Dostizanje WLTP brojki je izuzetno teško za električne automobile i u idealnim vremenskim uvjetima, pa je razumljivo da su na testu pri temperaturama koje su se kretale između -3 i 7 stupnjeva zabilježene mnogo manje vrijednosti
Poznata je činjenica da električni automobili imaju problema s dosegom zimi, odnosno na niskim temperaturama. Kako temperature padaju tako se dosezi automobila smanjuju, prvenstveno zbog gubitka energije u bateriji, njenog zagrijavanja i grijanja kabine. No na neke električne automobile to utječe puno manje od drugih, pokazao je najnoviji test iz Norveške.
Dvaput godišnje, ljeti i zimi, Norveško automobilsko udruženje NAF i norveški automobilistički magazin Motor organiziraju test električnih automobila u stvarnim uvjetima kako bi provjerili velik dio ponude električnih automobila dostupnih kupcima automobila u Norveškoj, državi s uvjerljivo najvećim udjelom električnih automobila u prodaji. Zimski test je ponovo otkrio veliku boljku električnih automobila na niskim temperaturama, ali i otkrio da na neke modele one jako malo utječu.
Od 24 testiranih automobila njih 17 ima deklarirani WLTP doseg od 500 kilometara, no samo dva automobila su na testu uspjela ostvariti realan doseg veći od 500 kilometara. Niti jedan auto nije ostvario deklarirani doseg, a minusi u odnosu na njega su se kretali između 5 i 32 posto.
Dostizanje WLTP brojki je izuzetno teško za električne automobile i u idealnim vremenskim uvjetima, pa je razumljivo da su na testu pri temperaturama koje su se kretale između -3 i 7 stupnjeva zabilježene mnogo manje vrijednosti. Naprimjer Teslin Model 3 je bio jedan od onih koji je u stvarnosti uspio priječi više od 500 kilometara, konkretno 531 km no to je mnogo manje od deklarirane vrijednosti od 702 km. Ranjivim se pokazao i Peugeotov E-3008 koji je prešao 347 kilometara umjesto 510.
S druge strane neki auti su ugodno iznenadili. Na primjer Polestar 3 je ostvario realni doseg od 531 km, samo 29 km, odnosno 5 posto manje od deklariranog dosega.
Zimski test dosega električnih auta (u kolonama su redom naziv modela, kapacitete baterije, WLTP doseg, realni zimski doseg i odstupanje od WLTP vrijednosti):
Polestar 3 107 kWh/560 km/531 km/-5%
BYD Tang 108,8 kWh/530 km/482 km/-9%
Mini Countryman 64,6 kWh/399 km/355 km/-11%
Lotus Emeya 98,9 kWh/500 km/436 km/-13%
BYD Sealion 7 91,3 kWh/502 km/436 km/-13%
Mercedes-Benz G-klasa 116 kW/h/443 km/381 km/-14%
Kia EV3 81,4 kWh/590 km/499 km/-15%
Porsche Taycan 97 kWh/592 km/499 km/-16%
BYD Seal U 87 kWh/500 km/421 km/-16%
Hongqi EHS7 103,5 kWh/540 km/452 km/-16%
Smart #3 62 kWh/415 km/346 km/-17%
Ford Explorer EV 79 kWh/525 km/437 km/-17%
NIO EL8 90 kWh/503 km/412 km/-18%
Hyundai Ioniq 5 80 kW/h/546 km/436 km/-20%
BMW i5 Touring 81,2 kWh/497 km/392 km/-21%
Volvo EX30 64,5 kWh/472 km/371 km/-21%
Audi Q6 e-tron 95 kWh/616 km/481 km/-22%
Xpeng G6 87,5 kWh/550 km/430 km/-22%
Porsche Macan 95 kWh/552 km/429 km/-22%
Volkswagen ID.7 GTX Tourer 86 kWh/571 km/440 km/-23%
Tesla Model 3 82 kWh/702 km/531 km/-24%
Peugeot E-5008 73 kWh/488 km/361 km/-26%
Voyah Dream 108,7 kWh/482 km/344 km/-29%
Peugeot E-3008 73 kWh/510 km/347 km/-32%
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.