Početna Novosti 592 pregleda

Direktori Forda nakon vožnje kineskog auta: 'Oni su ispred nas'

FOTO: Rabecca Cook/Reuters/PIXSELL

Čelni ljudi Forda su ostali u šoku koliko je brzo Kina sustigla i, u mnogim slučajevima, prestigla zapadne proizvođače automobila

Prije samo nekoliko godina, teško da bi bilo koji stručnjak iz industrije mogao predvidjeti da će kineski proizvođači automobila redovito predstavljati neke od najprivlačnijih i tehnološki najnaprednijih električnih vozila na tržištu. Pa ipak, upravo se to događa. Ova stvarnost pogodila je i izvršnog direktora Forda Jima Farleya i financijskog direktora Johna Lawlera prošle godine, ostavivši ih u šoku koliko je brzo Kina sustigla i, u mnogim slučajevima, prestigla zapadne proizvođače automobila.

Ford je godinama bio snažno prisutan u Kini , a početkom 2023. Farley i Lawler odletjeli su u Kinu kako bi isprobali električni SUV tvrtke Changan Automobile, lokalne tvrtke s kojom Ford ima zajedničko ulaganje. Nedavna priča iz The Wall Street Journala kaže da je Farley sjeo za volan, a Lawler je bio na suvozačevom mjestu. Oboje su bili jako impresionirani onim što su otkrili.

Author: Rabecca Cook/Reuters/PIXSELL foto: Rabecca Cook/Reuters/PIXSELL Izvršni direktor Forda Jim Farley 

"Jime, ovo više nije kao prije", rekao je Lawler navodno izvršnom direktoru Forda. "Ovi momci su ispred nas." U publikaciji se ne spominje konkretan model Changana koji je dvojac vozio, ali je očito bio dovoljno impresivan da je Farley rekao članu uprave Forda i bivšem izvršnom direktoru Goldman Sachsa Johnu Thorntonu da je "ovo egzistencijalna prijetnja", stoji u izvješću WSJ-a .

Carine na električna vozila kineske proizvodnje trebale bi donekle pomoći da se Ford u SAD-u, ali i u Europi zaštiti od vala električnih automobila koji se pojavljuju s Istoka. Međutim, unatoč tome što zna koliko su dobri automobili u Kini postali, Ford još uvijek oprezno pristupa svom širenju u industriju električnih automobila.

Author: Ford foto: Ford

Početkom srpnja, Farley je rekao da će marka biti spremna lansirati električni model od 30.000 dolara do početka 2027. Ovo manje vozilo dizajnirano je da se natječe s uvjerljivim alternativama izvan Kine i trebalo bi biti profitabilno za marku. Dok je rad na ovom novom modelu u tijeku, Ford je smanjio neke od svojih električnih ambicija.

U srpnju su tako priznali da planovi za potpuni prelazak na struju u Europi do 2030. više nisu izvedivi, te će nastaviti prodavati modele s pogonom na unutarnje izgaranje, hibride i baterijska električna vozila na tržištu Europe. U kolovozu je Ford odustao od planova za električni SUV s tri reda sjedala koji je trebao ući u proizvodnju 2025. godine. Veliki električni pick-up kamionet također je odgođen s 2025. na 2027. godinu. 
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.