Motocikli su, još od svojih početaka bili vozilo za vozače pune avanturističkoga duha, hrabrosti i adrenalina. U više od stotinu godina povijesti tih vozila na dvama kotačima promijenilo se bezbroj modela i različitih tehnologija, a ponajviše dizajna, no ovih je deset motocikala, što tehnološkom revolucijom, što popularnošću, obilježilo vašu i našu povijest...
Kawasaki GPZ750 Turbo (1983.)
Bio je jedan od najuzbudljivijih motocikala spočetka osamdesetih godina prošloga stoljeća, najpoznatiji član tzv. turbo-ere motocikala, odnosno razdoblja korištenja agregata s turbopunjačima u motociklima. Ovaj kultni Kawasaki pokretao je 738-kubični četverocilindrični i četverotaktni agregat koji je koristio Hitachijev turbopunjač HT-10B, a razvijao je za tadašnje razmjere velikih 112 KS. Proizvodio se od 1983. do 1985. godine.
Honda CB750 Four (1969.)
Honda ga je proizvodila duge 34 godine, sve do 2003. U to vrijeme postao je jedan od najlegendarnijih i najpopularnijih motocikala ikada, a taj epitet zaslužio je svojom pouzdanošću, sportskim 'karakterom' i maksimalnom brzinom 201 km/h. Također, ovo je prvi motocikl koji su brojni stručnjaci prozvali pretečom današnjih supersportskih motocikala. Takozvana 'forka' iz 736 kubika i 4 redna cilindra razvijala je 68 KS. Agregat je bio zrakom hlađen i gotovo neuništiv, a originalni koncept potekao je iz trkaćih Hondinih motocikala iz doba Drugog svjetskog rata. U duge 34 godine proizvedeno je nevjerojatnih 400.000 primjeraka.
Jawa 350 (1973.)
Iako su prvi modeli Jawe 350 proizvedeni početkom 1930-ih, najveću popularnost ovaj motocikl stekao je mnogo poslije, a bio je popularan zbog izrazito povoljne cijene, jednostavnog i robusnoga dizajna, dvocilindričnoga dvotaktnog motora i četverobrzinskog mjenjača. Ovaj češki motocikl bio je izrazito popularan u državama istočnog bloka, a ponajviše u Čehoslovačkoj te u Jugoslaviji, upravo jer je bio jedan od svega nekoliko dostupnih motocikala na tržištu.
Aprilia AF1 125 (1987.)
Nastao je kao talijanska cestovna verzija dvotaktnih trkaćih motocikala iz klasa 125 i 250cc s kraja osamdesetih godina. Ova Aprilia ujedno je bila preteča modela RS 125 te je zauvijek promijenila klasu malenih sportskih dvotaktnih motocikala. Pokretao ju je agregat s dva takta i jednim cilindrom, koji je razvijao oko 18 KS, a prva verzija također se 'dičila' stražnjom mono-vilicom te diskovima naprijed i straga.
Ducati 916 (1994.)
Možda je tijekom povijesti bilo inovativnijih, kvalitetnijih i bržih motocikala, no ovaj legendarni Ducati na ovaj je popis došao zbog toga što je jednostavno – lijep. Talijanski dizajner Massimo Tamburini ovim je motociklom promijenio svijet i postavio standard kako bi sportski motocikl trebao izgledati. Ducati 916 bio je lijep, brz i nadasve – uspješan. Pokretao ga je agregat s 916 kubika i dvama cilindrima u V rasporedu, koji je razvijao 114 KS. Bio je ikona '90-ih godina XX. stoljeća, a u svjetskom Superbike prvenstvu osvojio je čak sedam titula konstuktorskog svjetskoga prvaka, s Fogartyjem, Corserom, Edwardsom i Baylissom.
Harley-Davidson V-Twin (1909.)
Smatra se legendom iz nekoliko razloga. Prvo, konstruiran je tek na početku XX. stoljeća s tada nezamislivo inovativnom tehnologijom. Drugi razlog je što je bio prvi motocikl s agregatom V2. Dva cilindra u rasporedu slova v prvi je na motociklu primijenio upravo američki Harley-Davidson, a u ovome prvom modelu nalazio se agregat s 883 kubika i oko 7 KS. Mogao je postići brzinu 100 km/h. Da, 100 na sat 1909. godine!
BMW R1200GS (2004.)
Ovaj njemački motocikl sinonim je za neuništivo, robusno i svestrano vozilo na dvama kotačima. BMW-ov GS najprodavaniji je motocikl koji su Bavarci ikada proizveli, a planetarnu popularnost stekao je upravo zbog svojih voznih karakteristika. Iako je težak, masivan i nije prebrz, R1200 GS će vas odvesti na drugi kraj svijeta, doslovno. Mnogi su se vozači njime uputili na tisuće kilometara duga putovanja, a GS nikada nije razočarao. Godinama prije modela 1200, koji je na tržište stigao 2004., BMW je proizvodio i verzije s manje kubika (1150, 1100), no tek je ovaj motocikl stekao zasluženu slavu. Pokretao ga je dvocilindrični agregat boxer s 1170 kubika i 100 KS, a danas razvija čak i više od 120 KS.
Suzuki GSX-R 750 (1985.)
Prvi sportski motocikli spočetka sedamdesetih godina prošloga stoljeća bili su kruti, teški i sa slabim kočnicama te mekanim ovjesima, no ovaj je motocikl sve promijenio zauvijek. Suzukijev 'grbavac' predstavljen je davne 1985. kao prvi supersportski motocikl ikada, s pravim aluminijskim laganim okvirom, aerodinamičnim plastikama te uljem hlađenim agregatom s 4 redna cilindra sa 750 kubika i 106 KS. Bio je baziran uvelike na Suzukijevu trkaćem motociklu XR41, koji je godinama prije osvajao brojna prvenstva diljem svijeta. Ovaj prvi GSX-R je do danas postao legendom i s pravom stekao titulu jednog od najvažnijih i najpoznatijih motocikala u povijesti.
Yamaha YZF-R1 (1998.)
Vjerojatno je najpoznatiji supersportski motocikl u posljednje vrijeme i općenito u XXI. stoljeću, a prva njegova verzija na ceste je stigla još 1998. godine. Iz tisuću kubika i s četirima rednim cilindrima, prva verzija Yamahe R1 razvijala je oko 150 KS, a performanse su oduševile svijet. Od 0 do 100 km/h Yamaha R1 ubrzavala je 2,96 sekundi, a maksimalno je jurila 270 kilometara na sat. Osim modela YZF-R1, godinu poslije Yamaha je predstavila i model za klasu do 600 kubika - YZF-R6.
Suzuki Hayabusa (1999.)
O ovome motociklu ne treba se previše govoriti. Hayabusa je istinski Suzukijev dragulj koji je nastao iz samo jednoga razloga – brzine. Puni mu je naziv GSX-R 1300 Hayabusa. Odmah nakonpo izlasku pojurila je između 303 i 312 km/h. Točna brojka nikad se nije saznala, a nove verzije Hayabuse bile su najčešće 'limitirane' na magičnu brojku 300 km/h. Prva generacije ovoga Suzukija razvijala je 173 KS iz 1299 kubika i četiriju rednih cilindara.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
makka
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.