Dok se mat-crveni koncept vozi ulicama Londona uz pratnju Bugattija, Ferrarija i Rolls-Roycea, iz sjedišta JLR-a stiže potvrda da je šef dizajna Gerry McGovern dobio izvanredni otkaz
Jaguar kao da je ostao zarobljen u vremenu. Dok konkurencija izbacuje nove platforme, baterije, pogone i kompletne modele, britanska marka punih godinu dana nakon premijere svojeg koncepta Type 00 sada predstavlja - novu boju. Auto je predstavljen u prosincu prošle godine, kao najava za novi serijski Jaguar "koji će promijeniti sve" i koji bi trebao stići krajem ove godine i od kojeg, za sada nema ni traga ni glasa. Da bi tragedija oko Jaguara bila još veća sve to se događa u tjednu kad je Jaguar iznenada smijenio čovjeka koji je taj isti koncept potpisao. Ako postoji ilustracija kreativnog kaosa, onda je situacija u Jaguaru prilično vjerna slika toga.
Type 00 je prošle godine trebao biti hrabri znak novog početka. Električni grand tourer koji će Jaguar ponovno približiti Bentleyju i Rolls-Royceu. Umjesto toga, postao je simbol projekta koji ne miče s mjesta. Od premijere u Miami Pink boji, prebojan je u London Blue, pa u French Ultramarine, a sada stiže i četvrta varijanta, London Red, mat nijansa crvene inspirirana viktorijanskim ciglama Kensingtona. Novih tehničkih detalja, promjena u dizajnu ni ičega konkretnijeg nema. Samo nova boja.
Još je bizarniji tajming. Dok se mat-crveni koncept vozi ulicama Londona uz pratnju Bugattija, Ferrarija i Rolls-Roycea, iz sjedišta JLR-a stiže potvrda da je šef dizajna Gerry McGovern dobio izvanredni otkaz, o čemu smo ranije i pisali. Čovjek koji je definirao moderni Land Rover, obnovio Defender i vodio Jaguarov redizajn, navodno je ispraćen iz zgrade, što govori o tome da se u središtu JLR-a možda odvijala prava mala drama.
Jaguar se tako nalazi u paradoksalnoj situaciji, najavljuje radikalni zaokret, ali za sada ne pokazuje ništa. Rebranding reklama sa sloganima bez automobila izazvala je čuđenje i izrugivanje, jednako kao i odluka da se prvi javni nastup Typea 00 odradi u kričavoj ružičastoj. Koncept je pritom i dalje vizualno kontroverzan, nema stražnjeg stakla, proporcije su ekstremne, a dizajn dijeli publiku na oduševljene i zgranute.
I dok je prototipovi budućeg serijskog modela upućuju da će zadržati osnovne proporcije koncepta, stvarnost je neumoljiva. Do sada nismo vidjeli funkcionalan interijer, tehničke podatke ni dokaz da je Jaguar blizu proizvodnje automobila koji bi trebao ponovo pokrenuti marku koja više ne proizvodi ništa osim završnih serija SUV-a F-Pace.
Hoće li se Jaguar uspjeti izvući iz ove neugodne epizode? To trenutačno izgleda kao najveći izazov u modernoj povijesti brenda. Preživjeli su propale V12 projekte, Fordovu eru, pad Diesela i stagnaciju XF-a i XE-a, ali nikada nisu ušli u električnu budućnost s ovako tankim dokazima da su spremni. Jaguar ima izuzetno bogatu povijest i globalnu prepoznatljivost, no ako se razvoj ne ubrza, a kaos u tvrtki ne završi, lako bi se moglo dogoditi da ga konkurencija zauvijek ostavi iza sebe.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.