Čelni ljudi Forda su ostali u šoku koliko je brzo Kina sustigla i, u mnogim slučajevima, prestigla zapadne proizvođače automobila
Prije samo nekoliko godina, teško da bi bilo koji stručnjak iz industrije mogao predvidjeti da će kineski proizvođači automobila redovito predstavljati neke od najprivlačnijih i tehnološki najnaprednijih električnih vozila na tržištu. Pa ipak, upravo se to događa. Ova stvarnost pogodila je i izvršnog direktora Forda Jima Farleya i financijskog direktora Johna Lawlera prošle godine, ostavivši ih u šoku koliko je brzo Kina sustigla i, u mnogim slučajevima, prestigla zapadne proizvođače automobila.
Ford je godinama bio snažno prisutan u Kini , a početkom 2023. Farley i Lawler odletjeli su u Kinu kako bi isprobali električni SUV tvrtke Changan Automobile, lokalne tvrtke s kojom Ford ima zajedničko ulaganje. Nedavna priča iz The Wall Street Journala kaže da je Farley sjeo za volan, a Lawler je bio na suvozačevom mjestu. Oboje su bili jako impresionirani onim što su otkrili.
Izvršni direktor Forda Jim Farley
"Jime, ovo više nije kao prije", rekao je Lawler navodno izvršnom direktoru Forda. "Ovi momci su ispred nas." U publikaciji se ne spominje konkretan model Changana koji je dvojac vozio, ali je očito bio dovoljno impresivan da je Farley rekao članu uprave Forda i bivšem izvršnom direktoru Goldman Sachsa Johnu Thorntonu da je "ovo egzistencijalna prijetnja", stoji u izvješću WSJ-a .
Carine na električna vozila kineske proizvodnje trebale bi donekle pomoći da se Ford u SAD-u, ali i u Europi zaštiti od vala električnih automobila koji se pojavljuju s Istoka. Međutim, unatoč tome što zna koliko su dobri automobili u Kini postali, Ford još uvijek oprezno pristupa svom širenju u industriju električnih automobila.
Početkom srpnja, Farley je rekao da će marka biti spremna lansirati električni model od 30.000 dolara do početka 2027. Ovo manje vozilo dizajnirano je da se natječe s uvjerljivim alternativama izvan Kine i trebalo bi biti profitabilno za marku. Dok je rad na ovom novom modelu u tijeku, Ford je smanjio neke od svojih električnih ambicija.
U srpnju su tako priznali da planovi za potpuni prelazak na struju u Europi do 2030. više nisu izvedivi, te će nastaviti prodavati modele s pogonom na unutarnje izgaranje, hibride i baterijska električna vozila na tržištu Europe. U kolovozu je Ford odustao od planova za električni SUV s tri reda sjedala koji je trebao ući u proizvodnju 2025. godine. Veliki električni pick-up kamionet također je odgođen s 2025. na 2027. godinu.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.