Supersportski mješanac spoj je digitalne i mehaničke tehnologije, a Dottoreova iskustva iz MotoGP-a učinili su ikonu od ionako najpoželjnijeg cestovnog motocikla
Kad Dottore Valentino Rossi sudjeluje u nekom projektu uspjeh je zajamčen! Deveterostruki svjetski prvak bio je važna karika pri kreiranju nasljednice supersportske Yamahe R1. Punih šest godina čekali su fanovi ove japanske kompanije novu izvedbu i ne samo oni, već i svi istinski zaljubljenici u takozvanu R klasu. Osim tradicije, provjerene recepture, filingranske tehnologije, ubojitih voznih karakteristika, japanske preciznosti i pedantnosti, dobro su došli i savjeti koje je najuspješniji motociklista svih vremena prenosio sa staze konstruktorima, inženjerima, mehaničarima, dizajnerima, manegerima...
Rezultat je fascinantan, a imali smo ga priliku izbliza upoznati na čuvenoj australskoj stazi Eeastern Creek. I kako najjednostavnije okarakterizirati tehnološki unaprijeđeni japanski supersportski stroj? Um caruje, a snaga klade valja! Možda se upravo u ovoj rečenici zrcali srž nove Yamahe R1 kojoj je sad pridodano u nastavku imena i slovo M. Nova je R1 mješanac između digitalne i mehaničke tehnologije. Korištenje digitalne tehnologije iz MotoGP-a korak je naprijed u upotrebi suvremene tehnologije kod cestovnih motocikala.
Serijski ugrađen IMU (Inertial Measurement Unit) uz pomoć tri žiroskopa bilježi kretanje u svim smjerovima, gore-dolje, lijevo desno i naprijed-nazad, pri čemu vozač ima trodimenzionalni nadzor nad motociklom. Elektronika 125 puta u sekundi analizira podatke te preko također novog CAN sistema (Controller Area Network), nadzire ponašanje nove R1 u vožnji. Prema tim podacima upravlja paljenjem i ubrizgavanjem goriva, SCS-om (Slide Control System) te Traction Controlom. Ali to nije sve! Nadzire i tzv. Front Lift System koji kontrolira odizanje prednjeg kotača od podloge, a tu je i Launch Control System za bolji start te Quick Shifter za promjene brzina bez upotrebe spojke.
Tehničke karakteristike | |
YAMAHA R1/M | |
motor | četveroccilindarski, četverotaktni, hlađen tekućinom, 4 ventila po cilindru, klipnjače od titana |
obujam | 998 ccm |
snaga | 200 KS pri 13.500/min |
moment | 112,4 Nm pri 11.500/min |
međuosovinski razmak | 1405 mm |
maks.brzina | 299 km/h |
spremnik goriva | 17 l |
kočnice | sprijeda disk 320 mm, četverostruka čeljust, straga disk 220 mm i jednostruka čeljust, ABS serijski |
okvir | aluminijski Deltabox |
ovjes |
sprijeda teleskopske vilice KYB 43 mm, straga prilagodljivi amortizeri |
gume |
sprijeda 120/70-17, straga 190/55-17 |
masa | 199 kg |
cijena | 163.000 kuna |
Nakon prvog kruga po trkalištu, i zagrijavanja, bili smo prepušteni sami sebi kroz dvadeset minutne testne vožnje. Prianjanje motocikla na Bridgestonovim RS10R gumama bilo je odlično. U prvom brzom zavoju poslije startno – ciljne ravnine, uvjerili smo se u vozne karakteristike, a još smo bolje utvrdili gradivo kad je poslije njega došla kombinacija oštrih zavoja sa snažnim kočenjima. Tu nam je od pomoći bio još jedan sustav, Unified Brake System, sportska inačica ABS-a. Kad smo na izlazu iz poslijednjeg oštrog zavoja, odvrnuli ručicu gasa, prednji je kotač ostao na asfaltu, a motocikl je vrtio brojeve LCD pokazivača brzine kao da je pokvaren. Da, paket elektronike djeluje! Motociklizam je napokon zakoračio u digitalno doba-htjeli mi to ili ne.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.