Čak 21 utrka u kalendaru, najviše u povijesti F1, povratak Renaulta i dolazak američkoga tima Haas najveće su promjene za sezonu 2016.
Kad 20. ožujka u Albert parku u australskom Melbourneu zagrme motori najsofisticiranijih i najskupljih bolida na svijetu započet će 67., najdulja sezona u povijesti Formule 1. Čak 21 utrka uvrštena je u kalendar, a najveća novost je Velika nagrada Europe, koja će se održati na ulicama Bakua, glavnoga grada Azerbajdžana. Stazu dugu 6006 metara djelomično je konstruirao proslavljeni arhitekt Herman Tilke, a koristit će se široke gradske avenije u središtu Bakua.
Grad je to na obali Kaspijskoga jezera, s više od dva milijuna stanovnika i bogatom povijesti, čiji je povijesni centar na UNESCO-vu popisu svjetske baštine u Aziji i Oceaniji. Upućeniji tvrde kako je staza sa sedamnaest zavoja, od kojih su četiri pod kutom 90 stupnjeva, tehnički vrlo zahtjevna, ali će omogućavati brojna preticanja.
Bolidi za 2016. neće se tehnički bitno razlikovati od onih iz 2015., no zahvaljujući dozvoljenim izmjenama na turbopunjaču trebali bi biti poprilično glasniji, a utrke bi dodatno mogla zakomplicirati nova, treća mješavina gume po slobodnome izboru timova
U kalendar je vraćena i Velika nagrada Njemačke, koja će se održati na kultnome Hockenheimringu, kako bi Bernie Ecclestone i članovi Svjetskoga motorsport vijeća (WMC) stišali fanove i obranili se pred činjenicom kako su srednji i daleki Istok za F1 važni upravo zbog profita. Timovi i vozači tako će seliti s kontinenta na kontinent, iz zemlje u zemlju, sve do 27. studenoga kad u Abu Dhabiju završava sezona.
Dobra vijest je što će se na gridu naći 22 bolida, a zasluga ponajviše ide američkome vlasniku Geneu Haasu koji hrabro ulazi u svijet Formule 1 s Haas F1 Teamom. Šezdesettrogodišnji Amerikanac iz Californije dobro je poznat u svijetu autosporta. Njegov tim uspješno nastupa u NASCAR seriji od 2002. i postiže zapažene rezultate. Haasova tvrtka bavi se trodimenzionalnim modeliranjem i proizvodnjom dijelova na CNC strojevima. Haasovi bolidi vlastite konstrukcije koristit će Ferrarijeve motore, a vozačku postavu čine sad već iskusni Romain Grosjean, koji je napustio Lotus, i Ferrarijev testni i rezervni vozač Meksikanac Esteban Gutierrez.
Lotus F1 tim preuzeo je Renault koji će imati punu tvorničku podršku i vlastite motore kao ekskluzivu. Zanimljivo je pak što Red-Bull formalno završava devetogodišnje partnerstvo s Renaultom kao dobavljačem motora, no u sezoni 2016. koristit će ih pod nazivom Tag Heuer. Sestrinski mu Torro Rosso preuzima Ferrarijeve motore.
Što se tiče vozačkih postava, nikada nije bilo manje izmjena. Nepromijenjene su u Ferrariju, Force Indiji, McLarenu, Mercedesu, Red Bullu, Sauberu, Williamsu i Torro Rossu. Jedina nepotvrđena vozačka postava je u Manor Marussia F1 timu koji je podnio zahtjev za promjenu imena, a jedini novi vozač je Joylon Palmer koji dolazi u Renault F1 tim zajedno s Pastorom Maldonadom. Britanac Palmer, sin bivšega F1 vozača Jonathana Palmera, prvak je u GP2 iz 2014., a u 2015. odrađivao je zadatke testnoga vozača u Lotusu.
Glede tehničkih izmjena bolidi se neće znatnije razlikovati od onih iz 2015. izuzev promjenama na turbopunjaču i ispušnim plinovima zbog kojih bi trebali biti drastično bučniji nego što su bili dosad. Uzbuđenjima na utrkama mogla bi pridonijeti i Pirellijeva treća supermekana mješavina gume, dostupna na svakoj utrci koju će timovi moći odabirati. Trebalo bi to jamčiti uzbudljivu nadolazeću sezonu do 2017. kada nastupaju drastične tehničke izmjene na bolidima.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.