Početna Novosti 62 pregleda

Proizvođači jako loše štite privatnost i osobne podatke vlasnika automobila

FOTO: Canva

Prema istraživanju, svih 25 marki automobila prikuplja previše osobnih podataka od vlasnika vozila

Novi automobili su danas, bez pretjerivanja, poput kompjutera na kotačima. Oni omogućuju pristup aplikacijama, zabavi, pa čak i internetu. Poput većine pametnih tehnologija, moderni auti imaju mogućnost prikupljanja informacija o tome što ljudi rade i kamo se voze u svojim automobilima. Ali novo istraživanje renomirane Mozille (najpoznatija je po svom pretraživaču Firefox) sugerira da proizvođači automobila pružaju jako lošu zaštitu kada je u pitanju osiguranje privatnosti tih informacija. Istraživanje je provedeno u SAD-u. 

Neprofitna skupina nedavno je objavila niz članaka o osobnim podacima i privatnosti u automobilima. Istraživano je 25 marki automobila, a sve su dobile oznaku upozorenja "Privacy Not Included" (ne pruža privatnost), što znači da su proizvođači automobila loše upravljali podacima i loše ih zaštitili. Zapravo, Mozilla je tvrdi da su automobili trenutno najgora kategorija proizvoda u pogledu zaštite osobnih podataka i privatnosti. 

Prema istraživanju, svih 25 marki automobila prikuplja previše osobnih podataka. Osim podataka potrebnih za upravljanje vozilom, Mozilla tvrdi da se prikupljaju detalji o tome kako ljudi koriste svoja vozila, koliko brzo voze, kamo idu i drugo. Automobilske tvrtke također izvlače informacije od vlasnika putem povezanih usluga koje se koriste u automobilu, uključujući izvore 'trećih strana' kao što su Google, Meta ili Sirius XM.

KIBERNETIČKA SIGURNOST Haker bez problema preuzeo kontrolu nad automobilima

Istraživanje je utvrdilo da 84 posto automobilskih tvrtki dijeli ili prodaje podatke o kupcima trećim stranama, uključujući pružatelje razne usluga, posrednike za podatke i druge tvrtke. Osim toga, 56 posto proizvođača automobila dijele informacije s vladinim službenicima ili službama za provođenje zakona kao odgovor na sudske naloge ili neformalne zahtjeve.

Zaklada Mozilla zaključila je da većina automobilskih kompanija također pruža malo ili nimalo kontrole nad osobnim podacima. 92 posto tvrtki navodno ne dopušta ili otežava brisanje osobnih podataka vlasnicima. Renault i Dacia navedeni su kao iznimke zato što ove dvije marke potpadaju pod djelokrug europskih zakona o privatnosti (Opća uredba o zaštiti podataka, GDPR).

Mozilla je potrošila više od 600 sati istražujući praksu privatnosti marki automobila i nije uspjela stvoriti potpunu sliku o tome kako se podaci o vlasnicima koriste ili dijele. Također je kontaktirala sve automobilske kompanije uključene u istraživanje, ali je dobila odgovore samo od Forda, Honde i Mercedes-Benza, no ni ti odgovori nisu bili potpuni. 

Renomirani internetski portal Motor1 također je kontaktirao proizvođače automobila kako bi zatražio komentare na ovo istraživanje. Dobili su odgovor samo od glasnogovornika Stellantisa koji tvrdi: "Višestruke tvrdnje u ovom dokumentu koje se odnose na marke Stellantis nisu točne. Pažljivo i marljivo razmatramo privatnost podataka i postupamo u skladu s tim. Kupci koji imaju pitanja mogu nazvati naš centar za korisničku podršku."

Iako su rezultati ovog istraživanja poražavajući, valja uzeti u obzir da je situacija u Europi zbog odredbi GDPR-a ipak osjetno bolja nego u SAD-u. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.