Početna Novosti 53 pregleda

Ovaj električni auto je prešao 160.000 km. Evo u kavom stanju je baterija

FOTO: Ingo Barenschee
Ingo Barenschee

Četiri godine i 160 tisuća kilometara kasnije, ADAC je otkrio kako se VW ID.3 ponaša u praksi. Trajnost baterije, najveća briga, sada ima odgovor

Kad je VW ID.3 stigao 2021., bio je pionir električne ofenzive marke. Danas, nakon 160.000 kilometara i isteka jamstva na bateriju, ADAC je otkrio koliko je izgubio kapaciteta? Odgovor će umiriti skeptike - vrlo malo!

ADAC je testirao ID.3 Pro S s najvećom baterijom od 77 kWh i snagom od 204 KS. Početna cijena iznosila je 48.550 eura. Četiri godine kasnije, nakon neprekidne upotrebe na svim vrstama cesta, baterija pokazuje zdravlje (SoH, State of Health) od 91 posto, što je odličan rezultat. Tijekom testa vozilo je punjeno često do 100 posto i ostavljano dugo priključeno, što inače nije idealno za vijek baterije, pa je očuvanje kapaciteta još impresivnije.

Author: Ingo Barenschee foto: Ingo Barenschee Ingo Barenschee

ADAC je istaknuo i da na papiru ID.3 nudi 525 km (WLTP), ali u praksi rezultat ovisi o uvjetima. Na autocesti pri umjerenoj vožnji doseže oko 400 km, dok zimi pada na 300 do 320 km. Ipak, čak i pri -9 °C testno vozilo odradilo je turu od 400 km bez dodatnog punjenja.

Potrošnja je tijekom testa varirala. U početku je iznosila oko 20 kWh/100 km, a s novim softverom pala na 18,3 kWh, dok je prosjek cijelog razdoblja bio 23 kWh uključujući gubitke punjenja. Softverska nadogradnja donijela je i učinkovitiju kontrolu temperature baterije, što se posebno osjeti u hladnim uvjetima.

Author: MARTIN MEINERS foto: MARTIN MEINERS

Prije nadogradnje softvera maksimalna snaga punjenja bila je oko 125 kW, a nakon verzije 3.2 narasla je na više od 160 kW. To je skratilo vrijeme punjenja 10–80 posto na otprilike 30 minuta. Problem ostaje zimi, jer ID.3 nema mogućnost ručne aktivacije predgrijavanja baterije, pa se punjenje na niskim temperaturama usporava. Ipak, ovaj primjer pokazuje da se puno toga može poboljšati na već postojećem autu jednostavnim nadogradnjama softvera.

Najviše kritika ADAC-a dobio je infotainment sustav bog sporog pokretanja sustava, zastajkivanja i neugodnog upravljanja “sliderima” ispod zaslona, koji nisu osvijetljeni. Dodirne tipke na volanu također izazivaju pogrešne unose, a potvrđivanje postavki privatnosti pri svakom pokretanju dodatno iritira.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Tijekom testa ID.3 nije imao ozbiljne mehaničke kvarove. Najskuplji zahvat bila je zamjena GPS antene (525 €), a nekoliko puta su stradali senzori parkiranja i mehanizam poklopca za punjenje. Jedini zastoj dogodio se zbog 12V baterije, ali problem je riješen softverskim ažuriranjem.

Servisi? Obavljena su samo dva, no oni nisu bili jeftini, oko 500 € po redovitom servisu, plus dodatni troškovi. Prednost električnog pogona je minimalno održavanje, iako cijene rada u ovlaštenim servisima ostaju visoke, istaknuo je ADAC.

Author: MARTIN MEINERS foto: MARTIN MEINERS

Vizualni tragovi korištenja odnosno ogrebotine, tragovi kamenčića i malo istrošeno gumeno ležište ovjesa, jedini su ozbiljniji znakovi starosti. U vožnji je ID.3 i dalje tih, udoban i stabilan.

ADAC zaključuje da baterija drži 91 posto kapaciteta, vožnja je i dalje ugodna, a troškovi energije u usporedbi s benzinom su osjetno niži. Najveće mane ostaju softver i infotainment, no tehnički, ID.3 je pokazao da električni automobil može pouzdano odraditi i više od 160.000 km.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.