Početna Novosti 1153 pregleda

Kako je Lamborghini 'pojeo' konkurenciju: Temerario je bolji od Ferrarija i McLarena po gotovo svemu

FOTO: Lamborghini

Temerario je definitivno osjetno ispred svojih konkurenata: Ferrarija 296 GTB i McLarena Arture

Lamborghini je u petak predstavio Temerario: svoj novi superautomobil koji je zamijenio izuzetno uspješni Huracán. Temerario je plug-in hibrid, pa sada tri najpoznatija proizvođača superautomobila na svijetu: Lamborghini, Ferrari i McLaren imaju svojeg hibridnog predstavnika kojim se pokušavaju natjecati za naklonost superbogatih kupaca.  

Author: Lamborghini foto: Lamborghini

Jasno da će uskoro netko usporediti ova tri automobila u praksi, no teoretsku usporedbu možemo napraviti već sada, a po njoj je Temerario definitivno osjetno ispred svojih konkurenata: Ferrarija 296 GTB i McLarena Arture

Author: Ferrari foto: Ferrari

Novi "Baby Lambo" (iako taj izraz nije previše točan jer Urus je definitivno "skromniji model", a 920 KS je ogromna snaga) možda više nema legendarni atmosferski V10, ali je umjesto toga dobio nešto podjednako ludo: 4-litreni V8 biturbo koji je jedini motor ove vrste u cestovnom automobilu koji je u stanju zavrtjeti se do 10.000 okretaja! 

Author: McLaren foto: McLaren

Ferrari i McLaren imaju isti koncept, ali definitivno manje emocionalne i manje snažne motore. Oba koriste 3-litreni biturbo V6 koji se vrti do 8500 okretaja u minuti. Osim manjeg broja cilindra i manjeg broja okretaja ovi motori su i osjetno slabiji od Lamborghinijevog V8 koji razvija 800 KS. Ferrarijev motor, naime ima 663 KS, a McLarenov 585 KS. 

Author: Lamborghini foto: Lamborghini

I kada pogledamo ukupnu snagu hibridnog pogonskog sklopa Lamborghini pruža daleko najviše. Njegov sustav s tri električna motora i V8 razvija ukupno 920 KS, u odnosu na 830 KS u Ferrariju i "samo" 680 KS u McLarenu. Mao rezultat toga, najbrži je i po "pravocrtnim performansama". Temerario do 100 km/h ubrza za 2,7 sekundi i postiže 340 km/h. 296 GTB-u do 100 km/h treba 2,9 sekundi, a maksimalna brzina je 330 km/h, dok Artura sprint obavlja za 3,0 sekundi i postiže 330 km/h. 

Author: Ferrari foto: Ferrari

Iako Lamborghini nije objavio maksimalni okretni moment sustava, jasno je da i po tome "šiša konkurenciju". Naime samo njegov benzinac ima 730 Nm, dok se Ferrari i McLaren moraju zadovoljiti s maksimalnim okretnim momentom čitavog sustava od 740 Nm, odnosno 720 Nm. 

Author: McLaren foto: McLaren

Jedino po čemu Ferrari i McLaren nadmašuju Lamborghini je električni doseg. Naime, Ferrari može prevaliti 25 kilometara, McLaren 30 km, a za Lamborghini nemamo podatak, no sigurno će doseg biti osjetno manji. Naime Lambo ima bateriju od samo 3,8 kWh, dok Ferrari i McLaren imaju skoro dvostruko velike baterije. No električni doseg u ovakvom automobilu kupcima je bitan koliko i lanjski snijeg. 

Author: Lamborghini foto: Lamborghini

Ipak, izostavimo li pogonski sklop Ferrari i McLaren ipak imaju neke prednosti, a najveća od njih je masa. Ferrari teži 1470 kg, McLaren samo 1395 kilograma dok Lamborghini sa svojim većim motorom i tri elektromotora ipak skuplja određen višak kilograma - 1690 kg. Kod sportskih automobila to je već drastična razlika i mogla bi dosta utjecati na zabavu u vožnji i samu "vozljivost" auta. Također, Ferrari čak ima i bolji odnos snage i mase od Lamborghinija. Također Lamborghini je osjetno veći od konkurenata, 14, do 17 cm duži i 4 do 8 cm širi.

Author: Ferrari foto: Ferrari

Budući da je uvjerljivo najveći, najteži i najsnažniji auto Lamborghini Temerari logično ima i najveće kotače s gumama od 21 cola i 325 mm straga. Također ima i uvjerljivo najveće kočnice. Za ilustraciju, stražnji diskovi Temeraria su s 390 mm jednako veliki kao i prednji diskovi Arture.

Author: McLaren foto: McLaren

Po većini sirovih podataka Lamborghini je uvelike nadmašio konkurente, a vjerojatno je to učinio i u "emocionalnom smislu" zbog V8 i 10.000 okretaja. Ipak, velika masa otvara malo prostora za sumnju je li zaista najbolji od ove trojke. Zbog toga jedna čekamo neku konkretnu usporedbu na cesti. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.