Početna Novosti 1830 pregleda

Rimčev bicikl mjeri rad srca, ima internet, snima kamerom...

Greyp G6
FOTO: Greyp bikes

Od četvrtka u 21 sat, kada je bilo službeno predstavljanje, počela je i prodaja putem webshopa. U cijeli projekt potrošeno je oko 6 milijuna eura, a cijena bicikla kreće se od 6500 do 7500 eura

Greyp G6 - Rimac | Author: Dalibor Urukalović/PIXSELL foto: Dalibor Urukalović/PIXSELL

Tri godine nakon predstavljanja posljednjeg električnog bicikla i gotovo šest godina nakon prvog modela kojim su oduševili svijet, Mate Rimac i ekipa iz Greyp Bikesa predstavili su novi Greyp G6 u prostorijama Hrvatskog društva likovnih umjetnika u Zagrebu.

G6 razvijen je oko pogona, na njemu je hrpa senzora te je stalno povezan s internetom. Na jedinstven su način tako spojili biciklističke  i digitalne komponente, razvili mobilnu aplikaciju te tako stvaraju, kako kažu, potpuno novo korisničko iskustvo. Težit će manje od 25 kilograma, a postizat će veću brzinu.

Greyp G6 | Author: Greyp bikes foto: Greyp bikes

Razvoj nove linije električnih bicikala započeo je idejom da se ne kreira jedan u nizu električnih bicikala, već da se iskoriste nevjerojatne mogućnosti elektrifikacije, povezivosti, 'gamificationa' te uz dodatak iznimne kreativnosti stvori jedinstveni proizvod.

– Trebale su četiri godine intenzivnog istraživanja, razvoja i testiranja da bismo razvili proizvod koji predstavljamo javnosti. Odlike sustava i same tehnološke platforme važnije su od samog proizvoda. Za razliku od tradicionalnih biciklističkih kompanija, umjesto opremanja bicikla električnim pogonom mi smo bicikl razvili oko pogona, senzorike i stalnog pristupa internetu. Vjerujem da smo na jedinstven način spojili biciklističke i digitalne komponente, integrirali senzoriku i kamere, umrežili bicikle, razvili mobilnu aplikaciju i  stvorili potpuno novo iskustvo vožnje bicikla. Vjerujemo da je ovo prekretnica za našu firmu, a ako možemo zanemariti skromnost na trenutak, prekretnica za biciklističku industriju – izjavio je Mate Rimac.

Jedna od glavnih odlika novog bicikla uloga je pametnog telefona koji postaje glavno korisničko sučelje. G6 na temelju informacija dobivenih iz niza ugrađenih senzora direktno sudjeluje u donošenju odluka koje utječu na 'ponašanje' bicikla, a time i samu vožnju, a u nekim slučajevima i sam može donijeti odluku. Primjerice, na temelju broja otkucaja srca vozača; G6 sam prilagođava nivo asistencije motora, a G-senzor detektira opasne situacije i započinje proceduru slanja poziva u pomoć.

Greyp G6 - Rimac | Author: Dalibor Urukalović/PIXSELL foto: Dalibor Urukalović/PIXSELL

Tako će npr. taj uređaj pratiti otkucaje vašeg srca te ako je njihov broj veći od zadanoga bicikl će sam povećati napor. Ako je broj otkucaja srca veći od očekivanog, bicikl će smanjiti napor pedaliranja. 

Niz podataka koji se prate i bilježe, poput prikaza utrošene energije vozača, ali isto tako i one električne, pružat će uvid u stanje bicikla i u navike korisnika, a sve s ciljem unaprjeđenja korisničkog iskustva i još boljeg doživljaja. G6 je, za razliku od svog prethodnika, pedelec model'. što znači da vozač pri pedaliranju ima asistenciju električnog motora, ali čim prestane pedalirati i asistencija motora prestaje. 

Greyp G6 | Author: Greyp bikes foto: Greyp bikes

Povezivost omogućava slanje naredbi biciklu ili pak dohvaćanje snimaka s integriranih kamera na biciklu, čak i kad bicikl i korisnik nisu na istoj lokaciji. Kamere s funkcijom neprekidnog snimanja bilježe svaku situaciju, a videosnimke i fotografije moguće je podijeliti u stvarnom vremenu na društvenim mrežama. 

– Sve je zapravo počelo prije 4 ili 5 godina kad smo se nas nekoliko prijatelja vozili i krenuli smo pedalirati s punim baterijama. Kad bismo stali odmoriti se, stalno smo se propitivali koliko tko 'ima baterije'? Zapravio to nam je pokazalo tko je manje, a tko više pedalirao. Šalili smo se kako onaj tko je najmanje pedalirao, tj. tko ima najmanje baterije, mora platiti pivu. Zato sam pomislio kako mora postojati neki bolji način za provjeriti to nego da se stalno ispitujemo koliko imamo baterije. I eto, od te ideje i natjecanja s prijateljima došlo je do ovakvog proizvoda – rekao nam je Rimac.

Greyp G6 | Author: Greyp bikes foto: Greyp bikes

Najveća brzina koju Greyp G6 može postići je 45 kilometara na sat

– Svaki Greyp G6 imat će ugrađenu eSIM karticu te tako i besplatan neograničen internet sve do 2022. godine – objasnio je Rimac.

Od četvrtka u 21 sat, kada je bilo službeno predstavljanje, počela je i prodaja putem webshopa. U cijeli projekt uloženo je oko 6 milijuna eura, a cijena bicikla kreće se od 6500 do 7500 eura. Rimac kaže kako se za izvoz najviše fokusiraju na njemačko govorno područje, dakle na Austriju, Švicarsku i Njemačku. 

Greyp G6 | Author: Greyp bikes foto: Greyp bikes

 

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.