Temerario je definitivno osjetno ispred svojih konkurenata: Ferrarija 296 GTB i McLarena Arture
Lamborghini je u petak predstavio Temerario: svoj novi superautomobil koji je zamijenio izuzetno uspješni Huracán. Temerario je plug-in hibrid, pa sada tri najpoznatija proizvođača superautomobila na svijetu: Lamborghini, Ferrari i McLaren imaju svojeg hibridnog predstavnika kojim se pokušavaju natjecati za naklonost superbogatih kupaca.
Jasno da će uskoro netko usporediti ova tri automobila u praksi, no teoretsku usporedbu možemo napraviti već sada, a po njoj je Temerario definitivno osjetno ispred svojih konkurenata: Ferrarija 296 GTB i McLarena Arture
Novi "Baby Lambo" (iako taj izraz nije previše točan jer Urus je definitivno "skromniji model", a 920 KS je ogromna snaga) možda više nema legendarni atmosferski V10, ali je umjesto toga dobio nešto podjednako ludo: 4-litreni V8 biturbo koji je jedini motor ove vrste u cestovnom automobilu koji je u stanju zavrtjeti se do 10.000 okretaja!
Ferrari i McLaren imaju isti koncept, ali definitivno manje emocionalne i manje snažne motore. Oba koriste 3-litreni biturbo V6 koji se vrti do 8500 okretaja u minuti. Osim manjeg broja cilindra i manjeg broja okretaja ovi motori su i osjetno slabiji od Lamborghinijevog V8 koji razvija 800 KS. Ferrarijev motor, naime ima 663 KS, a McLarenov 585 KS.
I kada pogledamo ukupnu snagu hibridnog pogonskog sklopa Lamborghini pruža daleko najviše. Njegov sustav s tri električna motora i V8 razvija ukupno 920 KS, u odnosu na 830 KS u Ferrariju i "samo" 680 KS u McLarenu. Mao rezultat toga, najbrži je i po "pravocrtnim performansama". Temerario do 100 km/h ubrza za 2,7 sekundi i postiže 340 km/h. 296 GTB-u do 100 km/h treba 2,9 sekundi, a maksimalna brzina je 330 km/h, dok Artura sprint obavlja za 3,0 sekundi i postiže 330 km/h.
Iako Lamborghini nije objavio maksimalni okretni moment sustava, jasno je da i po tome "šiša konkurenciju". Naime samo njegov benzinac ima 730 Nm, dok se Ferrari i McLaren moraju zadovoljiti s maksimalnim okretnim momentom čitavog sustava od 740 Nm, odnosno 720 Nm.
Jedino po čemu Ferrari i McLaren nadmašuju Lamborghini je električni doseg. Naime, Ferrari može prevaliti 25 kilometara, McLaren 30 km, a za Lamborghini nemamo podatak, no sigurno će doseg biti osjetno manji. Naime Lambo ima bateriju od samo 3,8 kWh, dok Ferrari i McLaren imaju skoro dvostruko velike baterije. No električni doseg u ovakvom automobilu kupcima je bitan koliko i lanjski snijeg.
Ipak, izostavimo li pogonski sklop Ferrari i McLaren ipak imaju neke prednosti, a najveća od njih je masa. Ferrari teži 1470 kg, McLaren samo 1395 kilograma dok Lamborghini sa svojim većim motorom i tri elektromotora ipak skuplja određen višak kilograma - 1690 kg. Kod sportskih automobila to je već drastična razlika i mogla bi dosta utjecati na zabavu u vožnji i samu "vozljivost" auta. Također, Ferrari čak ima i bolji odnos snage i mase od Lamborghinija. Također Lamborghini je osjetno veći od konkurenata, 14, do 17 cm duži i 4 do 8 cm širi.
Budući da je uvjerljivo najveći, najteži i najsnažniji auto Lamborghini Temerari logično ima i najveće kotače s gumama od 21 cola i 325 mm straga. Također ima i uvjerljivo najveće kočnice. Za ilustraciju, stražnji diskovi Temeraria su s 390 mm jednako veliki kao i prednji diskovi Arture.
Po većini sirovih podataka Lamborghini je uvelike nadmašio konkurente, a vjerojatno je to učinio i u "emocionalnom smislu" zbog V8 i 10.000 okretaja. Ipak, velika masa otvara malo prostora za sumnju je li zaista najbolji od ove trojke. Zbog toga jedna čekamo neku konkretnu usporedbu na cesti.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.