naplate kazni od strane MUP-a bude u funkciji prekršaji u prometu se ne registriraju.
Mate Kraljević, pomoćnik pročelnika iz Gradskog sektora za komunalno i prometno redarstvo tvrdi da je takva praksa uobičajena u svijetu. Svojevremeno je za vrijeme boravka u Londonu i po uzoru na tu globalnu metropolu, došao na ideju da bi i Zagreb trebao dobiti video nadzor. Glavni cilj bio je uvesti reda na nogostupima, u pješačkim zonama, ali i na prometnicama. Mate Kraljević ističe da se u Zagrebu povećala kultura parkiranja, da je promet postao protočniji, a ulice sigurnije. Tvrvi i da su zahvaljujući nadzornim kamerama uhvaćeni i mnogi prekršitelji kaznenih i krivičnih djela koja nemaju veze s prometom.
Mate Kraljević proveo nas je kroz dobro čuvanu prostoriju za nadzor, u koju je zbog sigurnosnih razloga zabranjen ulaz. U njoj se na dežurstvima izmjenjuju prometni redari. Najviše je posla u vršnim satima, za vrijeme dolaska i odlaska na posao, a slično zna biti i za vrijeme subotnjeg odlaska na gradske tržnice. Redari koji prate svaki naš potez toleriraju zaustavljanje vozila na nedozvoljenom mjestu od tri do pet minuta. Iznimka su vozila koja ne ostave metar prostira za pješake, za koje se procjeni da su zaustavljena na opasnom mjestu, ili su pak na stajalištu autobusa, tramvaja ili na zebri.
Udar po džepu osjetili su brojni vozači u Zagrebu kojima je na kućnu adresu stigla kazna za pogrešno parkiranje, no za sada još uživamo priličnu slobodu u prometu. Naime, osim službe za hitne intervencije, na sustav nadzora spojen je i MUP RH, no za sada se prekršaji u prometu ne registriraju. Kad sustav naplate kazni od strane MUP-a bude u funkciji, otvorit će se novo poglavlje o distopiji društva i subverziji pojedinca.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.